
Volkswagen još ne planira da u potpunosti napusti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, što potvrđuje i nova benzinska jedinica.
1.5 TSI evo2 je u stvari evolucija 1.5 litarskog benzinskog motora, pri čemu je agregat sa četiri cilindra i turbo punjačem učinjen još efikasnijim.
Trosmerni katalizator i filter za čestice su premešteni u jedan modul za kontrolu emisije blizu motora. Ovo donosi smanjenu upotrebu plemenitih metala u proizvodnji i omogućava da motor u budućnosti bude usklađen sa strožim standardima emisije kao što je Euro 7.
Zvanično nazvana „Aktivno upravljanje cilindrima“, tehnologija deaktivacije cilindra je sada evoluirala u ACTplus sistem. Omogućava dakle prelaz sa četiri na dva cilindra i obrnuto, pri čemu je proširen radni opseg pošto se drugi i treći cilindar ne pali kada motor radi pri malim i srednjim opterećenjima i brzinama. VW obećava da je „prebacivanje jedva primetno“ kako bi se obezbedio nesmetan rad.

1.5 TSI evo2 se na početku nudi u modelima T-Roc i T-Roc kabriolet sa 150 konjskih snaga. Biće dodat i drugim modelima, uključujući plug-in hibridne modele sa kombinovanom snagom od 272KS. Postoje naznake da će VW Passat sledeće generacije (nudiće se samo u karavan verziji) i ekvivalentna Škoda Superb dobiti ovaj PHEV pogonski sklop kada budu debitovali tokom 2023. godine.
Ivan Mitić - Autoblog.rs