
McLaren je predstavio trkački model Artura GT4, koji će premijeru imati na Festivalu brzine Goodwood.
Kao i Lotus, McLaren je oduvek bio fokusiran na smanjenje težine i maksimiziranje performansi. Čak je i Artura sa svojim plug-in hibridnim pogonom teška samo 1.395 kg u svojoj najlakšoj formi pre dodavanja tečnosti. Međutim, McLaren je sada predstavio trkački model koji je lakši za 130 kg i koji zbog GT4 propisa nema hibridnu tehnologiju.

Reč je o modelu Artura GT4, koji je takođe za 100 kg lakši od modela 570S GT4 koji zamenjuje. Prelazak sa V8 na kompaktniji V6 motor je takođe zaslužan za smanjenje težine, a 6-cilindrični agregat je i sam dovoljno snažan da trkački automobil bude itekako konkurentan na stazi.

Umesto baterije Artura GT4 ima gorivnu ćeliju zapremine 110 litara, kao i pomoćni pogonski sistem. Iz McLarena tvrde da je težina i dalje niska i u centru u svrhu boljeg balansa.

Osim pojednostavljenog pogona, Artura GT4 ima i drugačiji sedmostepeni menjač koji je zamenio osmostepeni automatski, a koji se koristio u drumskoj verziji gde je električni motor korišćen za kretanje unazad. Raspon brzina je kraći, a automobil je dobio i zadnji mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem, dok je trošenje zadnjih kočnica smanjeno. Takođe, potrošnja goriva je smanjena, a efikasnost hlađenja pro kočenju veća.
Očekivano, trkački automobil je dobio agresivniji aerodinamički body kit koji obezbeđuje veći downforce u odnosu na odlazeći 570S GT4. McLaren je pripremio novi prednji spliter i novo zadnje krilo sa sedam nivoa za prilagođavanjem kako bi automobil mogao da se prilagodi za različite tipove staza. Iz McLarena tvrde da je bezbedan kao i 720S GT3 od kojeg je nasledio sedište vozača i prilagodljive papučice.
Pre nego što krene u okršaj s nedavno predstavljenim BMW-om M4 GT4, McLaren Artura GT4 će imati javni debi 23. juna na Festivalu brzine Goodwood, a kupce će koštati 200.000 funti pre bilo kakvih opcija.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: McLaren