
Infiniti je na samom početku ove godine na NAIAS sajmu automobila automobila u Detroitu održao promociju QX50 concepta, kojim je najavio sledeću generaciju crossovera QX50.
Nakon skoro godinu dana, produkcijska verzija je sada pred nama, i to kao premijera na sajmu u Los Anđelesu.

Novi QX50 je i prvi model koji je dobio Nissanov novi VC-Turbo motor sa varijabilnom kompresijom (a to je 2,0 litarski turbo četvorocilindrični benzinac sa 268KS i 380 Nm obrtnog momenta).

U kombinaciji sa CVT menjačem i u verziji sa prednjim pogonom QX50 od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekunde, dok su mu sa 4x4 pogonom potrebne 6,3 sekunde (najveća brzina je 230 km/h).

Serijski QX50 se u odnosu na koncept vozilo odlikuje izmenjenim branicima i pragovima, klasičnim ručicama na vratima i drugačijim zadnjim krovnim spojlerom, a tu su i hromirani završeci izduvnih cevi, LED zadnja svetla i točkovi od 19 i 20 inča.

Sve u svemu, u saopštenju se navodi da vozilo karakteriše veća interpretacija Infinitijevog Powerful Elegance dizajnerskog rečnika.

Što se dimenzija tiče, QX50 je dugačak 4694 mm, širok 1902 mm, visok 1679 mm, međuosovinsko rastojanje je 2799 mm, dok klirens iznosi 218 mm
Takođe, QX50 je dobio i Nissanovu ProPilot tehnologiju polu-autonomne vožnje, dok se u unutrašnjosti ističu head-up displej i novi InTouch infotainment sistem sa dva ekrana osetljiva na dodir. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 1823 litara kada se obore i zadnja sesišta.
Od brojnih sistema između ostalog treba pomenuti i sistem za upozorenje o vozilu u mrtvom uglu kao i sistem za automatsko kočenje sa detekcijom pešaka.
QX50 će se prodavati i u Evropi, kao rival Audiju Q5 i BMW-u X3.
Ivan Mitić – Autoblog.rs