
Peugeot je danas i zvanično predstavio potpuno električni model E-3008 čije prve fotografije su objavljene još prošle nedelje. Sada su takođe stigle nove slike i dodatni detalji.
Dakle, Francuzi opisuju E-3008 kao „potpuno novi električni fastback-SUV“ naglašavajući njegov pogonski sklop sa nultom emisijom i aerodinamičnu siluetu koja je mnogo aerodinamičnija u poređenju sa prethodnikom (koeficijent Cx 0.28).

Kompaktni SUV se bazira na novoj arhitekturi STLA Medium, predviđenoj da zameni EMP2 platformu. Biće dostupan sa tri opcije električnog pogona i nudiće domet vožnje do 700 km.
Dužina iznosi 454 cm, širina 189 cm, visina 164 cm, dok su točkovi od 19 ili 20 inča.

E-3008 odlikuje Peugeotov aktuelni dizajnerski jezik, po uzoru na elemente dizajna modela 408, samo sa kraćim i uspravnijim stavom.

Još jedan zanimljiv element je dizajn točkova koji će postati novi stilski potpis za francuski brend, uz veliki masku, elegantno osvetljenje i svetla sa trostrukim kandžama.

Zahvaljujući inovativnim dihromatskim pigmentima, Obsession Blue boja se menja iz plave u zelenu u zavisnosti od svetla i oblika karoserije, elegantno izražavajući ulazak E-3008 u novu eru. Potpuno nova Ingaro Blue, sa svojim suptilnim odsjajima, savršeno ističe moderne linije novog E-3008. Ostale dostupne boje su Okenite White, Pearl Black, Artense Grey i Titanium Grey.

Novi E-3008 GT standardno dolazi u dvobojnoj kombinaciji sa sjajno crnim krovom.

Među verzijama će se naći i ona sa pogonom na sva četiri točka i dva motora, ali se očekuje da će postavka sa jednim motorom i pogonom na dva točka činiti većinu prodaje.
Bazna verzija će imati motor sa 210KS i 343 Nm, baterije od 73 kWh i domet do 525 km. Sledi varijanta sa dužom autonomijom koja raspolaže sa 230KS i 343 Nm, a koja uz baterije od 98 kWh ima autonomiju do 700 km.
Na vrhu je verzija Dual Motor sa ukupno 320KS, a uz baterije od 73 kWh domet je do 525 km.
Punjenje od 20% do 80% traje 30 minuta za standardnu verziju, a manje od 30 minuta za varijantu sa dužom autonomijom.
Atraktivno izgleda i panoramski i-Cockpit enterijer.

Centralni deo kontrolne table je novi 21-inčni zakrivljeni panoramski ekran koji spaja digitalnu instrument tablu, head-up displej i ekran osetljiv na dodir u jednu celinu. Desna strana zakrivljenog ekrana je osetljiva na dodir i omogućava pristup infotainmentu, podešavanjima i kontrolama klime. Dodatni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli sadrži „i-Toggles“ prečice sa 10 prilagodljivih mesta koje zamenjuju stare prekidače u avionskom stilu.
Peugeot je zadržao prepoznatljivi volan malog prečnika sa dva kraka, ali novi jedinica ima niz komandi osetljivih na dodir sa funkcijom „taktilnog klika“ kako bi se izbeglo slučajno rukovanje. One su kombinovane sa dve nove „tanke i elegantne“ kontrole postavljene iza volana.

Visoko postavljeni centralni tunel izgleda još futurističkije nego u odlazećem Peugeotu 3008, sa dodatnim kontrolama uključujući cilindrično dugme za jačinu zvuka i električnu parkirnu kočnicu.
Selektor automatskog menjača je premešten i nalazi se pored dugmeta za start-stop.
Ostatak kontrolne table izgleda kao evolucija trenutne teme. Ambijentalno osvetljenje u 8 boja iznad „prave aluminijumske obloge“ i visokokvalitetne tkanine stvaraju vrhunski izgled novog 3008, podržavajući Peugeotov luksuzni potez.
Peugeot pravi dalji korak ka poluautonomnoj vožnji sa sistemom Drive Assist Plus koji je dostupan na novom E-3008. Ovaj sistem pomaže vozaču koristeći sve senzore automobila (kamere, radar, itd.) i informacije iz povezanog navigacionog sistema.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs