
Nikada u istoriji nije postojao automobil poput Rimac Nevere, potpuno električnog hiperautomobila sledeće generacije od dva miliona evra koji otvara nove dimenzije u drumskim performansama. Sa 1914 konjskih snaga iz četiri elektromotora, Nevera može da ubrza do 100 km/h za 1,85 sekundi, a do 100 milja na sat (160,9 km/h) za samo 4,3 sekunde. Zapanjujuće ubrzavanje zadržava tokom celog ciklusa punog gasa i dostiže 300 km/h od starta za 9,3 sekunde.
Nevera je serijska varijanta konceptnog automobila Rimac C_Two, prvi put prikazanog na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi 2018., piše Tportal.hr. Od tada su inženjeri Rimac Automobila usavršavali svoj novi model na svim nivoima tokom opsežnog razvojnog programa, kako bi stvorili vrhunsko iskustvo vožnje električnog hiperautomobila. Većina ključnih komponenti Nevere je razvijena u sedištu Rimca u Hrvatskoj, a svi sistemi su poboljšani i unapređeni u odnosu na prve prototipe kako bi se postigli ambiciozni ciljevi postavljeni na početku projekta 2018. godine.

S ponosom dizajnirana, razvijena i proizvedena u kompaniji Rimac Automobili, Nevera nosi i hrvatsko ime koje odražava izvanredne performanse koje može da oslobodi u tren oka. Nevera je moćna mediteranska oluja, nabijena munjom, koja se pojavljuje izuztenom brzinom i snagom. Svojom brzinom i snagom, Rimčev hiperautomobil s Neverom ne deli samo ime, nego i narav. Poput prirodne sile po kojoj je nazvan, jednako je sposoban da u trenu promeni narav od sigurnog i udobnog grand tourera do automobila visokih performansi.

'Proizvećemo samo 150 primeraka Nevere, pri čemu je svaki automobil proizveden u Hrvatskoj, motivisan strašću celog tima prema automobilima', navodi Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Automobil.
Rimac teži efikasnom inženjerstvu u svakoj fazi, a ta filozofija je primenjena u bezvremenski elegantnom dizajnu Nevere po načelu 'forma sledi funkciju'. To načelo je primenjeno na svakom pojedinom detalju, uključujući Rimčev karakteristični oblik 'kravate' na bočnoj karoseriji automobila.

'Kao i svaki drugi element dizajna, kravata ima i ključnu funkciju za performanse Nevere, jer služi kao usisnik vazduha za zadnje sisteme hlađenja', otkriva direktor dizajna Rimac Automobila, Adriano Mudri.
Revolucionarni karbonski monokok Nevere, sastoji se od karbonskog krova, integrisanog baterijskog sklopa i zadnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijumska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali neverovatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stepenu. Neuporediva snaga i sigurnost koja se tako dobija je omogućila Neveri da ispuni stroge globalne standarde homologacije kao automobil s najčvršćom konstrukcijom u istoriji.

Ključ izvanrednih performansi Nevere je u jedinstvenom električnom pogonu Rimca. Svaka komponenta električnog pogonskog sklopa Nevere je razvijena kako bi se postigao veći obrtni moment, bolje performanse i povećana efikasnost.
Jedinstvenu, tečnošću hlađenu bateriju u obliku slova H sa 6960 ćelija, kapaciteta 120kWh, Rimac tim je dizajnirao od nule i smestio je u samo srce Nevere. Sposobna za proizvodnju 1,4 MW snage, litijum-mangan-nikl baterija takođe čini sastavni deo jezgra automobila, povećavajući strukturnu čvrstinu monokoka od karbonskih vlakana za 37 posto. Optimalno smeštanje baterije nisko i po sredini poda automobila doprinosi izuzetno niskom težištu. To omogućava izuzetan raspored težine 48/52 napred/pozadi i najbolju moguću ravnotežu upravljanja. Razvoj naprednog sistema za hlađenje baterije je povećao njegovu efikasnost u odnosu na inicijalne C_Two prototipove, dajući veću snagu kroz duže periode.

