
BMW je prošle godine prvo predstavio novu Seriju 5 u limuzinskoj verziji (G60), uključujući i električni BMW i5, a sada je paleta dopunjena i karavanskim Touring modelom (G61).

BMW navodi da karavan čini oko 60 odsto registracija Serije 5 u Nemačkoj i izuzetno je popularan i kod korporativnih i kod privatnih kupaca: kao nijedan drugi predstavnik poslovne klase, kombinuje zadovoljstvo u vožnji i najnoviju tehnologiju sa izdašnim prostorom, sada i sa električnim pogonom kao BMW i5 Touring.


Budući da je ovaj model veoma važan za BMW, nije bilo prostora za neke eksperimente koji se tiču izgleda zadnjeg dela. Zato novi BMW Serije 5 Touring prati relativno konzervativan pristup - elegantno i tipično BMW, ali bez značajnijih iznenađenja.
Vozilo je dugačko 5060 mm, široko 1900 mm, visoko 1515 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2995 mm.

Iza velikih vrata prtljažnika nalazi se prostor kapaciteta od 570 do 1.700 litara, što je praktično potpuno na istom nivou kao i kod njegovog prethodnika.

Podrazumeva se da se zadnje sedište može podeliti u odnosu 40:20:40 i takođe se može preklopiti iz prtljažnika pritiskom na dugme.

Prilikom lansiranja na tržište 25. maja 2024. godine, paleta će podrazumevati nekoliko verzija, među njima i dizelaše 520d i 520d xDrive, kao i električne verzije i5 eDrive40 i i5 M60.


Verzija i5 eDrive40 dolazi sa pogonom na zadnje točkove (sa jednim električnim motorom sa 340 KS i 400 Nm, uz baterije od 81,2 kWh i dometom do 560 km, ubrzanje do 100 km/h za 6,1 sekundu), a varijanta i5 M60 ima dva motora i pogon na sva četiri točka (601 KS i 820 Nm, baterije od 81,2 kWh, domet 445-506 km, do 100 km/h ubrzava za samo 3,9 sekundi).



Plug-in hibridi 530e i 530e xDrive sa 299 KS, kao i šestocilindrični dizel 540d xDrive sa 299 KS, uslediće na leto, a stiže i novi M5 Touring.
Nema iznenađenja kada su u pitanju asistemi asistencije ili kada se pogleda u kokpit, ovde karavan potpuno odgovara limuzini. To znači 12,3-inčni ekran za vozača i zakrivljeni panel sa ekranom osetljivim na dodir sa najnovijim BMW-ovim iDrive infotainment sistemom.
BMW Serije 5 Touring je takođe dostupan sa Autobahn Assistantom, koji preuzima kontrolu pri brzinama do 130 km/h i može pokrenuti manevre preticanja nakon kratke potvrde gledanjem u spoljašnji retrovizor.
Cene novog BMW-a Serije 5 Touring u Nemačkoj počinju od 61.750 evra za model 520d, što znači da je ovaj dizel od 197 KS sa 48-voltnim električnim sistemom skuplji za tačno 2.000 evra od limuzine. Za najjeftiniji električni i5 Touring (BMW i5 eDrive40 Touring) cena iznosi 72.200 evra. Ubedljivo najskuplja varijanta za sada je i5 M60 sa 601 KS, za koju se u Nemačkoj mora izdvojiti 101.500 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs