
Segment mikroautomobila u porastu je u poslednje vreme, sa obiljem novih ponuda koje stižu ne samo iz pogona renomiranih proizvođača, već i manjih kompanija takođe.
Upravo je to slučaj sa brendom Patak Motors iz Slovačke, koji je nedavno predstavio svoj Rodster kvadricikl retro izgleda, inspirisanog klasičnim sportskim automobilima tridesetih godina prošlog veka.

Za razliku od teških kvadricikl modela u L7 klasi, Patak Rodster izlgeda nešto više kao hotrod umesto kao urbano vozilo. Sa jednodelnom karoserijom, izbočenim farovima na prednjoj strani i kratkim vetrobranskim staklom, ova mašina deluje kao da bi sasvim prodorno stajala u predstavništvu kompanije Morgan. Potpuno izloženi devetnaestoinčni mrežasti točkovi dolaze bez krila, dok je maska hladnjaka takođe unikatna, opcije za personalizaciju uključuju pete eksterijernih boja, kombinovanih sa akcentima u boji hroma, metalik crnim ili mat srebrnim finišima.

Rodster poseduje dvosed raspored u putničkoj kabini, sa opcionim manualno operativnim krovom. Sudeći prema sajtu kompanije, automobil u standardnoj ponudi sstiže sa ekranom osetljivim na dodir, iako novinska izdanja opisuju unutrašnjost kao ravnu drvenu kontrolnu tablu sa nekoliko analognih segmenata. Sedišta mogu biti obložena eko ili pravom kožom, sa opcionim nosačem za prtljag na zadnjoj strani radi poboljšanja praktičnosti. Lista opcionih karakteristika uključuje grejanje, držače za čaše, bežično punjenje, parking senzore i kameru za rikverc.

Patak Rodster meri 3.360 milimetara u dužini, 1.360 mm u širini i 1.395 mm u visini. Ovo specijalni slovački model čini za 272 milimetra kraćim od Fiat 500e serije, ali čitavih 950 mm dužim od minijaturnog Citroen Ami. Po pitanju kilaže, ova mašina stiže sa maksimalnih 450 kilograma što je u suštini tipična cifra za ovaj posebni segment.

Patak verzija sa motorom unutrašnjeg sagorevanja pokreće maleni jednocilindrični benzinski motor koji kreira 20 ks, što je izlazna snaga limitirana za L7 opseg. Za ubrzanje do 50 km/h od nule ovom modelu potrebno je devet sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 125 km/h, što je značajno više u poređenju sa drugim teškim kvadriciklima.
Kupci koji žele Patak Rodster verziju nultih emisija izduvnih gasova posdeuju dve opcije, od kojih obe stižu opremljene jednim električnim motorom koji stvara istih 20 ks, ali stiže u pratnji dva različitih baterijskih pakovanja. Bazni model poseduje 10 kWh veliko baterijsko pakovanje koje nudi prelazni opseg od sto kilometara, dok druga verzija stiže sa duplo jačim baterijama i nudi prelazni opseg od 250 kilometara. električni modeli su brži i startniji u poređenju sa svojim benzinskim bliznacem, sa ubrzanjem do pedeset od sedam sekundi i maksimalnom brzinom od 130 km/h.
Najpristupačniji Patak Rodster predstavlja verzija sa benzinskim motorom koja startuje sa cenom od 16.900 evra. Potpuno električni model stiže sa cenom od 22.900 ili 25.400 evra ukoliko se kupci opredele za verziju sa većim baterijskim pakovanjem i većim prelaznim opsegom.
Izvor: Autoexclusive.rs
Foto: Patak Motors