
Početkom marta je održana oficijelna premijera dugo najavljivanog Mazdinog novog crossovera CX-60, koji će na početku u Evropi biti dostupan u Plug-In Hybrid verziji CX-60 e-Skyactiv PHEV.
Podsećanja radi, CX-60 e-Skyactiv PHE dolazi sa 2,5 litarskim benzinskim četvorocilindrašem sa 191KS i 261 Nm, elektromotorom sa 100 kW/136KS i baterijama od 17.8 kWh. Kombinovana snaga sistema iznosi 327KS i 500 Nm (što ovaj CX-60 čini najjačom serijskom Mazdom), ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5,8 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 200 km/h. Takođe, moguća je i vožnja samo u elektro modu, do 63 km.
U planu je i proširenje ponude pa će tako 2023. godine evropski kupci moći da dobiju CX-60 i sa 3,3 litarskim dizelašem Skyactiv D, a 2024. godine i sa 3,0 litarskim benzincem e-Skyactiv X.
Sada je objavljeno da 3,3 litarski Skyactiv D šestocilindrični dizel motor raspolaže sa 231KS i 500 Nm, odnosno 254KS i 550 Nm u e-Skyactiv D varijanti sa mild hybrid sistemom.

Ubrzanje do 100 km/h traje 7,3 sekundi, dok je najveća bezina 220 km/h.
Uz dizel motor idu i 8-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka.

Što se tiče 3,0 litarskog benzinca e-Skyactiv X, njegove specifikacije još nisu saopštene.
U vezi dimenzija, CX-60 je dugačak 4745 mm, širok 1890 mm, visok 1670 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2870 mm.
Deo opreme čine i 12.3-inčni ekran, digitalni instrumenti, Apple CarPlay & Android Auto, kao i "Driver Personalisation System" (koji skupljih verzija), koji automatski prilagođava i čuva optimalnu poziciju vožnje za do šest različitih vozača kroz prepoznavanje lica.
Ivan Mitić – Autoblog.rs