
Prvi marokanski proizvođač automobila - Neo Motors, koji ovog meseca počinje s prodajom prvog domaćeg automobila u zemlji, cilja na ulazak na glavnu berzu kako bi proširio poslovanje na proizvodnju električnih vozila. Neo ima početni kapacitet proizvodnje od tek 3.000 automobila, ali želi to da podigne na 15.000 jedinica godišnje.
Neo je osnovan 2018., a jedan od osnivača je sadašnji marokanski ministar komunikacija i kulture Mohamed Mehdi. Neo ima početni kapacitet od 3.000 vozila godišnje za svoj debitantski model koji stilom podeća na američku legendu iz Drugog svetskog rata – Jeep Willys. Reč je o putničkom modelu s troja vrata dužine 3,9 metara koji pokreću lokalno sklopljeni Peugeotovi (PSA) benzinci iz Peugeota 208 i Citroena C3 - 1.2 PureTech sa 82 KS i nešto starija verzija četvorocilindraša iz modela Peugeot 301 i C-Elysse – 1.6 MPi sa 115 KS. Ovaj jedini Neo model se prodaje za oko 20.000 dolara, a među rivalima slične cene čelnici Nea vide vozila Dacije i pojedine kineske marke.

‘’Marokanski proizvođač automobila želi da proizvodnju poveća na 15.000 vozila godišnje i u roku od tri godine želi da predstavi električne modele’’, rekao je izvršni direktor Nassim Belkhayat za Bloomberg u intervjuu u Marakešu. ’’Neo je u pregovorima s Afričkom razvojnom bankom o daljnjim mogućnostima finansiranja’’, rekao je Belkhayat.
Maroko, dom za oko 37 miliona ljudi, ima samo 4,3 miliona registrovanih automobila i beleži oko 175.000 prodaje novih vozila svake godine. Ova severnoafrička zemlja je ujedno najveći afrički izvoznik novih automobila. Neovi planovi čine se kao još jedan napredak za marokansku automobilsku industriju, sektor koji je vlada negovala kao deo šireg nastojanja da se severnoafrička nacija na pragu Evrope pretvori u proizvodno-trgovački centar otvoren i za Zapadu i za Kinu. Tamo se već sklapaju vozila Peugeota, Renaulta i Dacije, a vlasti su se sada fokusirale na dodavanje vrednosti lokalnom izradom ključnih komponenti.

Neo je dobio veliki publicitet kada se kralj Mohammed VI sastao s njegovim čelnicima ranije ove godine. Kompanija je dobila zajmove od marokanskih banaka tokom pandemije koronavirusa kaji su pomogli u finansiranju investicije od 50 miliona dirhama (4,9 miliona dolara) u fabriku u Ain Aoudi koja se nalazi u blizini glavnog grada Rabata.
Projekat je krenuo napred kada je Peugeot počeo da proizvodi motore u svojoj novoj fabrici u Kenitri, pružajući ih po konkurentnim cenama, jer su pre morali da ih uvoze. "Želeli smo da napravimo automobil za široke narodne mase, baš kao što je Volkswagen napravio pre jednog veka", rekao je Belkhayat. "Napravili smo vlastitu karoseriju, vlastitu šasiju i sistem ožičenja, a ostalo nabavljamo od 43 lokalna dobavljača’’, zaključio je Belkhayat.
Izvor: Klix.ba
Foto: Neo Motors