
Električni Porsche Taycan je za novu modelsku godinu dobio veoma opsežno unapređenje. Nove verzije imaju više snage, veći domet, brže ubrzavaju i brže se pune.

Dizajneri Porschea su takođe izoštrili dizajn. Sve verzije Taycana imaju još opširniju listu standardne opreme i dolaze sa najnovijom generacijom Porsche Driver Experiencea sa poboljšanim konceptom prikaza i upravljanja.

Sve tri varijante karoserije će imati brojne modifikacije od datuma lansiranja - Taycan sportska limuzina, svestrani Taycan Cross Turismo, koji je dostupan sa paketom za terensku vožnju, i sportski, a ipak praktičan Taycan Sport Turismo.

U svakom slučaju, dostupne su četiri opcije pogonskog sklopa, sa varijantama pogona na zadnje i sve točkove. Revidirane verzije će stići u Porsche centre od proleća 2024.

Na putu ka serijskoj proizvodnji, razvojni inženjeri i test vozači u kamufliranim test automobilima su prešli više od 3,6 miliona kilometara širom sveta da bi nastavili da poboljšavaju prvi potpuno električni sportski automobil iz Porschea. Proizvođač sportskih automobila je do sada proizveo skoro 150.000 primeraka Taycana. Najvažnija pojedinačna tržišta za Taycan su trenutno SAD, Velika Britanija, Nemačka i Kina.

Svi ažurirani modeli ubrzavaju mnogo brže od svojih prethodnika. Dva primera sa oba kraja portfelja: kao sportske limuzine, Taycan i Taycan Turbo S dostižu 100 km/h za samo 4,8 odnosno 2,4 sekunde. To ih čini 0,6 i 0,4 sekunde bržim od svojih prethodnika.

Sa novom funkcijom push-to-pass u paketu Sport Chrono, povećanje snage do 70 kW, u zavisnosti od modela, može se dobiti na 10 sekundi pritiskom na dugme. Bolja ubrzanja su generalno rezultat veće izlazne snage sistema. Na primer, osnovni Taycan isporučuje 60 kW više nego ranije. U Taycanu Turbo S, to je dodatnih 140 kW sa Launch Controlom. Ovo povećava sistemsku snagu vrhunskog modela na 700 kW/952 KS.

U zavisnosti od varijante karoserije i motora, WLTP domet je povećan na 678 km, što predstavlja povećanje od 175 km ili 35 procenata. Ažurirani Taycan ne samo da zahteva manje zaustavljanja punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i brže puni: na 800-voltnim DC stanicama za punjenje, na primer, može se puniti do 320 kW. To je 50 kW više nego ranije. Opseg brzog punjenja nove baterije performansi je značajno proširen. To znači da se kapaciteti punjenja od preko 300 kW mogu održati do pet minuta, a veoma visoki kapaciteti punjenja se mogu postići brže, čak i na niskim temperaturama.

U zavisnosti od stila vožnje pojedinca, između ostalih varijabli, ovo može prepoloviti vreme potrebno za prelazak sa 10 na 80 odsto punjenja u poređenju sa prethodnim automobilom. Performance Battery Plus sada ima bruto kapacitet od 105 kWh, povećan sa 93 kWh.

Svi ažurirani Taycan modeli standardno dolaze sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem. Novo Porsche Active Ride vešanje se može naručiti kao opcija za verzije sa pogonom na sva četiri točka. Ovaj sistem nudi neviđeni propusni opseg između udobnosti vožnje i dinamike vožnje.
Uz glatku vožnju, sistem skoro u potpunosti apsorbuje udarce. U dinamičnim situacijama vožnje, Porsche Active Ride vešanje obezbeđuje gotovo savršenu vezu sa putem.

Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja pri velikim brzinama povećan je za više od 30 procenata sa 290 na 400 kW. Sve varijante sada dolaze kao standard sa aerodinamično optimizovanim točkovima i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja. Novi 21-inčni točkovi i gume su posebno razvijeni za ovu svrhu.

Iako su modeli lakši i do 15 kilograma, standardna oprema je još obimnija nego ranije. Ambijentalno osvetljenje, ParkAssist sa kamerom za vožnju unazad, grejanje prednjih sedišta, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), toplotna pumpa sa novim sistemom hlađenja, ležište za pametni telefon za bežično punjenje, Drive Mode prekidač za režim vožnje su sada standardne karakteristike.
Osnovni modeli Taycan sada su takođe standardno opremljeni prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem.

Sa novim stajlingom, doteranom prednjim i zadnjim svetlima, stručnjaci Porschea su dodatno usavršili čist, puristički dizajn Taycana. Nova prednja krila i ravniji farovi daju još veći naglasak širini Taycana.
Novi farovi imaju HD matrix tehnologiju visoke rezolucije sa detaljnom optikom i sada prikazuju karakterističnu grafiku brenda. Porsche logo na zadnjoj svetlosnoj traci ima trodimenzionalni dizajn sa staklenim izgledom. Osvetljena verzija ovoga je dostupna po prvi put, sa animacijama dobrodošlice/odlaska.
Među ostalim značajnim karakteristikama, boja Turbonite čini da se modeli Turbo i Turbo S razlikuju od ostalih verzija kako u eksterijeru tako i u unutrašnjosti.
Instrument tabla, centralni displej i opcioni displej putnika imaju optimizovan korisnički interfejs sa dodatnim funkcijama. Apple CarPlay je dublje integrisan u displeje i funkcije vozila. Nova funkcija In-Car Video omogućava video strimovanje na centralnom displeju i displeju putnika.
U vezi dimenzija, Taycan je dugačak 496 cm, širok 196 cm i viosk 139 cm, Taycan Sport Turismo je dugačak 496 cm, širok 196 cm i visok 140 cm, dok je Taycan Cross Turismo dugačak 497 cm, širok 197 cm i visok 141 cm.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs