
Kao što se i najavljivalo, Renault je naziv Espace (koji je nekada nosio MPV model) sada upotrebio za svoj novi SUV.
Novi Espace je tehnički usko povezan sa Australom, ali u odnosu na njega Espace ima duže međuosovinsko rastojanje i prostraniju unutrašnjost, koja će biti dostupna u verzijama sa pet i sedam sedišta.

Austral i Espace dele većinu karoserije, uključujući identičan prednji deo. Međutim, od B-stuba i pozadi, Espace ima veću zapreminu i uspravniji zadnji deo, iako i dalje sadrži poznate stilske karakteristike.

Novi Espace je dugačak 4722 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2738 mm. Od dodatnih 212 mm dužine u poređenju sa Australom, 69 mm se pripisuje međuosovinskom rastojanju i 142 mm zadnjem prepustu.
Ipak, novi Espace je 135 mm kraći u odnosu na nekadašnji istoimeni MPV.

Renault će ponuditi tri različita paketa opreme, i to bazni Techno, luksuzni Iconic i sportski Esprit Alpine. U zavisnosti od opreme i opreme, novi Espace je težak između 1587 kg i 1698 kg, što ga čini 215 kg lakšim od prethodne generacije.

Što se enterijera tiče, kontrolna tabla je preneta sa Australa, uključujući 12.3-inčni digitalnu instrument tablu, 12.0-inčni OpenR Link infotainment ekran osetljiv na dodir i 9.3-inčni head-up displej.
Renault je predvideo ukupno šest USB-C portova (po dva za svaki red sedišta), dve utičnice od 12 V, 39 litara prostora za odlaganje u kabini i dosta držača za čaše.

Modeli sa višim nivoima opreme dobijaju ambijentalno osvetljenje u 48 boja i Harman Kardon audio sistem sa 12 zvučnika. Esprit Alpine se odlikuje i presvlakama od alkantare/sintetičke kože i sa plavim šavovima, dok Iconic dobija umetke od kože i drveta.
Posebno se ističe opcioni panoramski krov dužine 1330 mm i širine 840 mm.

Espace će biti dostupan sa pet ili sedam sedišta, i to bez razlike u ceni. Drugi red sedišta može da se pomera napred-nazad za 220 mm, stvarajući do 321 mm prostora za noge pozadi, što je do 128 mm za putnike u trećem redu. Sa svih sedam sedišta, postoji samo 159 litara tovarnog prostora. Međutim, treći red se može sklopiti, nestajući u podu i stvarajući prtljažnik od 477-677 litara u zavisnosti od položaja drugog reda. Ako preklopite sva sedišta, možete da stavite do 1714 litara tereta, ili čak 1818 litara u modelu sa pet sedišta koji ima standardni kapacitet od 581-777 litara.

Novi Espace će na početku biti dostupan sa jednom opcijom pogonskog sklopa. Hibridni sistem se sastoji od 1,2 litarskog trocilindričnog turbo benzinskog motora, elektromotora, visokonaponskog startera-generatora i litijum-jonske baterije od 2 kWh. Baš kao i kod najbolje specifikacije Australa, E-Tech hybrid ima kombinovanih 147 kW/200KS i 205 Nm obrtnog momenta, šaljući snagu isključivo na prednje točkove preko automatskog menjača.
Espace ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi i ima najveću brzinu od 175 km/h.
Renault tvrdi da novi hibrid u proseku ima potrošnju goriva od 4,6 l/100 km i da emituje 104 grama CO2 po km u kombinovanom WLTP ciklusu, sa dometom do 1100 km između punjenja.
Novi SUV je baziran na CMF-CD platfomi koju takođe koriste Nissan X-Trail i Mitsubishi Outlander, kao i manji Renault Austral. Espace ima i Multi-Sense režime vožnje, brojne sisteme pomoći vozaču i 4Drive upravljanje na sva četiri točka. Ovo poslednje omogućava radijus okretanja od 10,4 m sličan Cliu uprkos činjenici da je Espace najduže vozilo u trenutnoj paleti Renaulta.
Renault Espace će biti dostupan za naručivanje od ovog proleća. SUV će se proizvoditi u fabrici u Palensiji u Španiji, pored mehanički povezanog Australa, a cene će biti saopštene naknadno.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs