
Električni Nio ET5 je zvanično predstavljen javnosti u decembru 2021. godine u formi fastback vozila, dok će 15. juna ove godine ponuda biti dopunjena i praktičnom karavan verzijom ET5 Touring.

U vezi dimenzija, ET5 Touring je dugačak 4790 mm, širok 1960 mm, visok 1499 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2888 mm.

Za unutrašnjost su predviđeni 10.5-inčni ekran, ambijentalno osvetljenje sa 256 boja, Dolby Atmos 7.1.4 audio sistem, kao i PanoCinema digitalni kokpit sa AR i VR tehologijama.

ET5 pokreću dva elektromotora sa ukupno 490KS i 700 Nm obrtnog momenta, a biće dostupne baterije od 75 kWh i 100 kWh (domet iznosi 456 km odnosno 590 km). Kasnije će se pojaviti i verzija sa baterijama od 150 kWh i dometom do 1000 km (po kineskom CLTC standardu).
Nio će ET5 Touring prodavati i u Evropi, i to u Norveškoj, Nemačkoj, Holandiji, Švedskoj i Danskoj.
15. juna će se pojaviti i nova generacija električnog SUV-a ES6, koji će se u Evropi prodavati kao EL6.

Model druge generacije je značajno izmenjen, uključujući prelazak na novu platformu. Kao rezultat toga, ima blago rastegnuto međuosovinsko rastojanje i niži je 50 mm.

Fokus kod druge generacije je bio pre svega na reviziji Niovog dizajnerskog jezika i unapređenju kvaliteta unutrašnjosti.
Kris Tomason, Niov potpredsednik dizajna, opisao ga je kao „razvijeniji proizvod“ koji karakteriše stil koji je „hibrid SUV-a i limuzine“.
Promene u stilu uključuju novu verziju Niovog podeljenog dizajna farova i liniju zadnjeg krova u stilu kupea. Takođe je veliki fokus na poboljšanju nivoa opreme u automobilu, a novi dizajn je namenjen da ponudi veći unutrašnji prostor.
Iako Nio tek treba da objavi sve detalje o ES6 / EL6, on će nastaviti da nudi pogon na sva četiri točka, sa snagom podignutom sa 435 KS na 490 KS. Kao i ET5, u Kini će biti ponuđen sa visokim nivoom hardvera za autonomnu vožnju.
Ivan Mitić – Autoblog.rs