
Porsche je danas i zvanično predstavnicima medija pokazao serijsku verziju njihovog prvog električnog modela Taycan, dok će šira javnost moći da ga bliže upozna sledeće nedelje na sajmu automobila u Frankfurtu.

Nemci su još ranije saopštili da je više od 30.000 ljudi naručilo Taycana, pri čemu je depozit iznosio 2.500 evra. Takođe, veliki broj zainteresovanih su ljudi koji do sada nisu bili vlasnici nekog od Porscheovih modela.

Treba takođe podsetiti da je ovaj automobil pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E.

Taycan (što bi inače trebalo da znači "živahan, mladi konj") će na početku biti dostupan u verzijama Taycan Turbo i Taycan Turbo S.

Taycan Turbo raspolaže sa 680KS i 850 Nm a Taycan Turbo S sa 761KS i 1050 Nm obrtnog momenta (sve brojke važe uz Overboost jer oba modela standardno raspolažu sa 625KS).
To je dovoljno da Taycan Turbo od 0 o 100 km/h stigne za 3,2 sekunde, a Taycan Turbo S za samo 2,8 sekunde (ovde i podatak da Taycan Turbo S do 200 km/h ubrzava za 9,8 s). Što se najveće brzine tiče, ona je el. ograničena na 260 km/h.

Ovde treba imati na umu i da je Taycan težak 2295 kg (raspored težine je 48% napred i 52% pozadi), kao i da je dugačak 496 cm, širok 197 cm i visok 138 cm.
Međuosovinsko rastojanje iznosi 290 cm, dok je zapremina prtljažnika pozadi 366 litara (napred je i manji prtljažni prostor zapremine 81 litar).

Taycan Turbo ima točkove od 20 inča (gume 245/45 R 20 i 285/40 R 20), a Taycan Turbo S od 21 inča (gume 265/35 ZR 21 i 305/30 ZR 21).

Još pre današnje zvanične premijere Porsche je objavio da je Taycan prešao stazu Nirburgring za 7 minuta i 42 sekunde, što je novi rekord za električna vozila sa četvoro vrata.

Autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 93.4 kWh kod Taycana Turbo iznosi 450 km, a kod Taycana Turbo S ona je 412 km (sve po WLTP normama).
U vesti se ističe i podatak da će se baterije na punjačima od 800 volti za oko 5 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 100 km.

Deo paketa čine i sistemi PASM (Porsche Active Suspension Management), PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) i PTV (Porsche Torque Vectoring Plus), kao i 16.8-inčna instrument tabla, pa 10.9-inčni ekran osetljiv na dodir i manji 8.4-inčni panel smešten niže na centralnoj konzoli.
Porsche ovde navodi i da će Taycanov infotainment sistem imati potpuno integrisanu verziju Apple Music streaming servisa.

Uz standardni Taycan, kasnije stiže i Taycan Cross Turismo, a oba će se proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu, i to u seriji od oko 40.000 primeraka godišnje.

Kako su još ranije objavili iz Porschea, veliki broj narudžbina za Taycan na američkom tržištu dolazi od sadašnjih vlasnika Teslinih modela. U svakom slučaju, Nemci najavljuju da će Taycan biti najsportskiji i tehnički najnapredniji automobil u svom segmentu – pravi Porsche.

Na kraju i cene: Taycan Turbo u Nemačkoj košta 152.136 evra a Taycan Turbo S treba da se plati 185.456 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs