
Poslednjih desetak godina jedne su od najuspešnijih kada je reč o trkačkim nastupima Aston Martina, pre svega u Endurance serijama, ali i GT klasama, bilo da je reč o britanskom, evropskom ili svetskom šampionatu.
U tu čast, britanska kompanija je predstavila trkački trio modela Vantage, koji su od 2009. do 2018. godine osvajali pobede na prestižnim takmičenjima – pobede na Le Mans 2014. i 2017. godine u svojoj klasi, sedam WEC titula, kao pregršt pobeda u britanskom GT šampionatu, GT World Challenge i Evropskoj Le Mans seriji.

Kako piše Top Speed, trio Vantage modela, baziranih na prethodnoj generaciji, deo su posebne Vantage Legacy Collection gde je svaki primerak u prepoznatljivoj Aston Martin Racing tamno zelenoj boji sa žutim detaljima.
Prvi jeste Vantage GT4, koji se prvi put pojavio 2009. godine, a postigao je uspehe u britanskom GT šampionatu, osvajajući titule 2013, 2015, 2016. i 2018. godine. Ovu Legacy GT4 verziju pokreće 4,7-litarski V8 motor, unapređeni menjač i sistem prenosa, podesivi amortizeri i trkačka Recaro sedišta.
Drugi model u ponudi jeste snažniji Vantage V12 GT3, kojeg pokreće 6,0-litarski motor od oko 600 konjskih snaga, a pored “suvog” kartera, trkačkog “kvačila”, karbonskog kardana i trkačkih sigurnosnih pojaseva u šest tačaka, poseduje i autentičan aerodinamički paket, koji podrazumeva i podesivo repno “krilo”.
Treći i poslednji model u “kolekciji” jeste Vantage GTE, kao jedan od najuspešnijih i najtrofejnijih automobila WEC serije. Pokreće ga 4,5-litarski V8 motor sa “suvim” karterom, snage preko 500 “konja”, dok se snaga na zadnje točkove prenosi putem Xtrac 6-stepene sekvencijalne transmisije.
Ono što je važno napomenuti jeste da je ovo “paket”, odnosno da ova kolekcija podrazumeva sva tri modela koji se prodaju zajedno. Cena još uvek nije objavljena, ali se pretpostavlja da će, imajući u vidu iznos svakog pojedinačnog “trkača”, sigurno biti milionska.
I još jedna napomena... Ovo su trkački modeli, koji nemaju homologaciju za vožnju u redovnom saobraćaju, tako da će biti voženi isključivo na trkačkoj stazi ili nekom “zatvorenom” događaju, a možda ipak samo “zaključani” u nekom hangaru, čekajući novog vlasnika, kada kolekcija dodatno dobije na ceni.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: Aston Martin