
Mazda je u Japanu kupcima ponudila unapređeni MX-5 (u Japanu kao Mazda Roadster), koji je za modelsku godinu 2024 osvežen serijom blagih vizuelnih, tehnoloških, bezbednosnih i mehaničkih modifikacija. Slično doterani MX-5 se uskoro očekuje i na drugim tržištima.
Aktuelna Mazda MX-5 ND se pojavila još 2014. godine, a ovo doterivanje treba da produži njen životni vek i održi je relevantnom još nekoliko godina, budući da će sledeća generacija stići krajem 2025.

Kako bilo, 2024 Mazda MX-5 nije pretrpela veće vizuelne promene, ali se izdvajaju modifikovana svetla (prednja imaju novu potpuno LED grafiku dok grafika zadnjih svetala ima koristi od 3D izgleda), pa blago redizajnirani prednji branik, novi dizajn alu točkova i šira paleta boja (uključujući novu Aero Gray metalik boju).

I dalje se u ponudi nalaze verzije sa mekim krovom i tvrdim sklopivim krovom (RF).

Takođe, tu su i su novi Mazda Connect infotainment sa novim ekranom osetljivim na dodir od 8.8 inča, kao i širi ADAS paket (uključujući Mazdin radarski tempomat i Smart Brake Support).

Nova verzija pod nazivom Mazda Roadster S Leather Package V Selection kombinuje bež krov sa Nappa kožom na sedištima i sintetičku kožu odgovarajuće boje za ostatak kabine. Takođe dolazi standardno sa kompletom alu točkova od 16 inča
Modifikovani MX-5 se u Japanu nudi sa 1,5 litarskim i 2,0 litarskim Skyactiv-G pogonskim agregatima koji su blago ažurirani. 1,5 litarski motor dobija povećanje snage od 3 kW/4 KS na 99 kW/134 KS, dok 2,0 litarski agregat i dalje raspolaže sa 135 kW/184 KS), ali ima koristi od novog softvera za koji se kaže da poboljšava odziv.
Snaga se prenosi na zadnju osovinu preko 6-stepenog manuelnog ili 6-stepenog automatskog menjača.
Mazdini inženjeri su predvideli i novi Asymmetric diferencijal sa ograničenim proklizavanjem na zadnjoj osovini na manuelnim verzijama za veću stabilnost uz revidiranu postavku za električni servo upravljač.
Prve isporuke se u Japanu očekuju sredinom januara 2024. godine, a u zavisnosti od verzije cene se kreću između 2.898.500 i 4.308.700 jena (od 18.535 do 27.550 evra).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs