
Aston Martin svoj prvi crossover DBX najavljuje već duže vreme, ali tajni sada više nema – ovo su njegove prve zvanične slike.
Dakle, Britanci najavljuju da će se u prodaji prvo pojaviti DBX sa dorađenim AMG-ovim 4,0 litarskim twin-turbo V8 motorom koji će ovde razvijati 550KS i 700 Nm (uz 9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka).

Takođe, Aston Martin je potvrdio da je tokom testova DBX stazu Nirburgring bez posebnog napora prelazio za manje od 8 minuta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,5 sekunde, a najveća brzina 291 km/h. Ovde treba napomenuti i da je težina vozila 2245 kg.

Za DBX su previđene i jače kočnice nego na modelu DBS Superleggera, adaptivno oslanjanje, LED zadnja svetla, panoramski stakleni krov, trokraki kožni volan, koža i alkantara u enterijeru, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir za infotainment sistem, Apple CarPlay, kamera sistem od 360 stepeni...
Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina se kreće od 832 do 1540 litara.

Neke ranije informacije kažu da će DBX kasnije biti dostupan i sa V12 motorom, kao i u verziji sa plug-in hybrid sistemom.

Proizvodnja će se od drugog kvartala 2020. godine odvijati u novoj fabrici u Velsu, a isporuke prvim kupcima bi trebalo da počnu u drugoj polovini 2020.


Ovaj serijski DBX je inače dobio i dodatni par vrata u odnosu na koncept verziju koja je promovisana pre nekoliko godina, Aston Martin je DBX u formi koncept vozila predstavio u martu 2015. na sajmu automobila u Ženevi, kada je objavljeno da njime pokušava da redefiniše luksuzni GT segment. Prvi čovek Aston Martina Andy Palmer je tada na promociji između ostalog izjavio da DBX predstavlja izazov postojećem statusu kvo u luksuznom GT segmentu.

U kompaniji ciljaju na to da DBX bude konkurencija najboljim SUV-ovima, pri čemu su pre svega fokusirani na Porsche Cayenne Turbo ali sa željom da DBX bude bolji od njega.

DBX je napravljen na Aston Martin platformi koja je blisko povezana sa onom koja će se koristiti za Lagondin budući sedan i SUV, a koji će se takođe proizvoditi u fabrici u Velsu.
Godišnja proizvodnja DBX-a po ranijim najavama neće preći 5.000 primeraka, i to bez obzira na potražnju.

Što se cene za DBX tiče, ona u Velikoj Britaniji iznosi 158.000 funti, a u Nemačkoj 193.500 evra
Ivan Mitić – Autoblog.rs