home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lancia Ypsilon

Kao što je bilo i najavljeno, Lancia je danas i zvanično predstavila dugo najavljivani novi Ypsilon, čije fabričke fotografije su inače objavljene još početkom ovog meseca.

Kako bilo, novi Ypsilon će obeležiti Lancijin veliku povratak, povratkom u Francusku, Španiju, Nemačku, Belgiju, Portugal i Holandiju, pored Italije.

Lancia Ypsilon

Italijanski brend je još ranije najavio da će novi Ypsilon biti u ponudi i u potpuno električnoj i u blago hibridnoj varijanti. Međutim, počev od 2026. godine, kompanija će ekskluzivno predstavljati samo nova električna vozila, a do 2028. cela njihova linija će se sastojati isključivo od modela na električni pogon. To sugeriše da će blago hibridna verzija novog Ypsilona imati relativno kratak životni vek, koji će trajati samo četiri godine.

Lancia Ypsilon

Ypsilon nove generacije odražava glavne stilske karakteristike Pu+Ra HPE koncepta, uključujući masku, panoramski krov i retro-futuristički enterijer inspirisan italijanskim nameštajem od ekološki održivih materijala.

Lancia Ypsilon

Novi model otelotvoruje principe novog dizajnerskog jezika brenda, čistog i radikalnog dizajnerskog jezika gde se zapremine automobila stvaraju od preseka elementarnih i ikonskih formi kao što su krug i trougao, u kombinaciji sa nekoliko eklektičnih detalja.

Lancia Ypsilon

Nova generacija Ypsilona je napravljena na platformi CMP, dugačka je 408 cm, široka 176 cm i visoka 144 cm. Prtljažnik je zapremine 309 litara za električni Ypsilon i 352 litra za laku hibridnu verziju.

Ovo predstavlja povećanje u poređenju sa njegovim prethodnikom od 384 cm koji je u prodaji od 2011. i deli svoju platformu sa Fiatom 500.

Lancia Ypsilon

Lancia je takođe najavila saradnju sa italijanskim proizvođačem nameštaja Cassina, kada je u pitanju dizajn enterijera budućih modela.

S tim u vezi, na slikama je Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina, koja će biti dostupna u samo 1906 numerisanih i sertifikovanih jedinica u 100% električnoj verziji (1906 primeraka u čast osnivanja Lancije 1906. godine).

Ova ograničena i veoma bogato opremljena verzija košta 39.500 evra i biće kod dilera od kraja maja 2024.

Lancia Ypsilon

Simbol saradnje Lancije i Cassine na ovom automobilu su ekskluzivni stilski detalji, od safirno plave boje eksterijera do plave unutrašnjosti i somot sedišta.

Tu su i dva velika ekrana od po 10,25 inča, sistem pomoći pri parkiranju, „autonomna vožnja drugog nivoa“ i bežični Apple CarPlay/Android Auto.

Lancia Ypsilon

Kako se navodi u najavi, Ypsilon Edizione Limitata Cassina je električni automobil, koji se može pohvaliti autonomijom do 403 km u WLTP kombinovanom ciklusu (ima 115 kW/156 KS i 260 Nm, uz baterije od 54 kWh).

Lancia Ypsilon

Nakon toga će doći na red blaga hibridna varijanta koja će koristiti 1.2 benzinski agregat sa 100 KS i 136 KS. Ovde bi cene trebalo da startuju od oko 25.000 evra.

Lancia Ypsilon

Po nekim ranijim najavama, 2025. stiže HF sportska verzija sa električnim motorom od 240 KS i vremenom od 0 do 100 km/h od 5,8 sekundi.

Lancia Ypsilon

Što se unutrašnjosti tiče, Lancia govori o ekstenzivnoj upotrebi održivih materijala u elegantnoj atmosferi inspirisanoj italijanskim dnevnim sobama i dizajnom nameštaja.

Lancia Ypsilon

Novi Ypsion je i prvi Lancia model opremljen S.A.L.A. interfejsom. Da bi se stvorilo sve potpunije i impresivnije iskustvo, napredak S.A.L.A. pratiće evoluciju Stellantis tehnoloških platformi korak po korak, tako da svaki brend može da prilagodi karakteristike svojih različitih modela.

Lancia Ypsilon

S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) čini stub Lancia tehnologije bez napora. S.A.L.A. je minimalan i pametan virtuelni interfejs, koji spaja audio, kontrolu klime i funkcije osvetljenja. Vozač i putnici zato mogu da prilagode unutrašnjost automobila jednostavnim pritiskom na dugme ili čak zvukom svojih glasova.

Lancia je uvek proizvodila modele koji su ponovo pisali istoriju tri glavne automobilske klase: gradskih automobila, vodećih modela i kompaktnih limuzina. To će biti slučaj i u budućnosti, kada će njihovi novi automobili ponuditi najbolje od sva tri segmenta i imati koristi od specijaliteta Stellantis platforme. Kompaktni, okretni i zabavni za vožnju, novi modeli Lancia će se obraćati evropskoj bazi kupaca, „progresivnim klasičnim uticajnim ljudima“, koji traže bezvremensku eleganciju, italijanski duh i inovaciju, zajedno sa udobnim i prijatnim iskustvom u vozilu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 5406



Komentari