
Porsche je predstavio specijalni model ograničene proizvodnje na Monterey Car Weeku, kako bi obeležio 50. godišnjicu postojanja modela 911 Turbo.
Novi 911 Turbo 50 Years ima dizajn unutrašnjosti koji budi nostalgiju, a biće proizveden u samo 1.974 primerka, što simbolizuje prvu godinu proizvodnje legendarnog modela.

I dok su Carrera i GTS verzije modela 911 unapređene u 992.2 generaciju, specijalni Turbo 50 je ostao veran 992.2 platformi. Njegove prepoznatljive karakteristike, posebno kada je opremljen opcionim Heritage Design paketom, čine ga veoma poželjnim kolekcionarskim primerkom među Porscheovim entuzijastima.

Standardne nalepnice na profilu suptilno podsećaju na livreju koncepta Porsche 911 RSR Turbo iz 1973. godine, koji je bio inspiracija za drumski 911 Turbo (930) iz 1974. godine. Još jedan sjajan detalj je antracit siva boja zadnjeg spojlera, niže zadnje maske, baze retrovizora i usisnika na branicima, što stvara lep kontrast u odnosu na glavnu boju karoserije.

Nova Turbonite nijansa, koja je ekskluzivna za Porscheove Turbo modele, debitovala je na modelu 911 nakon što se pojavila u paletama namenjenim modelima Taycan, Panamera, Macan i Cayenne. Ova boja na specijalnom modelu odlikuje felne, zadnji poklopac, poklopac rezervoara goriva, Porscheov logotip i Turbo 50 oznake.

Na poklopcu motora je naznačen period "1974-2024", a tu je i turbo ikona koja se pojavljuje na projekciji svetla prilikom otvaranja vrata.
Unutrašnjost je inspirisana Zeitgeist pokretom iz sedamdesetih, sadrži odvažne MacKenzie tartan umetke na sedištima i panelima vrata, a Turbonite detalji se pojavljuju na sigurnosnim pojasevima i kontrastnim šavovima, dok perforirani RaceTex materijal pokriva plafon. Turbo 50 oznake odlikuju osvetljene pragove, naslone za glavu te numerisanu pločicu, a tu je i prilagođena verzija sata postavljenog na armaturnoj ploči.

Kupci koji traže dodatni ekskluzivitet i nostalgiju na raspolganju imaju Heritage Design paket "50 Years Turbo", koji uključuje Aventurine zelenu metalik boju karoserije kombinovanu s briljantnom srebrnom haubom i opcione svilene mat nalepnice koje podsećaju na stare trkačke automobile. Takođe, nalepnice mogu biti delimično ili potpuno uklonjene.
Prelepe Sport Classic felne su lakirane u belu i srebrnu boju te sadrže Porscheov logotip iz 1964. godine na centralnim poklopcima, dok su zadnje oznake u zlatnoj boji. Konačno, unutrašnjost je dodatno presvučena kožom i ima zelene brojčanike.
Specijalni model pokreće isti 3,7 litarski bokser twin-turbo motor kao i standardni 911 Turbo S, koji isporučuje 650 KS i 800 Nm obrtnog momenta, a uparen je s osmostepenim PDK menjačem s dvostrukim kvačilom. Snaga se prenosi na sva četiri točka.
Takođe, ugrađen je sportski izduvni sistem s crnim završecima cevi, a automobil je dobio i PASM sportsko oslanjanje pomoću kojeg je spušten za 10 mm i izgleda još agresivnije.
Cene u SAD-u startuju od 261.100 dolara.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Porsche