
Alfa Romeo sa zadovoljstvom najavljuje ponovno rođenje „fuoriserie“ (izrađene po meri) 33 Stradale, pravog manifesta mogućnosti italijanskog brenda – sada i u budućnosti – u smislu stila i iskustva u vožnji.
Sa samo 33 ekskluzivne jedinice, usklađene sa jedinstvenim zanatskim procesom, novi kupe sa dva sedišta kombinuje Alfa Romeo nasleđe i budućnost kao simbol plemenitog italijanskog sportskog duha.

Da biste ostvarili san, osnovni sastojak je dobra doza hrabrosti i prstohvat zdravog ludila, isti recept za istorijski automobil koji mnogi smatraju među najlepšim ikada, 1967 33 Stradale. Danas, sa istom smelošću i vizijom, tim Alfa Romea je dizajnirao i razvio novi 33 Stradale, autentično umetničko delo u pokretu, savršenu kombinaciju lepote i tehnologije.

Novi Alfa Romeo 33 pruža uzbudljivo iskustvo vožnje i besmrtni šarm ikone veoma malom krugu entuzijasta koji su bili uključeni od početka. Novi 33 Stradale razvijen je u nedavno kreiranoj Alfa Romeo "Bottega", gde su se dizajneri, inženjeri i istoričari brenda prvobitno sastali sa potencijalnim kupcima kako bi kreirali svaki automobil, kao u renesansnim zanatskim buticima i radionicama renomiranih italijanskih proizvođača karoserija.
"Sa novim 33 Stradaleom želeli smo da stvorimo nešto što je u skladu sa našom prošlošću, da služi brendu i da učinimo Alfiste ponosnim. Takav rezultat je mogao biti postignut samo zahvaljujući stručnosti, napornom radu i strasti naših timova, uz podršku menadžmenta koji ima jasnu ambiciju da doprinese pisanju poglavlja u budućnosti brenda, uz puno poštovanje njegove jedinstvene istorije“, rekao je Jean-Philippe Imparato, izvršni direktor brenda Alfa Romeo. „Ovo je prvi fuoriserie (po meri) automobil marke od 1969. i obećavam da neće biti poslednji.

Proizveden u Alfa Romeo Centro Stile, novi 33 Stradale je inspirisan istorijskim modelom iz 1967. godine, sa obogaćenom skulpturalnom lepotom i elementima dizajna iz novog stilskog jezika Alfa Romea. Eksterijer karakteriše savršen balans proporcija, zapremine i površinskih elemenata da bi se postigao oličenje neophodne lepote Alfa Romea.

Dizajn ima snažan i mišićav stav. Izvanredne karakteristike uključuju ikonski štit i složeno osvetljenje na eliptičnoj osnovi.
Profil je dinamičan i vitak, sa leptir vratima koja imaju dva velika ulaza za vazduh. Karoserija je projektovana napred, sa površinama modelovanim prema formalnom izrazu Alfa Romea. Otvori vrata u uglovima i veliki zaokruženi krovni otvor daju vozaču jedinstven pogled na kabinu. Otvaranje haube i vrata poboljšava teatralni dizajn automobila.
„Brutalni“ zadnji dizajn je uravnotežen vijugavim prednjim delom sa maksimalnom visinom smeštenim na sredini krova, jedinstvenim elementom dizajna. Prostor izražava snagu automobila zahvaljujući skraćenom repu, grafiki u obliku slova V i okruglim grupama zadnjih svetala.

Prelep dizajn takođe klizi kroz vazduh uz aerodinamičku efikasnost. Cx od 0.375 se postiže bez pomoći aktivnih sistema.

Dostupna su dva nivoa opreme: Tributo i Alfa Corse. Unutrašnjost je primer minimalističkog dizajna koji ima za cilj najveću moguću angažovanost u vožnji bez ometanja vozača. Ograničeni broj kontrola za uobičajene sisteme može se naći na centralnoj konzoli.
Direktno ispred vozača je 3D teleskop displej, koji uključuje vozača u prvu interakciju svoje vrste.

