home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Octavia

Škoda je modernizovala liftbek i karavan verzije Octavie. Sa više od 7 miliona prodatih jedinica, to je daleko najprodavaniji model brenda.

Škoda Octavia

Njegova četvrta moderna generacija je sada dobila osveženi izgled koji uključuje revidiranu Škodinu masku i novu drugu generaciju LED Matrix farova. Kupci imaju koristi od još sveobuhvatnije standardne opreme kao što je 10-inčni digitalni ekran ili dvozonski Climatronic. Sem toga, povećan je udeo održivih materijala u automobilu.

Škoda Octavia

Dodatni sistemi bezbednosti i pomoći poboljšavaju aktivnu i pasivnu bezbednost, a nova struktura asortimana pruža dodatne mogućnosti individualizacije.

Škoda Octavia

Četvrta generacija moderne Octavije ulazi u sledeću fazu proizvodnje sa obnovljenim exterijerom i enterijerom.

Škoda Octavia

Osvežavanje uključuje novi, unapređeni dizajn sa doteranim branicima i ažuriranom Škodinom maskom. Takođe, nova su LED Matrix farovi druge generacije, revidirana LED zadnja svetla sa animiranim indikatorima i veliki broj novih dizajna točkova.

Škoda Octavia

Novi, dvodimenzionalni Škoda logo i natpisi na vratima prtljažnika nove Octavije odražavaju ažuriranu Škodu CI. Izmenjeni branici povećavaju ukupnu dužinu za devet milimetara na 4.698 milimetara.

Škoda Octavia

Novi dodaci asortimanu točkova uključuju srebrne 16-inčne Matar točkove. Oni su aerodinamički optimizovani i dolaze kao standard sa Selection nivoom opreme. Novi crni 17-inčni aero točkovi Slagard su dostupni za Octaviju Sportline. Dodatne nove opcije uključuju 18-inčne Lerna i 19-inčne Elias felne specifične za RS u sjajnoj srebrnoj ili antracit boji sa crnim Aero ukrasima.

Octavia paleta boja se sastoji od 10 boja. Mamba Green je ekskluzivna za Sportline i RS modele. Phoenix Orange je dostupan samo na Octaviji Combi.

Nova struktura asortimana obuhvata četiri nivoa opreme - Essence, Selection, Sportline i RS - kao i devet dizajnerskih izbora za unutrašnjost.

Pored novih i održivih materijala za sedišta, kontrolnu tablu i panele vrata, digitalni displej od 10 inča sada dolazi kao standard na odabranim varijantama modela. Poznati virtuelni kokpit od 10 inča, predstavljen na predstavljanju četvrte generacije Octavije, ostaje u ponudi. Infotainment ekran od 13 inča dostupan je kao opcija po prvi put na Octaviji. ChatGPT chatbot baziran na veštačkoj inteligenciji biće standardno integrisan u Laura glasovni asistent. Integracija ChatGPT-a u Laura glasovni asistent uvodi niz novih mogućnosti koje daleko prevazilaze prethodne glasovne komande.

Škoda Octavia

Sistem ulaska bez ključa je pretrpeo poboljšanja za udobnije otvaranje i zaključavanje.

Škoda je dodatno proširila svoj sveobuhvatan portfolio aktivnih i pasivnih bezbednosnih funkcija: novi asistent za pažnju i pospanost sada koristi širok spektar podataka i parametara za procenu ponašanja vozača. Pored toga, ažurirana Octavia dolazi sa do 10 vazdušnih jastuka.

Škoda Octavia RS

Inteligentni Park Assist i Remote Park Assist takođe debituju u Octaviji.

Nova inteligentna pomoć pri parkiranju je dostupna samo sa automatskim menjačem. Pored kontrole upravljanja, kao Park Assist u drugim Škodinim modelima, sada takođe preuzima kontrolu nad kočnicama, brzinom i smerom vožnje (napred i unazad). Auto će se takođe automatski zaustaviti ako sistem otkrije prepreku.

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Revidirana Octavia takođe uvodi nove Simply Clever funkcije. Namenska kutija za skladištenje torbi, šoljica i flaša putnika pozadi takođe ima svoj debi. Multifunkcionalni džep u prtljažniku sada ima dve varijabilne kuke. Opcioni držač tableta na zadnjoj strani prednjih sedišta sada je dostupan i za sportska sedišta. Strugač za led i opcioni kišobran sada su napravljeni od održivih materijala. Ručna četka u namenskom odeljku za prednja vrata takođe ostaje deo standardne opreme.

