
Volkswagen je prvo početkom decembra potvrdio da priprema obnovoljenu verziju električnog modela ID.3, zatim je sredinom januara na sajmu u Briselu izlažio i jedan kamuflirani primerak, dok je sada ovaj automobil i zvanično prikazan.

Nekog velikog iznenađenja nema, jer ID.3 za novu sezonu dobija prednji branik sa sportskijim izgledom, izražene vazdušne zavese koje poboljšavaju protok vazduha oko prednjih točkova, novu haubu kao i blago doterana zadnja svetla (kočiona svetla stvaraju X oblik).

Tu je i nova Dark Olivine Green boja koja „predstavlja ekskluzivnost i premium vrednost“. Volkswagen navodi da „metalik boja ima topli, zlatni biserni efekat i podržava moderne, čiste konture spoljašnjeg dizajna“. Kontrast čine crni krov i mat srebrna obloga.

ID.3 je dugačak 4261 mm, širok 1809 mm, visok 1562 mm (auto je 6 mm niži od prethodnika) i ima međuosovinsko rastojanje od 2770 mm.

Promena ima i u unutrašnjosti, pri čemu Volkswagen obećava viši kvalitet i poboljšanu praktičnost, kao i veći ekran osetljiv na dodir.

Pored materijala višeg kvaliteta, ID.3 je opremljen novim detaljima mekim na dodir, kao i doteranim vratima sa izdašnijim naslonima za ruke.
Predviđene su i Artvelours Eco presvlake od mikrovlakana na sedištima i panelima vrata. To je materijal elegantnog izgleda i Volkswagen kaže da je „tkanina 71 odsto reciklirana, sekundarna sirovina dobijena recikliranjem plastičnog otpada“.
Novi su i centralni ventilacioni otvori sa oznakom „ID.3“, pa digitalna instrument tabla od 5.3 inča i standardni infotainment sistem od 12.0-inča. Njima se može pridružiti head-up displej proširene stvarnosti sa dinamičkim navigacionim uputstvima.

Ostale karakteristike uključuju sistem ambijentalnog osvetljenja u deset boja i kapacitet prtljažnika do 1267 litara sa oborenim zadnjim sedištima. ID.3 takođe može da bude opremljen asortimanom sistema za pomoć vozaču, uključujući adaptivni tempomat, Travel Assist sa automatizovanim promenama trake i Park Assist Plus sa memorijskom funkcijom koja može da „ponavlja pojedinačne, unapred naučene manevre“.
ID.3 takođe ima tehnologiju V2X koja omogućava automobilu da razgovara sa kompatibilnim vozilima i infrastrukturom u radijusu do 800 metara. Ako dođe do nesreće ili opasnosti, može se poslati upozorenje da bi se upozorili drugi vozači.
U ponudi su litijum-jonske baterije od 58 ili 77 kWh. Prvi paket daje verziji ID.3 Pro domet do 426 km, dok drugi omogućava da ID.3 Pro S pređe do 546 km sa jednim punjenjem.
Bez obzira na baterije, snagu obezbeđuje električni motor postavljen pozadi koji razvija 150 kW/204 KS i 310 Nm obrtnog momenta. Ovo omogućava da ID.3 Pro ubrza do 100 km/h za 7,3 sekunde, dok ID.3 Pro S do stotke stiže za 7,9 sekundi. Oba modela imaju maksimalnu brzinu od 160 km/h.
Punjenje od 5 do 80% kod verzije ID.3 Pro traje 35 minuta sa brzim punjačem od 120 kW, dok ID.3 Pro S ima kapacitet punjenja do 170 kW i to mu omogućava da se napuni 80% za samo 30 minuta.
Volkswagen je takođe potvrdio da je „manja baterija planirana za budućnost“, što znači da se kasnije očekuje i jeftiniji ID.3.
Pored fabrika Cvikau i Drezden, ID.3 će se proizvoditi i u Volfsburgu. Odluka je doneta kao odgovor na snažnu potražnju koja vlada za ovim kompaktnim električnim hečbekom.
Automobil će biti dostupan sa paketima opreme Life, Business, Style, Max i Tour (cene kreću od 39.995 evra u Nemačkoj), ali isporuke doteranog ID.3 po ranijim najavama neće početi do četvrtog kvartala.
Ivan Mitić – Autoblog.rs