
Audi je večeras i zvanično predstavio serijsku verziju električnog modela e-tron GT koji je inače u formi koncepta još 2018. godine promovisan na sajmu automobila u Los Anđelesu.

Nemci ovim modelom planiraju da konkurišu Teslinom Modelu S, a kako je još ranije najavljeno proizvodnja će se odvijati u Neckarsulm fabrici u Nemačkoj gde se pravi i Audi R8.

Audi je istovremeno sa regularnom verzijom (e-tron GT quattro) predstavio i top varijantu nazvanu RS e-tron GT.

Kao baza je poslužila J1 Performance Platforma koju je razvio Porsche, a obe verzije Audija e-tron GT imaju dva elektromotora (po jedan na svakoj osovini) i pogon na sva četiri točka.

Automobil je dugačak 499 cm, širok 196 cm, visok 141 cm, međuosovinsko rastojanje je 290 cm, dok koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,24.

Što se tiče prtljažnika, zapremina mu iznosi 405 litara (plus 81 litar ispod prednje haube).

Ovde i podatak da su točkovi od 19 do 21 inča.

U vozilu ima dovoljno mesta za komforan smeštaj četiri putnika, pri čemu se kao opcija nudi i mogućnost da se unutrašnjost dobije bez kože.

Bazni Audi e-tron GT quattro raspolaže sa 350 kW/476KS i 630 Nm, dok snažniji RS e-tron GT ima 440 kW/598KS i 830 Nm.

Autonomija sa jednim punjenjem baterija od 86 kWh iznosi do 488 km (po WLTP normama), a do 80% njihovog kapaciteta se na brzom punjaču može napuniti za 22.5 minuta.


Audi navodi da RS e-tron GT do 100 km/h ubrzava za 3,3 sekunde kao i da postiže el. ograničenih 250 km/h. Bazna varijanta do stotke stiže za 4,1 sekundu i može do 245 km/h.


Deo opreme Audija e-tron GT čine i elektro-mehanički upravljački sistem, podešavajuće oslanjanje (vazdušno oslanjanje kod RS verzije), Audi Drive Select sistem sa četiri moda vožnje (Comfort, Efficiency, Dynamic i Individual), Matrix LED prednja svetla (RS verzija), opcioni sistem upravljanja na sva četiri točka (pri brzinama do 50 km/h), kao i 12.3-inčna digitalna instrument tabla, 10.1-inčni ekran osetljiv na dodir i Head-up displej.

Audi e-tron GT quattro u Nemačkoj ima cenu od 99.800 evra, a RS e-tron GT quattro tamo košta 138.200 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
}