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Ponuda motora se sastoji od dva 1.5 TSI benzinska motora, opciono dostupna sa blago hibridnom tehnologijom, dva 2.0 TSI benzinska motora i dva dizelaša. Snaga se kreće od 85 kW/115 KS do 195 kW/265 KS.

Ponuda pogonskih agregata počinje sa 1.5 TSI benzinskim motorom i 2.0 TDI dizel motorom, svaki sa 85 kW/115 KS snage i manuelnim 6-stepenim menjačem. Kao i verzija 1.5 TSI sa 110 kW/150 KS, početni benzinski motor je opciono dostupan sa blago hibridnom tehnologijom i DSG sistemom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu da isključe dva cilindra koristeći ACT+ aktivno deaktiviranje cilindra radi smanjenja potrošnje goriva.

Varijanta od 150 kW/204 KS sa pogonom na sve točkove radi po Budack ciklusu sa povećanim stepenom kompresije od 12,2:1 i za 10 kW/14 KS je snažnija od svog prethodnika.

Najjači benzinski motor u Octaviji RS sada ima 195 kW/265 KS - 15 kW/20 KS više nego ranije.

Benzinski motori

 

 

 

Snaga

Obrtni moment [Nm]

Pogon

Transmisija

1.5 TSI/85 kW (115 KS)

220

FWD

6-stepeni manuelni

1.5 TSI/85 kW (115 KS) mHEV

220

FWD

7-stepeni automatski

1.5 TSI/110 kW (150 KS)

250

FWD

6-stepeni manuelni

1.5 TSI/110 kW (150 KS) mHEV

250

FWD

7-stepeni automatski

2.0 TSI/150 kW (204 KS) (2025)

320

AWD

7-stepeni automatski

2.0 TSI/195 kW (265 KS)

370

FWD

7-stepeni automatski

Dizel motori

 

 

 

Snaga

Obrtni moment [Nm]

Pogon

Transmisija

2.0 TDI/85 kW (115 KS)

300

FWD

6-stepeni manuelni

2.0 TDI/110 kW (150 KS)

360

FWD

7-stepeni automatski

Nivo opreme Octavia Sportline sa svojim prepoznatljivim dinamičkim elementima dizajna dostupan je za dva dizel i dva benzinska modela. Sportsko ogibljenje i progresivno upravljanje su uključeni kao standard.

Kupci koji traže Octaviju sa sportskim duhom imaju izbor izvan vrhunskog RS modela. U varijanti Sportline, Škoda kombinuje elemente izgleda RS sa drugim pogonskim agregatima u seriji: 1.5 TSI sa 110 kW/150 KS, 2.0 TSI sa 150 kW/204 KS i pogonom na sve točkove, kao i dva 2.0 TDI dizelaša sa 85 kW/115 KS i 110 kW/150 KS.

Škoda Octavia Sportline

Sportsko vešanje, spušteno za 15 milimetara, i progresivno upravljanje su takođe uključeni kao standard. Škoda maska, okviri stakala i retrovizori su u Black Magic boji, a zadnja bočna stakla i zadnje staklo su zatamnjeni („Sunset“). Spojleri su takođe ofarbani u Black Magic boju. Zadnji branik ima Black Magic difuzor.

Škoda Octavia Sportline

Škoda Octavia Sportline

Octavia Sportline je postavljena na novim crnim 17-inčnim točkovima Slagard kao standard. 18-inčni Vega aero točkovi i 19-inčni Draconis točkovi ekskluzivni za Sportline dostupni su kao opcije. Prednja krila su ukrašena redizajniranim Sportline značkama. Novi, dvodimenzionalni Škoda logo na haubi i Škoda natpis na vratima prtljažnika su crni.

Unutrašnjost Octavije Sportline je takođe napravljena po uzoru na RS. Primeri uključuju sportski kožni volan sa tri kraka, izgled pedala od nerđajućeg čelika i ukrasne trake u Black Carbon izgledu.

Škoda Octavia je inače bila glavni oslonac i favorit češkog proizvođača automobila od početka proizvodnje pre 27 godina, 1996. Njene četiri moderne generacije do danas su privukle više od sedam miliona kupaca na više od 60 tržišta svojom prostranošću, izvanredanim nivoom bezbednosti i odličnoj vrednosti za novac. Octavia je takođe visoko cenjena od strane međunarodnih medija. Na primer, četvrta generacija je bila finalista Evropskog automobila godine 2021. i iste godine je osvojila titulu švajcarskog automobila godine.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs









čitanja : 5973



Komentari