Volan, lišen svih svojih uobičajenih dugmadi, nudi doživljaj čistog užitka u vožnji. Instrument tabla u stilu kokpita ima komande koje se nalaze na različitim nivoima, uključujući i iznad glave, u oblogu krova. Instrument tabla inspirisana avijacijom i centralni tunel koriste materijale kao što su aluminijum, ugljenična vlakna, koža i alkantara. Zaokružena sedišta reinterpretiraju sedišta svojih prethodnika, obezbeđujući udobnost i ergonomiju. Svaki detalj je dizajniran da stvori ekskluzivno i privlačno okruženje, održavajući estetsko i tehničko nasleđe 33 Stradalea iz 1967. godine.
Alfa Romeo tim je postavio ambiciozan cilj da ponudi iskustvo vožnje kao automobil na stazi, ali u modelu pogodnom za svakodnevnu upotrebu na putu, bez ugrožavanja udobnosti i bezbednosti. Radeći sa vozačem F1 Valterijem Botasom, finski šampion je podržao podešavanje automobila na poligonu Baloko u provinciji Verčeli u Italiji, unoseći tako F1 iskustvo u svakodnevnu vožnju i osiguravajući nepogrešivo upravljanje Alfa Romeom.
Novi Alfa Romeo može biti opremljen V6 twin-turbo motorom koji isporučuje više od 620 konjskih snaga, uz osmostepeni DCT menjač, pogon na zadnje točkove i elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
Opciona BEV konfiguracija isporučuje više od 750 konjskih snaga sa WLTP dometom od 450 km. Performanse su izvanredne u obe verzije. Maksimalna brzina je 206 mph/333 km/h sa vremenom od 0 do 100 km/h za manje od tri sekunde.
Novi 33 Stradale se može pohvaliti najboljim inženjeringom Alfa Romea, sa aktivnim vešanjem. Sistem podizanja prednje osovine omogućava podizanje prednje osovine prilikom prolaska prepreka, kao što su neravnine, šine ili pri ulasku u parking ili garažu, kako bi se izbeglo oštećenje karoserije. Vozač može da aktivira ovu funkciju preko "Assetto" kontrole na centralnoj konzoli, kada vozi ispod 40 km/h. Hidraulički sistem podiže prednju osovinu za skoro 50 mm da bi savladao prepreku. Sistem se vraća na standardnu visinu ručnim deaktiviranjem sistema ili prekoračenjem postavljenog ograničenja brzine.
Aluminijumski H-okvir i monokok od ugljeničnih vlakana obećavaju krutost i lakoću. Da bi se obezbedio visok kvalitet krutosti i sigurnosti, krovna konstrukcija je projektovana od ugljeničnih vlakana i aluminijuma, koji podržavaju leptir vrata sa šarkama. Prozorski okviri su takođe napravljeni od karbonskih vlakana. Nastavljajući sa temom lagane težine, zadnje staklo je napravljeno od polikarbonata.
Birač režima vožnje na centralnom tunelu ima dva režima rada. Strada (put) režim se uključuje kada se automobil pokrene, što obezbeđuje udobnost i zadovoljstvo u vožnji uz glatku isporuku snage, blagu osetljivost pedala i usaglašeno vešanje.
U režimu Pista (staza), korisnik bira opciju sa maksimalnom snagom, povećanom osetljivošću pedala i čvrstim vešanjem za bolje rukovanje. Launch Control je dostupan preko Quadrifoglio dugmeta na centralnom tunelu. Sistem radi na menjaču, kontroli vuče i isporuci snage kako bi maksimizirao ubrzanje izbegavajući proklizavanje točkova. U režimu Pista, vozač takođe može izabrati da deaktivira sisteme kontrole proklizavanja.
Alfa Romeo kočioni sistem i Brembo karbonsko-keramičke kočnice nude zaustavnu moć visokog nivoa - od 100 km/h do 0 in ispod 33 m.
Projekat 33 je stvorio potrebu za Alfa Romeo Bottega, timom profesionalaca koji su blisko sarađivali sa kupcima na dizajnu 33 jedinstvena i ekskluzivna vozila. Bottega je inspirisana renesansnim radionicama i proizvođačima karoserija iz 1960-ih, od kojih su svi stvarali dela čiste lepote, prema zahtevima svojih klijenata. Isto tako, kupci su bili uključeni u kreativni proces od početka 33 projekta. Prvi susreti sa nekim kupcima održani su na Velikoj nagradi Monce 2022. godine, gde je počela prilika za izražavanje želja. U roku od nekoliko nedelja prodate su sve 33 jedinice.
Samo 33 jedinice će biti proizvedene, kroz namenski program koji je omogućio kupcima da razviju funkcionalne stilske elemente zajedno sa Alfa Romeo timom: usisnike za vazduh, točkove, pa čak i prepoznatljiv prednji štit. Dakle, neće postojati dva ista automobila. Svaki je remek-delo na četiri točka i postaje deo istorije Alfa Romea. Ekskluzivnost se nastavlja u procesu registracije, što omogućava kupcima da lično dodeljuju broj šasije. Specifični VIN uključuje osam cifara koje bira kupac i takođe je označen na centralnom tunelu. Za konsolidovano iskustvo u oblasti ekskluzivnih automobila napravljenih po meri, Alfa Romeo će koristiti veštinu Carrozzeria Touring Superleggera za konstruisanje automobila. Zato su obezbeđeni standardi kvaliteta po meri, sa opsesivnom pažnjom na detalje.
Cena se zvanično ne saopštava, ali pojedini mediji nezvanično pominju cifre od milion do milion i po evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs