
Dongfengova podmarka električnih vozila eπ, zvanično je prošle nedelje u pretprodaju pustila svoju limuzinu eπ 007 po ceni od 22.100 USD, dostupnu u potpuno električnoj i u verziji s produženim dometom koja prelazi 1.200 km s jedinim ''punjenjem''.
Nisu svi Kinezi uspešni poput BYD-a, Chery-a, Geely-a ili MG-a. Marka Dongfeng ima promenjivu sinusoidu poslovanja, pa na sve načine pokušava da uhvati voz za uspešnim kineskim brendovima i stabilizuje poslovanje. Jedan od poteza je lansiranje nove podmarke ''eπ'' (e-elektro; π-matematička konstanta pi; e” i “π” označavaju stvaranje beskonačnih mogućnosti za doživljaj putovanja kupaca) uz integraciju baterijske tehnologije nove ere i zanimljivih aduta.

Pozicioniran u segment više srednje klase, ovaj automobil je dugačak 4,88 metara, dok rasrojanje između osovina iznosi 2,91 m. Dongfeng eπ 007 ima već viđeni karakteristični ''kineski'' dizajn sportske limuzine sa klinastim prednjim krajem, ali krije druge adute. Naime, 007 kao kupe automobil koristi vrata bez okvira na kojima su postavljene skrivene kvake, a pozadi je instalirano električno krilo koje se automatski podiže i spušta u zavisnosti od brzine vozila, dovodeći koeficijent otpora na vrednost šampiona autoindustrije (Mercedes EQS i Hyundai Ioniq6) od 0,209 Cd. Ono što će kupcima biti zanimljivo, dostupna su i opciona vrata u Lambo stilu, čime 007 želi da donese zanimljiv adut u mainstream klasu kupe-limuzina u kojoj prednjače Tesla Model 3 i BYD Seal.

Unutrašnjost ima dvobojnu šemu sa minimalnim brojem fizičkih dugmadi. Volan sa dva kraka uparen je sa preklopnom LCD instrument tablom sa dijagonalom od 8,8 inča i velikim centralnim kontrolnim ekranom od 15,6 inča koji pokreće ugrađeni Qualcomm Snapdragon 8155 čip. Što se tiče bezbednosti, svi modeli su opremljeni naprednim sistemom pomoći u vožnji eπ PILOT, koji radi preko 31 senzora. Sistem podržava memorijsko parkiranje, parkiranje na daljinsko upravljanje i vožnju uz pomoć prepoznatljivih sistema koja uključuje prepoznavanje saobraćajnih znakova, držanje kolovozne trake, upozorenje na mogući sudar itd.
Unutrašnjost dolazi sa masažnim sedištima u osam tačaka, sistemom sopstvenog mirisa, ambijentalnim osvetljenjem u 64 boje, audio sistemom sa 20 zvučnika, bežičnim punjenjem telefona od 50W i ulazom u automobil sa tehnologijom prepoznavanja lica.

Dongfeng eπ 007 je dostupan sa zadnjim ili pogonom na sve točkove, u čisto električnoj (EV) i u verziji produživača dometa (EREV). Za EV modele na raspolaganju su dve baterije s kapacitetima od 56,8 i 70,2 kWh, koje koriste katodni materijal u spoju litijum-gvožđe-fosfat. EV modeli, u zavisnosti od verzije, mogu da razvijaju 218 ili 272 KS, a takođe zavisno od specifikacije mogu da imaju autonomiju između 530 i 640 km. EREV verziju pokreće električni motor od 218 KS, kojeg u svojstvu generatora napaja 1,5 litarski benzinac, čija snaga je za sada nepoznata. Ova verzija koristi manju bateriju od 28,39 kWh, koja pruža 200 km dometa na struju. Međutim, iako nije klasični hibrid, snaga ovog pogonskog sklopa je u sinergiji benzinca i elektromotora, tako da ova verzija prelazi i 1.200 km s jednim punjenjem.
Izvor: Klix.ba / Carnewschina.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dongfeng