
Smart je u aprilu na sajmu automobila u Pekingu pokazao Concept #5, koji je sada dobio i serijsku verziju nazvanu Smart #5.
Kako se navodi u saopštenju, sa ovim automobilom pametna interpretacija mobilnosti prevazilazi urbane granice i odražava potrebe kupaca za aktivnim i dinamičnim životnim stilom. Vozilo predstavlja koherentan i odlučujući evolucioni korak za brend, otelotvorujući jedinstvenu filozofiju dizajna.

Dizajneski jezik vozila kombinuje prepoznatljivu modernost Smarta sa snažnom otvorenošću prema novim perspektivama i mogućnostima. U kompaniji ističu da napredna tehnologija i udobnost bez premca čine Smart #5 idealnim saputnikom za sve vrste avantura i aktivnosti.

Kako bilo, serijski #5 će se u Smartovoj paleti pridružiti krosoverima #1 i #3, usvajajući avanturistički stav. U Smartu navode da će #5 biti njihovo „najprostranije i najsvestranije vozilo do sada“, pozicionirano u premium segmentu srednjih SUV vozila. Ciljna publika su kupci sa „aktivnim i životnim stilom otvorenog uma“.

Napravljen je platformi Sustainable Experience Architecture, koju deli sa modelima Zeekr X i Volvo EX30.

Smart #5 je dugačak 4705 mm, širok 1920 mm, visok 1705 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2900 mm. Kupcima će se nuditi izbor točkova od 18 do 21 inča.
Automobil nudi moderan, prostran i tehnički potkovan enterijer. Prednja kožna sedišta sa 121 stepenom nagiba, vazdušne zavese za glavu u obliku slova V i sigurnosni pojasevi integrisani u sedište obezbeđuju udobnost i sigurnost. Zadnji deo ima kožna sedišta sa izdašnih 1.060 mm prostora za glavu, grejanje, podesivi naslon sedišta, električni štitnik za sunce i LED svetla za čitanje u avionskom stilu. Komforni režim sa jednim dugmetom nudi putnicima više prostora za noge.

Karakteristike udobnosti uključuju ambijentalno osvetljenje sa 256 boja i mogućnost podešavanja svih sedišta kako bi se u kokpitu stvorio veliki prostor za spavanje. Sistem za zabavu sadrži ugrađeni projektor uparen sa Sennheiser Signature Sound sistemom sa 21 zvučnikom, uključujući i jedan prenosivi. Pored toga, vozilo ima 34 odeljka za odlaganje stvari, prednji prtljažnik od 72 litara i veliki prtljažnik do 1.530 litara pozadi.
Unutrašnja fokusna tačka je moderan HMI sa intuitivnim dizajnom. Opremljen je 25,6-inčnim Head-up ekranom proširene realnosti, Ultra HD LCD instrument tablom od 10,3 inča i dva AMOLED 2,5K displeja od 13 inča.

Najsavremeniji generativni AI glasovni asistent koristi različite izvore da pruži precizne odgovore na skoro svako pitanje. Uparen sa pametnim avatarima smart telefona, vozač može da kontroliše ključne funkcije samo svojim glasom, uključujući telefonske pozive i poruke, muziku i medije, kontrolu klime, navigaciju, lična podešavanja, kao i sve internet funkcije.
Sa svojom platformom od 800 volti, Smart #5 može dostići nove nivoe performansi u smislu brzine i dometa punjenja. Baterija od 100 kWh ima funkciju super-punjenja (4C), koja omogućava punjenje od 10% do 80% za samo 15 minuta. Može se postići domet od preko 740 km (CLTC), a utičnica od 220 V u prtljažniku nudi neograničenu raznovrsnost kada je van mreže.
Pored toga, vozilo se može pohvaliti nekoliko režima vožnje na putu i van njega, uključujući Adaptive, Sand, Snow, Mud i Rock.
U zavisnosti od tržišta, u gami će se nalaziti više opcija:
* Zadnji pogon, jedan motor, 250 kW (335 KS)
* Zadnji pogon, jedan motor, 267 kW (358 KS)
* 4x4 pogon, dva motora. Prednji motor 165 kW (221 KS), zadnji motor 267 kW (358 KS), kombinivana snaga 432 kW (579 KS)
* 4x4 pogon, dva motora. Prednji motor 165 kW (221 KS), zadnji motor 310 kW (416 KS), kombinovana snaga 475 kW (638 KS)
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs