
Od kada je Veyron predstavljen 2005. godine, W16 motor je bio srce svakog Bugattija. Putnički automobil koji privodi kraju W16 eru je uvek bio predodređen da bude poseban: ekskluzivan, elegantan i moćan.
Mora da bude najbolji te vrste. Ovo je W16 Mistral: vrhunski roadster.

Mate Rimac, izvršni direktor Bugatti Rimca, navodi: „Za konačno pojavljivanje Bugattijevog legendarnog W16 motora, znali smo da moramo da napravimo roadster. Više od 40% svih Bugatti vozila ikada napravljenih je bilo sa otvorenim krovom, uspostavljajući dugu liniju ikona performansi koje su - do danas - poštovane širom sveta. U Chiron eri, do danas, nije bilo roadstera, tako da predstavljanje Bugattija W16 Mistral nastavlja ovo nasleđe, vođeno ogromnom potražnjom naših klijenata da iskuse moćne performanse našeg legendarnog motora. W16 Mistral otvara sledeće poglavlje u priči o Bugatti roadsteru, inspirisanom legendom dužpm od jednog veka."

Za automobil koji je toliko evokativan i važan kao što je ovaj, velika pažnja je posvećena nazivu koju treba da nosi. Daleko više od jednostavnog razvoja Chirona, roadsteru je bilo potrebno ime povezano sa slobodom, elegancijom i brzinom. Inspiracija je došla iz maestrala, snažnog vetra koji duva iz doline reke Rone, kroz gradove na Azurnoj obali u južnoj Francuskoj i na Mediteran. A sa motorom tako važnim za karakter ovog roadstera, on stoji rame uz rame sa ovim moćnim vetrom: W16 Mistral.

Napravljen oko definitivne inkarnacije motora W16 od 1600 KS, W16 Mistral nudi performanse različite od bilo kog automobila sa otvorenim krovom koji je do sada ponuđen.
Achim Anscheidt, direktor dizajna Bugattija, ističe: „Znamo da će W16 Mistral uvek imati značaj u priči o Bugattiju, označavajući poslednji put da je možda majbolji automobilski pogon korišćen u drumskom serijskom automobilu. Mi, kao dizajnerski tim, osetili smo ogroman pritisak da isporučimo stil koji bi odmah preneo ovaj značajan trenutak, crpeći inspiraciju iz nekih od najlepših roadstera u istoriji Bugattija."

Njihova muza bi bio Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid iz 1934. godine, sportski roadster koji predstavlja vrhunac elegantnog dizajna. Završen u dvobojnoj crno-žutoj boji, pruža savršenu inspiraciju za ovaj prelomni trenutak u priči o Bugattiju. Bugatti W16 Mistral debituje u bojama inspirisanim Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid; topla crna sa primesama braon boje i suptilnim žutim akcentima. Ne samo da je to omaž kultnoj karoseriji, već i Ettoreu Bugatiju, koji je izabrao crno-žutu kombinaciju za mnoge od svojih ličnih automobila, uključujući i svoj Type 41 Royale. Za entuzijaste brenda, to je bezvremensko vizuelno uparivanje.


W16 Mistral hvata suštinu Grand Raidovog vetrobranskog stakla u obliku slova V i razvija ga u moderno umetničko delo. Zakrivljeno vetrobransko staklo koje se naizgled obavija oko A-stubova, neprimetno se stapa sa bočnim prozorima i stvara efekat 'vizira' koji nagoveštava nivoe performansi u motosportu koje nudi W16 Mistral. Samo vetrobransko staklo je čudo inženjeringa, dovoljno zakrivljeno da stvori zaobljeni dizajn vizira, bez izobličenja vida vozača. Gornja linija vetrobrana i bočnih prozora namerno teče oko bočnih usisnika vazduha. Ova linija karaktera zatim teče nazad ispod bočnog stakla.
Anscheidt nastavlja: „Da bismo odrazili novi karakter modela W16 Mistral, takođe smo potpuno izmislili njegov prednji izgled, u skladu sa vertikalnim rasporedom naših jedinstvenih ili malobrojnih modela kao što su Divo i La Voiture Noire. Odmah je prožet osećajem ekskluzivnosti; vertikalno naslagani farovi su potpuno prilagođeni, a poznata maska u obliku potkovice je ponovo zamišljena da bude mnogo trodimenzionalnija; i dublja i šira.
Dizajniranje automobila kao što je W16 Mistral zahteva pažljivo praktikovanje Bugattijeve dizajnerske mantre 'Forma prati performanse', pri čemu je svaka komponenta napisana ne samo da postavi nove standarde za lepotu, već i da igra ulogu u postizanju potpuno novih nivoa performansi.
Frank Heyl, zamenik direktora dizajna u Bugattiju, rekao je: „Sami farovi su zamršenog oblika, uključujući potpis sa četiri svetla koji suptilno ukazuje na W16 Mistral pogon na sva četiri točka i četiri turbo punjača. Ali njihova trodimenzionalna površina takođe funkcioniše kao aerodinamička pomoć koja usmerava vazduh kroz svetlo i izlazi kroz lukove točkova radi poboljšanja aerodinamičkog otpora."
Ali naglasci funkcionalnog dizajna se tu ne završavaju. Novi indukcioni vazdušni otvori iza naslona za glavu su razvijeni od samog početka sa strogim testovima prevrtanja na umu, tako da je svaki napravljen od strukture od ugljeničnih vlakana koja može da izdrži celu težinu automobila u slučaju prevrtanja. Ovaj novi raspored usisnika takođe obogaćuje vozačevo W16 iskustvo, naglašavajući orkestar između niskog, moćnog, tutnjavog zvuka. To je nenadmašna slušna senzacija u svetu automobila.
Da bi razvio neuporedive nivoe elegancije i uzbuđenja, Bugatti W16 Mistral poseduje najnovije inženjerske inovacije. Bugattijevi napredni kompozitni materijali su upareni sa najsavremenijim 3D štampanim titanijumskim i aluminijumkim elementima kako bi se osigurali upečatljiv dizajn, vrhunske performanse i robusna pouzdanost.
Detaljna analiza dinamičke krutosti W16 Mistrala je omogućila inženjerima da razviju lagana rešenja koja bi obezbedila optimalno rukovanje i performanse u najekstremnijim uslovima.

Unutrašnjost Bugattija W16 Mistral je pažljivo usavršavana da pruži iskustvo koje je istovremeno elegantno i luksuzno, ali i dovoljno funkcionalno da osigura da su sve informacije lako vidljive pri brzini do 420 km/h. Posvećenost kvalitetu materijala ostaje zaštitni znak Bugatti dizajna. Ali u ovoj labudoboj pesmi za W16, ima i potpuno novog dizajna.
Recimo, koža koja se koristi na novodizajniranim panelima vrata, pedantno testirana i proizvedena po Bugatti standardima kvaliteta sa vizijom redovne upotrebe preko sto godina u budućnosti. I kao znak slavnih prethodnika modela W16 Mistral, menjač - napravljen od čvrstog bloka aluminijuma – sa dodirom drveta i umetkom od ćilibara sa poznatom skulpturom "plešućeg slona" zaključanom unutra. Iteracije ove skulpture su odlikovale haubu legendarnog Type 41 Royale.
Kada je poslednji Bugatrijev roadster, Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse 2013. godine postavio svetski rekord brzine od 408,84 km/h, njegov 8,0 litarski W16 imao je 1200KS. W16 Mistral ima 1600 KS, koristeći isti agregat koji je pokretao Chiron Super Sport 300+ do rekordne brzine u 2019. Može da postoji samo jedan cilj: postati najbrži roadster u svetu još jednom.
Mate Rimac nastavlja: „Ujedinjenje roadsterskog formata i našeg pogonskog sklopa W16 je apsolutno savršenstvo. Sa uklonjenim krovom i parom velikih usisnika za vazduh direktno iza vaše glave koji dovode oko 70.000 litara vazduha kroz motor svakog minuta u punom kapacitetu, vožnja Bugattija W16 Mistral vas povezuje sa zamršenim funkcionisanjem ovog revolucionarnog pogona kao nijedan drugi Bugatti do sada. „Ono što takođe nastavljamo sa W16 Mistralom je nasleđe Bugatti roadstera, svaki od njih neuporediv po dizajnu, performansama i retkosti, koji se proteže sve do nastanka Bugattija. Type 40, Type 41 Royale, Type 55 Roadster, Type 57 Roadster Grand Raid koji je inspirisao ovaj automobil, ili čak neverovatnu eleganciju Type 57SC Corsica Roadstera - Bugatti je oduvek povezivan sa čistoćom vožnje sa otvorenim krovom. Dakle, iako se nasleđe W16 na putu završava sa W16 Mistralom, nastavljamo nasleđe roadstera, koji je prvi uspostavio Ettore Bugati pre više od jednog veka."
Biće proizvedeno samo 99 primeraka Bugattija W16 Mistral, po ceni od 5 miliona evra neto, a isporuke bi trebalo da počnu 2024. Čitava proizvodnja W16 Mistrala je već rasprodata.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs