
BMW je sa modelom X5 M50i zamenio dosadašnji X5 xDrive50i, a istovremeno je predstavljen i BMW X7 M50i. Ovi modeli su tako postali najjači SUV-ovi u ponudi bavarske marke.
BMW X5 M50i i BMW X7 M50i imaju 4,4 litarski twin-turbo V8 motor sa 390kW/530KS i 750 Nm obrtnog momenta, što je povećanje od 50 kW/68KS i 77 Nm u odnosu na odlazeće verzije X5 xDrive50i i X7 xDrive50i.

Menjač je osmostepeni automatik, a tu je i xDrive pogon na sva četiri točka sa M Sport diferencijalom.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,1 sekundu (kod X5) odnosno 4,5 sekundi (kod X7), dok je najveća brzina kod oba modela el. ograničena na 250 km/h.

X5 M50i standardno ima Adaptivno M oslanjanje, dok X7 M50i dolazi sa vazdušnim oslanjanjem (koje je inače dostupno kao opcija i za X5 M50i).

Za BMW X5 M50i je predviđen set 20-inčnih točkova sa gumama 275/45 (opciono i točkovi od 21 i 22 inča), a BMW X7 M50i serijski dobija 22-inčne točkove sa gumama 275/40 i 315/35.
Oba modela između ostalog imaju i M Sport kočnice i plava kočiona klešta sa M logom.
Proizvodnja će početi u avgustu ove godine, pri čemu su cene već poznate i u SAD-u iznose 82.150 dolara (za X5 M50i) odnosno 99.600 dolara (za X7 M50i).
Ivan Mitić – Autoblog.rs