
Kompanija GAC je među retkim kineskim izlagačima na sajmu automobila u Parizu koji je odabran za svetsku premijeru druge generacije SUV-a po imenu Trumpchi GS5.
GAC
Group je državna kompanija osnovana 1997. godine, koja je ubrzo počela
joint-venture saradnju s Hondom i Toyotom. Za samo 13 godina GAC Group je postao
šesti najveći kineski proizvođač automobila sa 724.200 napravljenih vozila
tokom 2010.
Ta, 2010. godine je bila prelomna u razvoju GAC-a: Najpre je preuzet većinski paket deonica (51 posto) privatnog kineskog proizvođača terenaca Gonow, zatim je došlo do povezivanja sa Fiatom i osnivanja zajedničke kompanije GAC FIAT Automobiles Co Ltd, da bi šlag na torti bilo stvaranje sopstvenog automobilskog brenda Trumpchi.
Osim izrade Fiatovih modela za kinesko tržište, saradnju sa najvećom italijanskom automobilskom kompanijom GAC je iskoristio i za podizanje brenda Trumpchi. Od koncerna Fiat Kinezi su kupili platformu Alfe 166 (1998-2007) na kojoj su napravili limuzinu čiji izgled je pomalo podsećao na tada aktuelnu Hyundai Sonatu.
Ipak, pravo iznenađenje je da su istu platformu penzionisane Alfine limuzine iskoristili i za atraktivni SUV/crossover model GS5 predstavljen pre šest godina!
Sada je GAC predstavio drugu generaciju GS5 opisujući ga kao "porodični SUV ili "automobil za mladog radnika". Sudeći po činjenici da se premijera automobila odvija na sajmu automobila u Parizu, GAC očekuje pažnju evropske javnosti.

SUV dužine 4695 mm, međuosovinskog rastojanja 2710 mm, ponovo je postavljen na platformu FCA, na kojoj je pravljena Alfa 166.
Ipak, za razliku od prve generacije modela, čiji kupci su mogli da biraju između Alfinog 2,0 litarskog twinsparka (147KS) i 1,8 litarskog turbo benzinca (177 KS), sada je dostupan novi motor.
To je 1,5 litarski turbo benzinac snage 152 ili 169 "konja", uparen sa 6-stepenim Aisin automatskim menjačem.

Iako cena još nije saopštena, treba očekivati da će novi GAC GS5, poput prethodnika, biti nešto skuplji i opremljeniji od sličnih kineskih automobila. Poređenja radi, bazna verzija prethodne generacije, pogonjena Alfinim 2,0 litarski motorom, koštala je oko 15.300 evra.
Izvor: Radiosarajevo.ba