
Nakon nedavnog uspešnog predstavljanja novog trkačkog automobila Vantage GT3, Aston Martin sa ponosom predstavlja i novi Vantage GT4.
Namenjen partnerskim trkačkim timovima i ozbiljnim entuzijastima, Vantage GT4 upotpunjuje GT liniju Aston Martina i naglašava posvećenost brenda motosportu.
Nadovezujući se na izuzetne rezultate odlazećeg Vantage GT4 modela, novi Vantage GT4 koristi prednosti performansi i tehnoloških poboljšanja uočenih u nedavno predstavljenom drumskom automobilu Vantage.

Ova najnovija verzija Vantage GT4 donosi brojna poboljšanja šasije, aerodinamike i pogona da bi se najnoviji izazivač Aston Martina učinio konkurentnijim nego ikada.
„Novi Vantage GT4 je rođeni pobednik i demonstracija sve veće sinergije između naših programa za drumske i trkačke automobile; vodeća snaga i tehnologija u klasi na putu koji se pretvaraju u pobednički tempo na stazi. Uvođenje novog Vantage GT4 nam takođe omogućava da izgradimo još dublju vezu sa partnerskim timovima Aston Martina. Trenutno imamo više od 40 partnera u aktivnoj konkurenciji širom spektra globalnih GT trka, od kojih mnogi voze više automobila. Ovaj nivo angažovanja naglašava našu posvećenost svim nivoima takmičenja u motosportu, kao i izgradnju bližih veza sa našom širom zajednicom fanova i pratilaca, od kojih su se mnogi zaljubili u brend kroz naše uspehe u trkama sportskih automobila i u Le Manu“, navodi kompanija u saopštenju.

Kao i Vantage GT3, novi Vantage GT4 je dizajnirao, konstruisao i napravio Aston Martin Racing (AMR). Zvanični GT trkački partner Aston Martina od 2005. godine, AMR je odgovoran za svaki Aston Martin GT trkački automobil od legendarnog DBR9. Ovaj neprocenjivi kontinuitet i dubina znanja bez premca uneta je direktno u program Vantage GT4.
„Novi Vantage GT4 je u velikoj meri evolucija prethodnog automobila“, objašnjava Adam Karter, šef Endurance Motorsporta u Aston Martinu. „Bliža sinergija između programa Aston Martina za drumske i trkačke automobile omogućila je AMR-u da iskoristi poboljšanja napravljena na novom drumskom automobilu Vantage za povećanu brzinu i efikasnost, uz zadržavanje osnovnih kvaliteta koji su odlazeći GT4 učinili tako popularnim među timovima i vozačima."
Strogi propisi znače da GT4 Vantage ostaje veoma blizak svom serijskom bratu, pri čemu trkački automobil deli oko 80 odsto strukturalne i mehaničke arhitekture drumskog automobila.
4,0 litarski twin-turbo V8 motor i menjač su bazirani na komponentama Vantage drumskog automobila, pri čemu su primarne promene u elektronskim kontrolnim sistemima.

Kokpit Vantage GT4 takođe ima najnoviji Bosch DDU 11 displej, koji zamenjuje instrumente drumskog automobila.
Modifikacije šasije su takođe vođene propisima, a tu su i podesivi KW amortizeri i obavezni paket točkova i guma od 18 inča, koji je znatno manji od točkova od 21 inča koji su ugrađeni u novi drumski automobil.
Vizuelno Aston Martin Vantage GT4 veoma podseća na dizajn novog Vantage drumskog modela, sa propisima koji dozvoljavaju samo skromne promene u odnosu na dizajn drumskog automobila.
Propisi GT4 takođe dozvoljavaju ograničene aerodinamičke promene. U slučaju novog Vantage GT4 to znači veći prednji razdelnik i dodavanje novog zadnjeg krila. Rezultat je povećanje potisne sile i smanjenje otpora u poređenju sa prethodnim Vantage GT4.
Proizvodnja je sada uveliko u toku, sa brojnim automobilima koji su već u rukama timova kupaca, a AMR je zauzet proizvodnjom više od 40 jedinica tokom sezone 2024.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs