
Genesis je krajem prošlog meseca pokazao prve zvanične fotografije nove generacije svoje luksuzne limuzine G90, ali tehnički detalji tada nisu saopšteni.
Konačno, sada su objavljene i tehničke specifikacije, ali i prve slike unutrašnjosti.

U svakom slučaju, G90 modelske godine 2022 odlikuje Genesisov "Athletic Elegance" dizajnerski rečnik, pri čemu se ovde posebnu ističu upadljiva maska, dvodelna prednja svetla, C stubovi, zadnja LED svetla koja se protežu celom dužinom zadnjeg dela, kao i 20-inčni alu točkovi.

"G90 će redefinisati iskustvo luksuznog dizajna na jedinstven način koji nudi samo Genesis," kaže šef Genesisovog globalnog dizajna SangYup Lee u izjavi za medije.

Sem toga, Genesis navodi da je novi G90 ultimativni izraz "Athletic Elegance" dizajnerskog rečnika koji pažljivo uravnotežuje dinamičnu vožnju i elegantno iskustvo zadnjeg sedišta.

Takođe, najavljuje se da će u verziji sa produženim međuosovinskim rastojanjem (+ 190 mm) putnici na zadnjim sedištima uživati u povećanom komforu.

U unutrašnjosti se između ostalog ističu ambijentalno LED osvetljenje, head-up displej, zadnji 10.2-inčni ekrani infotainment sistema, 8.0-inčni tablet u naslonu za ruke između zadnjih sedišta, masaža sedišta, kao i Bang & Olufsen audio sistem sa 23 zvučnika.

Tu su i vazdušno oslanjanje, upravljanje i zadnjim točkovima, digitalni ključ, sistem prepoznavanja otiska prsta, daljinsko parkiranje, sistem poluautonomne vožnje...

Standardni G90 je dugačak 5275 mm, širok 1930 mm, visok 1490 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 3180 mm. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinac sa 375KS i 530 Nm, uz 8-stepeni automatski menjač i zadnji ili pogon na sva četiri točka.
S druge strane, produženi G90 Long Wheelbase je dugačak 5465 mm, širok 1930 mm, visok 1490 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 3370 mm.
Ovde se za pogon brine 3,5 litarski T-GDi motor sa električnim kompresorom, uz 8-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka.
Novi Genesis G90 će prvo biti dostupan kupcima u Južnoj Koreji (od sledeće godine), a zatim stiže i na druga tržišta (u SAD-u će biti na raspolaganju u modelskoj godini 2023).
Ivan Mitić – Autoblog.rs