
Smart je zvanično predstavio svoj prvi Sports Utility Coupe (SUC), Smart #3, na ekskluzivnom događaju brenda u Šangaju.

Dizajn Smarta #3 predstavlja još sportskiju interpretaciju filozofije dizajna koju je kreirao Mercedes-Benzov globalni dizajnerski tim, uz zadržavanje najsavremenijeg povezivanja kao vodećeg principa. Sa lansiranjem Smarta #3, Smart ostaje veran svojoj originalnoj pionirskoj viziji istraživanja najboljih rešenja za buduću urbanu mobilnost.

Dirk Adelman, izvršni direktor Smarta za Evropu: „Ponosni smo što konačno možemo da predstavimo svetu naš prvi SUC, potpuno novi Smart #3. Kao električni pionir Smart je posvećen beskompromisnom kvalitetu iskustva i interakcije. Naš cilj je oduvek bio da odgovorimo na višestruke i promenljive potrebe za mobilnošću. Zato će Smart nastaviti da širi svoju porodicu proizvoda da bi ponudio niz automobila koji optimalno odgovaraju različitim grupama kupaca i životnim stilovima."

Dizajn Smarta #3 je definisan glatkim linijama i atletskim oblinama, sa ciljem poboljšanja njegovih aerodinamičkih performansi. Karoserija je dodatno naglašena brojnim dizajnerskim detaljima. Na prednjoj strani, smanjeni CyberSparks LED farovi su upareni sa prepoznatljivim „nosom ajkule“ i širokom maskom u obliku slova A. Sa strane, istaknuti dvobojni krov se susreće sa glatkom, kontinuiranom e-linijom koja povezuje A-stub i C-stub, stvarajući elegantnu sportsku siluetu. Spojler, C-stub i zadnji branik kombinuju se sa branikom da bi stvorili modernu zakrivljenost, dok zadnja svetla sa pikselizovanim elementima poboljšavaju vrhunski osećaj.

U unutrašnjosti, kokpit reafirmiše sportsku energiju modela sa kružnim oblicima koji podsećaju na usisnike turbine, ugrađujući obimne elemente u mirnu i elegantnu arhitekturu. Kontrolna tabla se neprimetno uliva u visoku konzolu, u kojoj se nalazi centralni kokpit, 12.8-inčni centralni ekran.
Kombinacija prirodnog svetla sa krova i veštačkog osvetljenja od višebojnog ambijentalnog osvetljenja dodatno poboljšava unutrašnju atmosferu.
Model je dugačak 4400 mm, širok 1800 mm, visok 1600 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2785 mm, pa je za 35 mm duži od Smarta #1 na čijoj SEA platformi se i bazira.
Smart #3 nudi još prostraniju unutrašnjost, a integrisani nasloni za glavu dodatno povećavaju udobnost vožnje i naglašavaju sportski koncept enterijera.
U međuvremenu, infotainment sistem, opremljen Beats zvučnim sistemom sa 13 zvučnika, dopunjuje avangardno iskustvo kabine.

Smart #3 će dolaziti u novim i uzbudljivim bojama, uključujući živopisnu Photon Orange Metallic i futurističku Electric Blue Matte, kao i novu Vibrant Brown unutrašnju varijantu.
Za sada nema detalja o motorima, ali se očekuje da paleta bude slična kao kod Smarta #1. To podrazumeva jedan elektromotor sa 272KS i zadnji pogon, kao i Brabus verziju sa dva motora i ukupno 428KS.
Smart #3 će biti predstavljen evropskoj publici na IAA sajmu u septembru 2023., pre nego što će biti lansiran na evropska tržišta početkom 2024.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs