
Nova generacija Kuge je premijeru imala danas, na specijalnom događaju koju je Ford organizovao u Amsterdamu, dok će američka verzija (koja nosi naziv Ford Escape) promociju imati kasnije ovog meseca na sajmu automobila u Njujorku.

Uz moderniji dizajn po ugledu na novije modele ove marke, nova Kuga je po najavama daleko bolja od dosadašnjeg modela u pogledu prostranosti i dinamičnosti, a pritom će biti i ekonomičnija. Ovde treba pomenuti i da je Kuga najprodavaniji Fordov SUV model u Evropi, budući da je na Starom kontinentu prošle godine plasirano 153.800 primeraka.

Dakle, za novu Kugu je predviđena C2 platforma, što je omogućilo duže međuosovinsko rastojanje i veći komfor.

Što se dimenzija tiče, nova Kuga je duža za 89 mm, šira je 44 mm, niža 20 mm, međuosovinsko rastojanje je duže za 20 mm, dok je zapremina prtljažnika povećana za 67 litara. Bez obzira što je nešto niža nego prethodnik, nova Kuga u predelu glave nudi više mesta za putnike, napred za 13 mm a pozadi 35 mm.

Takođe, kod nekih verzija će biti moguće dobiti i grejanje zadnjih sedišta, a treba reći da su za unutrašnjost predviđeni i 12.3-inčni digitalni instrumenti, kao i SYNC 3 multimedia sistem.

Tu su i Apple CarPlay i Android Auto, Head-Up Display, sistem nadgledanja mrtvog ugla, sistem za prepoznavanje pešaka i biciklista, adaptivni tempomat, Park Assist za pomoći pri parkiranju, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci, zadnja kamera, kao i opcioni B & O Sound System.

Kupcima će se nuditi tri paketa opreme, i to Titanium, ST-Line i Vignale, pri čemu se nudi i izbor od 12 boja za eksterijer kao i alu točkovi od 17 do 19 inča.

Kuga ST-Line inače donosi nešto agresivniji izgled (sa crnim prednjim grilom, spojlerom, zadnjim difuzorom, krovnim nosačima i zadnjim krovnim spojlerom), alu točkovima od 18 inča, sportskim sedištima, kontrastnim šavovima, sportskim volanom sa ST-Line logom...

Kuga Vignale je luksuznija verzija, sa hromiranim detaljima, 18-inčnim točkovima, doteranim spojlerima, hromiranim prednjim grilom, kožnim sedištima...

Ponuda pored benzinskih i dizel motora obuhvata i tri hibridne verzije.
Kuga Plug-in Hybrid kombinuje 2,5 litarski benzinac i elektromotor sa ukupno 225KS, dok su baterije litijum-jonske od 14.4 kWh. Ovakva Kuga ima prosečnu potrošnju od samo 1,2 l/100 km, a može da se kreće i samo na struju kada može da pređe oko 50 km.
Sledi Kuga Hybrid koja takođe ima 2,5 litarski benzinac i elektromotor, uz litijum-jonske baterije (podaci o snazi ove verzije još nisu saopšteni), pri čemu će potrošnja goriva biti 5,6 l/100 km a emisija CO2 će iznositi 130 grama po km.
Kuga Hybrid će evropskim kupcima biti na raspolaganju od sledeće godine, a
biće dostupan i Intelligent All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka.
Tu je i mild hybrid verzija pod nazivom
Kuga EcoBlue Hybrid, a dolazi sa 2,0 litarskim dizelašem od 150KS i sa 48V električnim
sistemom (potrošnja goriva je 5,0 l/100 km a emisija CO2 iznosi 132 g/km).
Što se klasične ponude tiče, nova Kuga će moći da se dobije i sa dizelašima 1,5 EcoBlue sa 120KS i 2,0 EcoBlue sa 190KS (ovde treba pomenuti i 8-stepeni automatski menjač), kao i sa benzincem 1,5 EcoBoost sa 120KS i 150KS.
Ivan Mitić - Autoblog.rs