Četiri zasebna motora s permanentnim magnetima pojedinačno pokreću svaki od četiri točka Nevere. Zajedno daju 1914 konjskih snaga i 2360 Nm obrtnog momenta, što je više od superautomobila s 'konvencionalnim motorom' trenutno na tržištu. Prednji i zadnji točkovi su povezani s motorima preko prenosnika s jednom brzinom. Konstruisani tako da odmah postignu maksimalan obrtni moment, električni motori Nevere postižu efiksanost od 97 posto - u poređenju sa 40 posto koliko imaju najefikasniji motori s unutrašnjim sagorevanjem - i ne traže nikakvo održavanje tokom celog radnog veka.
Rimčev All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sistem zamenjuje tradicionalne sisteme elektronske stabilnosti i kontrole proklizavanja kako bi dodatno ojačao prianjanje i ubrzanje. Sistem R-AWTV 2 u Neveri omogućuje beskonačno varijabilne dinamičke reakcije na stanje puta kalibrisanjem obrtnog momenta na svakom točku. R-AWTV 2 izračunava precizan nivo obrtnog momenta na svakom točku kako bi se postigla maksimalna stabilnost uz izuzetnu okretnost. Prediktivan i brz, R-AWTV obavlja preko 100 proračuna u sekundi kako bi prilagodio obrtni moment i tako postigao željeni stil vožnje.
Svestrani i reaktivni sistem R-AWTV 2 omogućava kalibraciju pogonskog sklopa za Neveru kako bi olakšao bilo koji stil vožnje kroz sedam različitih načina, od RANGE do TRACK načina vožnje, koji uklanja većinu elektronskih bezbednosnih ograničenja. DRIFT način daje više obrtnog momenta zadnjim točkovima kako bi naglasio preupravljivost i zadržao automobil u kontrolisanom stadijumu drifta.
Rimac je takođe stvorio brojne nove aktivne aerodinamične elemente kako bi poboljšao hlađenje, performanse, stabilnost i efikasnost Nevere. Prednji profil poklopca motora, poklopac podvozja, zadnji difuzor i zadnje krilo mogu da se nezavisno pokreću, prema složenim algoritmima koji pružaju optimalnu aerodinamičku konfiguraciju za svaku situaciju u vožnji. Prebacivanje s 'high downforce' na 'low downforce' način rada smanjuje aerodinamički otpor za 17,5 posto čime se dobija koeficijent otpora od 0,3. Vraćanje u 'high downforce' način rada povećava potisnu silu za 326 posto.
S prostorom za dva putnika i njihov prtljag (100 l kapacitet prtljažnika), Nevera je automobil napravljen za redovno korišćenje. U kokpitu se nalaze tri TFT ekrana visoke rezolucije, a vozač sam bira koliko informacija želi da vidi. Konfigurisan i za vožnju pistom i za udobnost, kokpit je podeljen u dve zone. Fokus gornjeg segmenta u potpunosti je usmeren na užitak u vožnji i performanse, dok je u donjem delu smešten infotainment sistem, kontrola udobnosti i podaci o vožnji.

Aluminijumske tipke i prekidači - uključujući tri rotirajuća ekrana - pružaju jasan analogni osećaj, kako bi korišćenje vrhunske digitalne tehnologije bilo još zanimljivije. Iz kokpita vozač može da prati sve performanse automobila telemetrijom u stvarnom vremenu, koja se može preuzeti na laptop ili pametni telefon za kasnije pregledavanje.
Rimac M2M sistem daje brojne podatake u stvarnom vremenu kako proizvođaču, tako i vlasniku. Dok je vlasnik povezan s vozilom putem intuitivne mobilne aplikacije, proizvođač dobija anonimizovane podatke o radu vozila.
Koristeći intuitivne mobilne aplikacije razvijene u kompaniji Rimac, vlasnici Nevere mogu da uživo prate podatke poput GPS lokacije, brzine punjenja i stanja baterije, a istovremeno da ih koriste za analizu vožnje, mernih podataka i pregled karte na Androidu i iOS-u.
Iz fabrike Rimac neće izaći dve jednake Nevere, jer kupci mogu da biraju iz širokog raspona dizajna i materijala po meri. Uz vrhunski individualni program personalizacije, Rimac će svoj glavni model ponuditi u raznim izdanjima: GT, Signature, Timeless ili Bespoke model po meri.
Kao deo korisničkog putovanja, svaki vlasnik Nevere biće pozvan u Hrvatsku kako bi dizajnirao svoj automobil prema svom ukusu. Nevera je ekskluzivno dostupna putem globalne mreže partnera Rimca na 19 lokacija i više, koje se nalaze u mnogi od najvećih gradova širom Evrope, Severne Amerike, Latinske Amerike, Evrope, Bliskog Istoka i Azije.
Izvor: Tportal.hr / Rimac Automobili
Foto i video: Rimac Automobili