
Porsche je danas i zvanično prikazao obnovljenu Panameru koja je inače nedavno zabeležila rekordnu vožnju na Nirburgringu.
Podsećanja radi, Panamera Turbo S je Nirburgring prešla za 7:29.81 minuta, što je novi rekord u "executive cars" kategoriji.

Aktuelna, druga generacija Panamere je premijeru imala 2016. godine (nešto praktičnija Sport Turismo verzija se pojavila godinu dana kasnije), pa su u nemačkoj kompaniji procenili da je sada vreme za osveženje.

Sve verzije Panamere (uključujući Sport Turismo i produženu varijantu Executive) sada standardno imaju Sport Design prednji deo sa većim otvorima za vazduh, a tu su između ostalog i doterana LED zadnja svetla, novi dizajn alu točkova od 20 i 21 inča, kao i set novih boja.


Panamera Turbo S takođe ima i aero body kit, dok se Panamere GTS ističu i nova, zatamnjena Exclusive-Design zadnja svetla.

Tu su i Porsche Communication Management (PCM), pa bežični Apple CarPlay, volan nove generacije, sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova, tempomat, Night Vision sistem, LED matrix prednja svetla, pomoć pri parkiranju, Head-up displej, adaptivno vazdušno oslanjanje, keramičko-kompozitne kočnice, revidirani Porsche Active Suspension Management (PASM) i Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), uključujući Porsche Torque Vectoring Plus.

Baznu verziju pokreće 2,9 litarski Biturbo V6 motor sa 330KS i 450 Nm, Panamera GTS sada raspolaže sa 480KS i 620 Nm (20KS više nego ranije), dok Panamera Turbo S ima 4,0 litarski Biturbo V8 motor sa 630KS i 820 Nm (80KS i 50 Nm više od ranije Turbo verzije).

Panamera Turbo S u Sport Plus modu do 100 km/h ubrzava za 3,1 sekundu i može do maksimalnih 315 km/h.

Pažnju privlači i Panamera 4S E-Hybrid, i to sa kombinacijom 2,9 litarskog V6 benzinca, elektromotora sa 100 kW/136KS, baterija od 17.9 kWh i 8-stepenog PDK menjača. Kombinovana snaga iznosi 560KS i 750 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a najveća brzina je 298 km/h (uz standardni Sport Chrono Package). Ovde i podatak da domet u elektro modu iznosi 54 km (po WLTP-u).

Što se potrošnje goriva tiče, Porsche ističe da Panamera Turbo S Sport Turismo ima kombinovanu potrošnju od 13,0-13.3 l/100 km i CO2 emisiju od 295-302 g/km, a Panamera 4S E-Hybrid troši 2,2-2,8 l/100km i ima emisiju CO2 od 51-64 g/km.
Obnovljena Panamera već može da se naruči, a kod dilera će se naći od sredine oktobra.
U Nemačkoj cene počinju od 91.345 evra za baznu Panameru, Panamera 4 košta 95.289 evra, Panamera GTS kreće od 136.933 evra, Panamera Turbo S od 179.737 evra, dok Panamera 4S E-Hybrid ima cenu od 126.841 evro.
Ivan Mitić – Autoblog.rs