home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dacia je prošlog meseca objavila prve zvanične fotografije nove generacije Dustera, ali je tada ostala dužna za slike unutrašnjosti i za podatak o gami motora. Sada je Duster II i zvanično promovisan na sajmu automobila u Frankfurtu, pa tajni više nema.

U pogledu dizajna dakle nema iznenađenja, radi se o evoluciji dosadašnjeg izgleda, pri čemu je vetrobransko staklo pomereno unapred za 100 mm, a ističu se i naglašeni blatobrani, modifikovana maska, doterana prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, upadljiva zaštita branika, drugačija zadnja svetla, novi dizajn 17-inčnih alu točkova i novu boju Orange Atacama.

Automobil je i dalje dugačak nešto više od 4,3 metra, dok zapremina prtljažnika iznosi 445 litara.

Što se enterijera tiče, Dacia navodi da je on kompletno redizajniran u odnosu na dosadašnji model, uz kvalitetnije materijale i novu opremu.

Ovde treba pomenuti i bogatiju listu standardne i opcione opreme, od Multi-view kamere, preko upozorenja na mrtvi ugao, Keyless entry sistema, automatskog uključivanja svetala, pa do sistema Hill Descent Control i Hill Start Assist.

U paleti motora su dve benzinca (SCe 115 i TCe 125), kao i dva dizelaša (dCi 90 i dCi 110), uz napomenu da je SCe benzinac dostupan i u LPG verziji.

Kao i sada, ponovo će se nuditi varijante sa 4x2 i 4x4 pogonom, a tu je i EDC automatski menjač.

Prvi Duster je inače predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2010. godine (s tim što su prve slike objavljene krajem 2009.), dok je u septembru 2013. godine blago doteran kada je dobio modifikovani prednji deo i redizajniranu unutrašnjost, a u paleti motora se našao i 1.2 TCe benzinac. Dacia takođe navodi da je u proteklih nešto više od sedam godina širom sveta prodato preko milion Dustera.

Ivan Mitić – Autoblog.rs





čitanja : 2020



Komentari

Ako su pomeranjem vetrobrana isti i oborili, a sa slika tako liči, onda su mu i ozpoe vazduha smanjili. Ovo znači i nižu potrošnju, ali nigde brojki, dimenzije skoro iste?

Autor rasa 12 Sep 2017, 16:25

ozpoe=otpor :)

Sve mi liči da će i cena gore :(

Autor rasa 12 Sep 2017, 16:30

Pre je Cw bio 0,42, ako se ne varam ...
Pisalo je ranije da će "novi" da se nudi i uz 1,6 DCI.
Koliko vazduših jastuka?
Podešavanje volana u dve ose?
Diskovi pozadi?
Mehanizam podešavanja visine sedišta vozača isti kao i pre?

Autor moron 12 Sep 2017, 17:06

Mnogo je to 0.42, kod nove Vitare je mnogo manje valjda. Sviđa mi se što je ostao sličnih dimenzija, ali ta ista platforma valjda ne znači i istu (ne)bezbednost? Pominju se vazdušne zavese, ali motori ostaju isti...

Autor rasa 12 Sep 2017, 18:13

I dalje dobos nazad.Jos uvek prastara platforma.Ne dopada mi se stagnacija sa tehnologijom ako se vec tako dobro prodaje.Mlacenje love na taj nacin se obije o glavu ,kao kad bi skoda raubovala tehniku sa golfa 3 npr.

Autor Gunar 13 Sep 2017, 14:40

Ali prosecnom kupcu, koji nikad u zivotu nije procitao nista u vezi sa automobilizmom,to ce odgovarati u potpunosti.Stara tehnologija znaci manje troskove odrzavanja ,manje kvarova jer je prostija i proverena,jeftinija maziva npr.pa i taj dobos duze traje od diska kad ga vec spominjemo.Za balkanske dzade sto stariji tip vesanja bice bolji,isto vazi i za gorivo.Sve ima svoju losu i dobru stranu.

Autor Gunar 13 Sep 2017, 14:57

U suštini na vozilu ovakvog tipa i ovolike snage , diskovi nazad su samo šminka da ljepše izgledaju kroz alu feluge...
Isto kao što je mom kolegi argument da auto mora imati automatsku klimu , jer ljepše svjetli po noći ;)
A kupcu Dacie , kome je jeftino održavanje , pored povoljne nabavne cijene , je to jedan veliki plus.
Jer na kilometraži na kojoj se paknovi mjenjaju , pločice i diskovi su odavno zreli za zmjenu , a kako kod Renoa , disk ide sa ležajem , tako i banalna stvar kao što je zamjena kočnica postaje ozbiljan financijski udar.
Kroz tu prizmu je Duster više nego dobar automobil.

Autor Đorđe 13 Sep 2017, 18:21

Dacia bi se u Srbiji bolje prodavala kad bi snizili cenu.Kosta kao u Nemackoj ili Francuskoj.I onda covek malo da vise i umesto Sandera kupi Fabiu ,na zapadu je razlika puno veca.Vecina brendova je ovde povoljnija,ali nivoi opreme iako nose isti naziv nisu isti,pogledajte samo konfiguratore sve je siromasnije cak i od Slovacke npr.Tamo nema octavie sa crnim plasticnim kvakama.Dacia je mozda ovde ista kao i tamo ,valjda ne mogu da je ogule sem da joj skinu brisace,upravljac gume..

Autor Gunar 14 Sep 2017, 00:24