home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Radford Type 62-2 Pikes Peak Edition

Iako dele ime i uglavnom istu siluetu, Radford Type 62-2 Pikes Peak Edition nema više ništa zajedničko s izuzetno dobrim drumskim automobilom.

Ant Anstead i Jenson Button su oživeli klasičnu marku Radford, koja je proizvela nešto specijalno, trkački prototip dizajniran za velike brzine i brdske trke.

"Znam da će ovaj auto biti zver", rekao je Tanner Foust za Top Gear, čovek koji je dobio zadatak da ovaj lagani automobil zadrži na tlu da ne bi poleteo kada pojuri slavnom stazom u Koloradu u junu ove godine.

"Praktično nema ništa zajedničko s drumskim automobil osim nekoliko karakteristika dizajna i određenih komponenti, ali je sve ostalo ili modifikovano ili prilagođeno u odnosu na ono što koristi drumski automobil", dodao je Foust.

Radford Type 62-2 Pikes Peak Edition

Kako navodi Klix, Type 62-2 ima aluminijumsku šasiju, a Pikes Peak Edition kompozitni monokok koji je 230 mm širi. Prednji i zadnji pod-okvir su takođe novi, kao i geometrija oslanjanja. Novi automobil poseduje potpuno novo podvozje, prednje i zadnje aerodinamičke dodatke od ugljeničnih vlakana koji čine da izgleda poput Transformera spremnog za borbu. Sve je izbušeno da bi se osiguralo vrhunsko hlađenje, snaga i aeroefikasnost, dok se na krovu nalazi otvor a pozadi veliki spojler.

Automobil pokreće 3,5 litarski V6 motor s kompresorom, a "pozajmljen" je samo donji blok. Snaga je povećana sa 605 na 700 KS u odnosu na drumski model, a motor je uparen sa sekvencijalnim menjačem s lopaticama za promenu stepena prenosa. Snaga se prenosi na zadnje točkove, dok maksimalna brzina iznosi 268 km/h.

Motor koristi specijalnu Mobil1 mešavinu razvijenu specijalno da se nosi s beskompromisnom visinom Pikes Peaka.

Radford Type 62-2 Pikes Peak Edition

"Visina ima ekstreman uticaj, ne samo na vozača, nego i na automobil. Ne samo da vam nedostaje snaga dok se penjete, nego je i manje vazduha potrebnog za hlađenje. Dakle, hladnjaci su do 50 posto manje efikasni, a isto je i s downforceom", istakao je Foust.

Zato je hlađenje automobila mnogo "složenije" u odnosu na drumski automobil da bi se nosio s pomenutom visinom. Kočnice je pripremio AP Racing, a uključuju nove karbonske diskove, pločice i unikatne papučice.

U unutrašnjosti je samo jedno sedište koje je postavljeno centralno i zadovoljava propise FIA-e, a teško je svega 3,7 kg. Sam Pikes Peak Edition je težak samo 861 kg, odnosno 200 kg manje u odnosu na drumski model. Oko 70 delova je napravljeno pomoću 3D printera, pa čak i lagana baterija.

Izvor: Klix.ba / Topgear.com

Foto: Radford



čitanja : 525



Komentari