home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ravon R4

Predsednik Uzbekistana Šavkat Mirzijojev je dao ultimatum kompaniji General Motors Uzbekistan koja u njegovoj zemlji proizvodi automobile marki Ravon i Chevrolet.

"Fabrika automobila bi trebalo da stvori deset hiljada novih radnih mesta, u suprotnom nam nije potrebna", poručio je Mirzijojev. Dodao je da kompanija GM Uzbekistan dugi niz godina ima privilegovan status na tržištu, ali ekonomija zemlje od toga nema koristi.

"Ovakva fabrika automobila nam zaista ne pomaže. Moramo izgraditi pet takvih fabrika i učiniti ih konkurentnim. Onda će ljudi moći izabrati pravi automobil po realnoj ceni", rekao je Mirzijojev.

Međutim, analitičari sumnjaju da se pogoni GM Uzbekistana mogu tek tako zatvoriti. Ionako velika brojka nezaposlenih bila bi dodatno povećana, a nedostatak lokalnih automobila izazvao bi kolaps na tržištu.

Ravon R2

Kompanija GM Uzbekistan proizvodi automobile marke Chevrolet i Ravon, uglavnom po licenci južnokorejskog Daewooa. U paleti se nalaze Ravon R2 (Chevrolet Spark), Ravon Nexia R3 (Chevrolet Aveo), Ravon R4 (Chevrolet Cobalt), Ravon Gentra (Daewoo Nubira), Chevrolet Lacetti, Chevrolet Tracker, Chevrolet Malibu i nekoliko lakih dostavnih vozila.

Ravon Gentra

Na prvi pogled, rezultati GM Uzbekistana nisu loši. Tako je u periodu januar-april 2019. kompanija proizvela 79.600 vozila, što je skoro 50 posto više nego u istom periodu prošle godine. Po ovoj stopi, fabrika bi uskoro mogla da dostigne puni kapacitet – oko 250 hiljada automobila godišnje.

Ravon Nexia

Potpuno drugo svetlo baca problem slabe lokalizacije proizvodnje, odnosno činjenica da se svega 20-ak posto delova pravi u Uzbekistanu, a ostatak uvozi, uglavnom iz Južne Koreje.  Predsednik Uzbekistana smatra da ove brojke nisu vredne monopolskog položaja na tržištu, ali analitičari podsećaju da je i ranije pretio GM-u.

Inače, GM Uzbekistan je joint venture kompanija Vlade Uzbekistana i lokalnog OJSC UzAvtosanoata (zajedno imaju 75 posto vlasništva) i američkog General Motorsa (25 posto).

Izvor: Radiosarajevo.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 861



Komentari