
Nakon premijere standardnih verzija nove Serije 5 i električnog modela i5, BMW je sada zvanično prikazao i dugo najavljivani novi M5 sedan (G90), dok novi M5 Touring (G99) stiže kasnije.

Nakon ove onlajn premijere, novi M5 će sledećeg meseca biti javno prikazan na Goodwood Festivalu brzine, a nešto kasnije i na M festivalu u Poljskoj.

M5 Touring (G99) će ući u proizvodnju u novembru ove godine, nakon što M5 sedan stigne na proizvodnu traku u julu. Za razliku od manjeg M3 Touringa, BMW po ranijim vestima namerava da prodaje M5 Touring u SAD-u.

M divizija je još ranije potvrdila da novi M5 koristi plug-in hibridni pogon, a sada je otkriveno da je u pitanju kombinacija 4,4 litarskog V8 twin-turbo benzinca sa 430 kW/585 KS i elektromotora sa 145 kW/197 KS.
Automobil ima kombinovanu snagu 535 kW/727 KS i 1000 Nm obrtnog momenta, kao i baterije od 18.6 kWh (domet u elektro modu iznosi 69 km pri čemu je ovde najveća brzina 140 km/h). Za punjenje baterije su inače potrebna tri sata i 15 minuta na 7.4 kW.

Treba međutim napomenuti da je novi M5 sedan težak čak 2435 kg, a što se tiče dimenzija dužina iznosi 5096 mm, širina 1970 mm, visina 1510 mm i međuosovinsko rastojanje 3006 mm.

U vezi ubrzanja, do 100 km/h novi M5 sedan stiže za 3,5 sekundi, za 10,9 sekundi je na 200 km/h i može do 250 km/h. Uz M Driver’s Package najveća brzina iznosi 305 km/h.

Ovaj model visokih performansi je između ostalog dobio ispupčene blatobrane, izmenjene branike, drugačije bočne pragove, veliki zadnji difuzor i spojler na prtljažniku.

Sem toga, deo M paketa čine i pogon na sva četiri točka, pet modova vožnje (Hybrid, Electric, eControl, Dynamic i Dynamic Plus), sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem, opcione karbon-keramičke kočnice, posebni alu točkovi (od 20 i 21 inča), Michelin gume 285/40 ZR20 i 295/35 ZR21, kao i doterana unutrašnjost sa Merino kožom, iDrive 8.5 Operativnim Sistemom, Bowers & Wilkins Surround Sound sistemom od 655 vati i sa 18 zvučnika, kao i sportskim sedištima i volanom sa zaravnjenim donjim delom i crvenom oznakom na 12 sati.

Ako kupac ne želi krov od ugljeničnih vlakana, BMW ugrađuje panoramski stakleni krov kao standard.

BMW M5 sedme generacije sada dolazi standardno sa integrisanim aktivnim upravljanjem, koji okreće zadnje točkove sinhronizovano ili suprotno od prednjih točkova, u zavisnosti od brzine. Ovaj sistem, sa uglom upravljanja do 1,5°, poboljšava udobnost manevrisanja, smanjuje krug skretanja i poboljšava stabilnost i udobnost tokom promene trake velikom brzinom. Pored toga, u situacijama dinamične vožnje, pomaže u kontroli šasije za bolju stabilnost i agilnost.


BMW M5 uključuje standardni scenario dobrodošlice sa orkestriranim spoljašnjim i unutrašnjim svetlima, koji se završava sa M specifičnim svetlosnim tepihom za dobrodošlicu projektovanim na tlo.
U paleti je više atraktivnih boja, među njima i Isle of Men Green, Marina Blue Bay. Frozen Deep Grey, Storm Bay...
Prodaja je najavljena za novembar, dok cene u Nemačkoj počinju od 144.000 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs