
Citroën je danas u Parizu održao svetsku premijeru novog C4 Cactusa. Ovim modelom francuski proizvođač se vraća tradiciji udobne vožnje zahvaljujući oslanjanju s hidrauličnim graničnicima.

Citroen je danas u izložbenom prostoru La Cite de L'Eau nadomak Pariza okupljenim novinarima otkrio novi C4 Cactus. Ovaj model u odnosu na svog prethodnika donosi dubinske promene. Kako navode u Citroenu, spojen je jedinstveni karakter modela C4 Cactus i udobnost u skladu s karakteristikama modela C4.
Vizuelno se ističe novim širokim i upečatljivim prednjim delom, preoblikovanim bokovima i naglašenim i uglađenim zadnjim delom sa novim LED svetlima sa 3D efektom. Ljubitelji personalizacije će doći na svoje budući da će se nuditi čak 31 kombinacija spoljašnjeg izgleda.

Tu su i vizuelni elementi tipični za Citroen poput Airbumpa na donjem delu vrata, neprekidne staklene površine i lebdećeg krova, kao i široki svetlosni potpis s LED svetlima i 3D efektom pozadi.

Međuosovinsko rastojanje od 2,60 m i kratki prepusti garantuju kompaktne dimenzije kako bi automobil ostao okretan i lako upravljiv, istovremeno nudeći prostranost.


Dostupno je i 12 sistema za pomoć u vožnji, 3 sistema za umreženost i motori snage do 130KS. Programom Citroën Advanced Comfort®, Novi C4 Cactus prvi put u Evropi uvodi oslanjanje s progresivnim hidrauličnim graničnicima™ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) kojima se omogućava utisak letećeg tepiha i prvi put u svetu predstavlja sedišta Advanced Comfort.

Što se motorizacije tiče, novi C4 Cactus je u svojoj najsnažnijoj verziji dostupan sa turbo benzinskim motorom PureTech 130 S&S koji je uparen s ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa. Motor PureTech 110, takođe s turbo punjačem, nudi se s ručnim menjačem (PureTech 110 S&S BVM) ili s automatskim menjačem sa šest stepeni prenosa EAT6 (PureTech 110 S&S EAT6). Tu je i osnovna verzija s motorom PureTech 82 i ručnim menjačem. Za ljubitelje dizela tu je BlueHDi motor snage 100KS, dok će se kasnije na tržištu naći i BlueHDi dizelaš sa 120KS i automatskim menjačem.
Tekst: Jutarnji.hr/autoklub
Foto: Citroen
iako ima nekoliko dobrih novih rešenja nešto mi na njemu "ne štima" u biti su uništili poprilično veseo i "opaljen" auto.... :(
mislim, da bi sa ovim redizajnom izgledao puno bolje ako bi ga ostavili u propisnom, malo podignutom crossover-SUV modu, sa krovnim lajsnama i povišenim odstojanjem od tla, nego da su od njega "na svu silu" išli radit kvazi-klasični hatchback...
Prodavao se prilicno dobro i nije ih kostao nista, jer je sve bazirano na C3 is 2003 sem novog trocilindrasa i infotainmenta. Umesto svih ovih gluposti trebao je samo carplay, opciju 2/3 preklapanja sedista bez koznih paketa, policu u gepeku i normalan prozor nazad. 4 stavke, sve jeftine.
Umesto ove 4 jeftine stavke Citroen je ulozio desetine miliona evra u bezbednost, komfor i menjanje izgleda, a osnovni problemi su ostali nereseni. Siguran sam da ce biti makar 20% skuplji nego do sad i tu mu je kraj. Sve ove tehnologije su trebali da cuvaju za DS3/4.