
Karoq i Kodiaq od modelske godine 2020 imaće natpis Škoda na zadnjem delu, a uz vizuelne promene Karoq će dobiti i novi motor.

Modeli Škoda Karoq i Škoda Kodiaq za modelsku godinu 2020 će uskoro dobiti neke nove karakteristike u vizuelnom i tehnološkom delu, piše portal Autogaraza.hr. Natpis ŠKODA na zadnjem delu oba modela (na vratima prtljažnika) zameniće dosadašnji logo, čime se nastavlja strategija koju su započeli Scala i Kamiq.

Dva SUV modela koja daju veliki podsticaj prodaji Škodinih vozila dolaziće s opcijski dostupnim Side Assistom koji će funkcionisati u dometu do 70 metara. Upozoriće se vozača na vozila koja se nalaze u mrtvim uglovima, a koja se približavaju prema Škodi. Side Assist zamenjuje prethodni Blind Spot Detect kod oba SUV modela, a raspon se povećava od 20 do 70 metara.
Korišćenjem dva radarska senzora otkrivaju se vozila koja se približavaju iz nepreglednih ulica, koja nisu uočljiva ljudskom oku u tom trenutku, ali će ih Side Assist videti na vreme i upozoriti na opasnost. Vozač će sada dobiti detaljnije upozorenje jer se svetlosna oznaka nalazi na unutrašnjem delu držača spoljašnjih retrovizora, dok se kod prethodnog sistema upozorenje nalazilo u samom ogledalu retrovizora.
Uz bolju uočljivost, prednost je i podešavanje jačine svetlosnog upozorenja, a sistem radi pri brzinama većim od 15 km/h i više te do 10 km/h kada se koči. Rear Traffic Alert odnosno upozorenje na saobraćaj pozadi je takođe deo Side Assista te vozače Škodi Karoq i Kodiaq upozorava na predmete koji se kreću iza vozila, dok se obavlja vožnja unazad.
Prilagodljivo oslanjanje s novim modelima će moći da se kombinuje i s pogonom na prednje točkove. Opcijsko prilagodljivo oslanjanje će značajno povećati udobnost kod oba Škodina modela te više nije dostupno samo kod modela s pogonom na sva četiri točka. Uz elektronski podesive amortizere automatski se prilagođava apsorpcija udara prema uslovima na putu ili po željenom načinu vožnje.
Putem Driving Mode Select vozač može da bira između tri načina apsorpcije udara – Comfort, Normal i Sport putem kojih se nude različiti stilovi vožnje, od posebno udobne do sportske.
Još jedna velika novost je novi 2.0 TDI dizelski motor snage 140 kW (190 KS) za Škodu Karoq, a ispunjava Euro 6d-TEMP normu emisija jer je opremljen SCR katalizatorom, uključujući AdBlue ubrizgavanje i filter čestica. Motor je već poznat iz Škode Kodiaq, a kombinuje se samo uz pogon na sva četiri točka i standardni 7-stepeni DSG menjač.
Izvor: Autogaraza.hr
Foto: Škoda