
Dacia je prošlog meseca objavila prve zvanične fotografije nove generacije Dustera, ali je tada ostala dužna za slike unutrašnjosti i za podatak o gami motora. Sada je Duster II i zvanično promovisan na sajmu automobila u Frankfurtu, pa tajni više nema.

U pogledu dizajna dakle nema iznenađenja, radi se o evoluciji dosadašnjeg izgleda, pri čemu je vetrobransko staklo pomereno unapred za 100 mm, a ističu se i naglašeni blatobrani, modifikovana maska, doterana prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, upadljiva zaštita branika, drugačija zadnja svetla, novi dizajn 17-inčnih alu točkova i novu boju Orange Atacama.
Automobil je i dalje dugačak nešto više od 4,3 metra, dok zapremina prtljažnika iznosi 445 litara.

Što se enterijera tiče, Dacia navodi da je on kompletno redizajniran u odnosu na dosadašnji model, uz kvalitetnije materijale i novu opremu.

Ovde treba pomenuti i bogatiju listu standardne i opcione opreme, od Multi-view kamere, preko upozorenja na mrtvi ugao, Keyless entry sistema, automatskog uključivanja svetala, pa do sistema Hill Descent Control i Hill Start Assist.

U paleti motora su dve benzinca (SCe 115 i TCe 125), kao i dva dizelaša (dCi 90 i dCi 110), uz napomenu da je SCe benzinac dostupan i u LPG verziji.
Kao i sada, ponovo će se nuditi varijante sa 4x2 i 4x4 pogonom, a tu je i EDC automatski menjač.

Prvi Duster je inače predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2010. godine (s tim što su prve slike objavljene krajem 2009.), dok je u septembru 2013. godine blago doteran kada je dobio modifikovani prednji deo i redizajniranu unutrašnjost, a u paleti motora se našao i 1.2 TCe benzinac. Dacia takođe navodi da je u proteklih nešto više od sedam godina širom sveta prodato preko milion Dustera.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ako su pomeranjem vetrobrana isti i oborili, a sa slika tako liči, onda su mu i ozpoe vazduha smanjili. Ovo znači i nižu potrošnju, ali nigde brojki, dimenzije skoro iste?
Pre je Cw bio 0,42, ako se ne varam ...
Pisalo je ranije da će "novi" da se nudi i uz 1,6 DCI.
Koliko vazduših jastuka?
Podešavanje volana u dve ose?
Diskovi pozadi?
Mehanizam podešavanja visine sedišta vozača isti kao i pre?
Mnogo je to 0.42, kod nove Vitare je mnogo manje valjda. Sviđa mi se što je ostao sličnih dimenzija, ali ta ista platforma valjda ne znači i istu (ne)bezbednost? Pominju se vazdušne zavese, ali motori ostaju isti...
I dalje dobos nazad.Jos uvek prastara platforma.Ne dopada mi se stagnacija sa tehnologijom ako se vec tako dobro prodaje.Mlacenje love na taj nacin se obije o glavu ,kao kad bi skoda raubovala tehniku sa golfa 3 npr.
Ali prosecnom kupcu, koji nikad u zivotu nije procitao nista u vezi sa automobilizmom,to ce odgovarati u potpunosti.Stara tehnologija znaci manje troskove odrzavanja ,manje kvarova jer je prostija i proverena,jeftinija maziva npr.pa i taj dobos duze traje od diska kad ga vec spominjemo.Za balkanske dzade sto stariji tip vesanja bice bolji,isto vazi i za gorivo.Sve ima svoju losu i dobru stranu.
U suštini na vozilu ovakvog tipa i ovolike snage , diskovi nazad su samo šminka da ljepše izgledaju kroz alu feluge...
Isto kao što je mom kolegi argument da auto mora imati automatsku klimu , jer ljepše svjetli po noći ;)
A kupcu Dacie , kome je jeftino održavanje , pored povoljne nabavne cijene , je to jedan veliki plus.
Jer na kilometraži na kojoj se paknovi mjenjaju , pločice i diskovi su odavno zreli za zmjenu , a kako kod Renoa , disk ide sa ležajem , tako i banalna stvar kao što je zamjena kočnica postaje ozbiljan financijski udar.
Kroz tu prizmu je Duster više nego dobar automobil.
Dacia bi se u Srbiji bolje prodavala kad bi snizili cenu.Kosta kao u Nemackoj ili Francuskoj.I onda covek malo da vise i umesto Sandera kupi Fabiu ,na zapadu je razlika puno veca.Vecina brendova je ovde povoljnija,ali nivoi opreme iako nose isti naziv nisu isti,pogledajte samo konfiguratore sve je siromasnije cak i od Slovacke npr.Tamo nema octavie sa crnim plasticnim kvakama.Dacia je mozda ovde ista kao i tamo ,valjda ne mogu da je ogule sem da joj skinu brisace,upravljac gume..