home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Lamborghini SC63

13 Jul 2023 - 18:54 Noviteti Link
Lamborghini SC63

Lamborghini Squadra Corse je lansirao svoj prvi hibridni trkački prototip za trke izdržljivosti, SC63, na događaju Goodeood Festival of Speed 2023.

SC63, koji će početi sa testiranjem za nekoliko nedelja, planiran je da se takmiči u klasi Hypercar FIA Svetskog šamionata u izdržljivosti 2024, uključujući 24 sata Le Mana, kao i u GTP klasi IMSA WeatherTech Sports Car Championship Endurance kupa, koji se sastoji od trka kao što su 24 sata Dejtone i 12 sati Sebringa.

Lamborghini SC63

Lamborghini se udružio sa italijanskim timom Iron Lynx za automobil u međunarodnim takmičenjima i potpisao je ugovore sa vozačima svetske klase iz sveta Formule 1 i trka izdržljivosti.

Lamborghini SC63

Projekat LMDh predstavlja novi koncept trkanja i uklapa se u strategiju Direzione Cor Tauri predstavljenu 2021.: mapa puta za elektrifikaciju koja vodi kompaniju da hibridizuje čitav asortiman modela do kraja 2024. godine, istovremeno poboljšavajući emocije i performanse vožnje. Zahvaljujući SC63 ovaj pristup je primenjen i na program motosporta koji predstavlja novi stub Lamborghinijevog manifesta: Driving Humans Beyond.

Lamborghini SC63

Lamborghini SC63 ima potpuno novi 3,8 litarski twin-turbo V8 motor koji su razvili Lamborghini inženjeri posebno za trkački program. Motor je 'hladne V' konfiguracije, što je rešenje koje smanjuje masu i optimizuje težište automobila. Ovo rešenje, u kombinaciji sa posebno razvijenim aero balansom i stavom, identifikovano je kao najefikasnije za postizanje najboljeg prianjanja pneumatika i savršenog balansa, voznih sposobnosti i konstantne brzine kako u jednom krugu, tako i na trkama na dugim stazama.

Snaga motora i hibridnog sistema, koja je standardna za automobile kategorije LMDh, ograničena je na 500 kW/680 KS. LMDh skup pravila navodi standardni menjač, bateriju i motor generator jedinica (MGU), koji pomaže da se obuzdaju troškovi razvoja za prototip.

Lamborghini SC63

Lamborghinijevi inženjeri su uspeli da izvrše svoj uticaj na sve aspekte automobila. Iako je menjač standardan za sve LMDh automobile, još uvek postoji sloboda da se prilagodi zahtevima brenda, uključujući izbor prenosnih odnosa i proklizavanje mehaničkog diferencijala.

Lamborghini je odabrao renomirane stručnjake Ligiera za svog partnera za razvoj i izgradnju monokoka. Kao prvi proizvođač koji je odabrao Ligiera na LMDh projektu, Lamborghini je imao slobodu da specificira svoje zahteve, uključujući razvoj dizajna prednjeg vešanja, ukupnu raspodelu težine i lakoću servisiranja kritičnih delova automobila.

Lamborghini SC63

Drugi ključni aspekt razvoja je kočioni sistem, koji mora da pruži najviši nivo performansi i pouzdanosti u svim uslovima. Trke izdržljivosti stavljaju veliki pritisak na kočnice i prvi cilj je bio pronaći kompromis između težine i izdržljivosti, efikasnog hlađenja, kao i sistema koji je u stanju da prilagodi različite stilove vožnje.

Karoseriju je dizajnirao Lamborghinijevo odeljenje za dizajn Centro Stile, u saradnji sa trkačkim dizajnerskim timom. Odlikuje se veoma jasnim stilskim oznakama brenda na celom automobilu, uključujući ikonična svetla u obliku slova Y na prednjoj i zadnjoj strani.

Automobili će biti obučeni u poznatu livreju, u skladu sa brendiranjem viđenim na Huracanu GT3. SC63 će se trkati u zelenoj Verde Mantis, sa crnom Nero Noctis trakom preko kabine, prednje haube, difuzora, zadnjeg peraja i krila. Automobili će takođe imati zelenu, belu i crvenu italijansku trikolor boju, a nosiće i ime dugogodišnjeg partnera Lamborghinija, švajcarskog proizvođača satova Rogera Dubuisa.

Raspored hlađenja automobila je odlučio veći deo inženjeringa i dizajna. Na primer, usisnici vazduha u bočne podloge iza kokpita su prošli nekoliko iteracija pre nego što je usvojen konačni dizajn. Jedno od ograničenja propisa je da je dozvoljena samo jedna konfiguracija karoserije, a promene koje timovi smeju da unesu u tu opremu od trke do trke su ograničene. Dizajnerski tim zato mora da uzme u obzir najgori scenario, kao što su visoke temperature okoline, i da upravlja toplotnom efikasnošću automobila na IMSA i WEC stazama.

Dodatna pomoć je stigla od fabričkih vozača Lamborghinija Mirka Bortolotija i Andrea Kaldarelija, zajedno sa novim vozačima Danijelom Kvjatom i Romejnom Grožanom. Poslednja dvojica imaju trkačko iskustvo sa hibridima u Formuli 1 i bili su u mogućnosti da pomognu inženjerima da podese LMDh sistem, posebno dizajniraju komande na volanu kako bi vozaču omogućile da kontroliše neophodne funkcije hibridnog sistema.

Počev od 2024., jedan automobil će se takmičiti u punom FIA Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti. Drugi automobil će se takmičiti na trkama Severnoameričkog šampionata izdržljivosti serije IMSA.

Tim Iron Lynx, predstavljen kao partner na Lamborghinijevom Grand finalu 2022., vodiće automobile u obe serije, a vozačka postava će uključivati vozače Bortoloti, Kaldareli, Grosjean i Kvjat.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs




čitanja : 798



Komentari