
Blaze EV Classic je počeo da se prodaje u Japanu, pružajući novu mogućnost mobilnosti ljudima koji žele malo električno vozilo sa stilom sportskog automobila iz 1930-ih. Zapravo, automobil možda nije prava reč za njega, jer je jednosed toliko malen da se u Japanu može registrovati kao moped, zaobilazeći notorno stroge tehničke preglede u zemlji i skupe poreze na vozila.
Kako piše Automania.hr, uprkos svom izgledu, nije preterano brz. Najveća snaga je 4 KS, a čak i u kombinaciji s težinom praznog vozila od 441 kg, EV Classic je u mogućnosti da razvije najveću brzinu 49,6 km/h. Ali, to će se verovatno osećati prilično brzo kad se krećete po Tokiju u vreme špica na samo nekoliko cm od trotoara. Uz to, ima jako veliko ubrzanje koje samo EV može da ima.

EV Classic nema vrata ni vetrobransko staklo, a ima četiri 17 inčne gume namontirane na žičane naplatke, dakle uske gume kao kod mopeda ili brdskog bicikla. Dugačak je 234 cm, tako da je kraći od Kei automobila. Sa širinom od 117 cm zauzima 70 posto širine automobila Smart ForTwo.

Pre toga, Blaze je pre svega bio proizvođač električnih skutera i bicikala. Kao i oni, EV Classic se može puniti standardnom (u Japanu) kućnom utičnicom od 100 volti. Za potpuno punjenje od nule potrebno je 8 sati, a koštaće vas, prema Blazeu, oko jednog dolara za svako dopunjavanje. To je definitivno gradski automobil, s dometom od samo 50 km.
Ako mislite da želite svoj vlastiti Blaze, nemate sreće ako ne živite u Japanu, gde košta 8.500 dolara. To nije jeftino, ali Blaze u potpunosti očekuje da će EV Classic biti drugi ili treći automobil za većinu vlasnika. Dolazi u četiri boje – srebrnoj, crvenoj, crnoj i maslinasto zelenoj.
Izvor: Automania.hr
Foto: Blaze