
Nova Mazda2 Hybrid(1), u prodaji širom Evrope tokom 2022., po prvi put donosi tehnologiju samopunećeg potpuno hibridnog pogona u Mazdinu ponudu modela.
Mazda2 Hybrid je samopuneći potpuni hibrid koji kombinuje trocilindarski benzinski motor zapremine 1.490 ccm snage 68 kW/93 KS sa električnim motorom snage 59 kW za ukupnu snagu sistema 85 kW/116 KS.

Mazdin novi hibrid ubrzava iz mesta do 100 km/h za 9,7 sekundi i postiže najveću brzinu od 175 km/h. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu po WLTP-u je samo 4,0-3,8 l/100 km uz emisiju CO2 93-87 g/km (u zavisnosti od dimenzija točkova 16” ili 15”).
Prilikom kretanja vozilo automatski radi u električnom načinu rada, nudeći uglađenu i tihu vožnju na elektromotor u urbanom okruženju, uz nultu emisiju CO2, NOx i čestica.
Tokom normalne vožnje snaga se raspodeljuje između benzinskog i električnog motora za optimalne performanse i najbolju moguću efikasnost. Tokom usporavanja i pri kočenju, kinetička energija se pretvara u električnu energiju i čuva u bateriji visokih performansi.
Nivoom napunjenosti baterije stalno se upravlja putem generatora kojeg pogoni benzinski motor kako bi se uklonila potreba za punjenjem sistema iz spoljnog izvora.

Iako je reč o kompaktnom vozilu B-segmenta, zahvaljujući dugačkom međuosovinskom rastojanju od 2.560 mm nova Mazda2 Hybrid nudi udoban smeštaj za četiri odrasle osobe, kao i prtljažnik zapremine 286 litara. Dostupna je u celoj Evropi u tri nivoa opreme – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile i Mazda2 Hybrid Select – i nudi maksimalnih pet zvezdica na Euro-NCAP(2) crash testu.

Nova Mazda2 Hybrid je najnoviji rezultat dugogodišnje saradnje između Mazda Motor Corporation i Toyota Motor Corporation. Biće to tzv. OEM-model koji će proizvoditi Toyota Motor Europe, filijala u potpunom vlasništvu Toyota Motor Corporation, a biće dodat evropskoj liniji modela Mazde2 kao automobil marke Mazda.

To je vrlo značajan model za Mazdu u kontekstu predanosti kompanije ispunjenju ciljeva postavljenih u njenoj dugoročnoj viziji tehnološkog razvoja „Održivi Zoom-Zoom 2030.“. Konkretno – prema Pariškom sporazumu – njen cilj je smanjiti korporativnu prosečnu emisiju CO2 po obrascu ‘od izvora do točkova’ za 50% do 2030. i, ubrzavajući tempo elektrifikacije svoje flote, postići ugljeničnu neutralnost do 2050. godine.

1 WLTP potrošnja goriva (kombinovano): 4.0-3.8 l/100 km; CO2 emisije (kombinovano): 93-87 g/km. Vozila su homologovana u skladu sa WLTP procedurom (Regulation (EU) 1151 / 2017; Regulation (EU) 2007/715). NEDC potrošnja goriva (kombinovano): 3.2 l/100 km; CO2 emisije (kombinovano): 73 g/km. Kako bi se osigurala uporedivost, navedene vrednosti su NEDC – vrednosti određene u skladu sa uredbom (EU) 1153 / 2017
2 Euro NCAP izvor: Euro NCAP | The European New Car Assessment Programme
PR saopštenje