
Audi će sutra i zvanično predstaviti treću generaciju svog najpopularnijeg SUV-a, ali set prvih fotografija se pojavio u javnosti i pre najavljene promocije.
Audi tako novim Q5 nastavlja svoju kampanju modela. „Q5 predstavlja uspeh Audija više od 15 godina“, kaže generalni direktor Gernot Dolner. „Sa trećom generacijom našeg najuspešnijeg SUV-a, sada počinjemo da podmlađujemo naš SUV portfolio sa modelima sa efikasnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim verzijama.”

Novi Q5 se bazira na Premium Platform Combustion (PPC) arhitekturi, dok će se linija pogonskih agregata fokusirati na efikasnije blage hibridne i plug-in hibridne jedinice. S druge strane, na vrhu će statati sportska SQ5 verzija.

Sem toga, kupci u Evropi će imati pristup dizel opcijama, pri čemu se 2.0 TDI verovatno pojavljuje poslednji put.

Novi Q5 će kasnije pratiti i elegantnija, ali manje praktična, Sportback verzija sa karakterističnom kosom linijom krova.

Kako bilo, prednji deo odlikuju svetla koja su tanja i agresivnija nego ranije. Audijevi dizajneri su zauzeli bezbedniji pristup za ostatak karoserije koji ne odstupa mnogo od norme. Zadnja ramena su izraženija nego ranije, dajući SUV-u sportskiji stav u kombinaciji sa izvajanijim repom.
Kupci mogu da biraju između 11 boja, od čega je sedam metalik boja. Audi kaže da će takođe biti dostupne individualne boje iz Audi Exclusive ponude.
Različite aluminijumske felne (od 17 do 21 inča) odgovaraju različitim specifikacijama.
Unutrašnji prostor i praktičnost skoro da odgovaraju onima u odlazećem automobilu, sa prtljažnikom od 520 litara koji se proširuje na 1.473 litara sa oborenim zadnjim sedištima.

U unutrašnjosti se ističe „Digital Stage“, sa jednim zakrivljenim panelom koji spaja 11,9-inčni virtuelni kokpit sa 14,5-inčnim ekranom osetljivim na dodir. Ekran za suvozača od 10,9 inča se nalazi odvojeno, integrisan u kontrolnu tablu i omogućava suvozačima da kontrolišu stvari kao što su mediji i navigacija. Dostupan je i konfigurabilni head-up displej.

Sedišta i veći deo unutrašnjosti su prekriveni održivim tkaninama, uključujući Kaskade tekstil od prirodnih materijala kao što je vuna, a dostupna je alternativa Dinamica, napravljena od skoro 50 odsto recikliranog poliestera.

Očekivano, nova generacija će dobiti unapređenu tehnologiju, sa najnovijim karakteristikama u pogledu povezivanja, bezbednosti i udobnosti.
Osnovni motor će biti 2,0 litarski TFSI benzinac sa 204 KS i 340 Nm obrtnog momenta, koji se nudi sa izborom prednjeg ili quattro pogona na sva četiri točka. Ovo je MHEV jedinica sa baterijom od 1,7 kWh, koja dodaje 18 kW/24 KS u kratkim periodima.
2,0 litarski TDI dizelaš ima 204 KS i 400 Nm. Ovaj motor je dostupan samo u kombinaciji sa Audijevim quattro sistemom pogona na sva četiri točka. I benzinski i dizel modeli koriste sedmostepeni S tronic menjač.
Q5 TFSIe plug-in hybrid se neće pridružiti paleti do sredine 2025. godine, ali su osnovne specifikacije potvrđene. Dve varijante će deliti bateriju od 25,9 kWh sa „više od” 80 km električnog dometa; oba su postavljena da koriste varijaciju 2,0 litarskog TFSI motora, sa kombinovanom snagom (motor i e-motor) od 299 KS ili 367 KS.


Na vrhu ponude biće SQ5, koji koristi 3,0 litarski V6 benzinski motor sa 367 KS i 550 Nm obrtnog momenta, uz quattro pogon na sva četiri točka.

Novi Audi Q5 i SQ5 biće lansirani u Nemačkoj i brojnim drugim evropskim zemljama u prvom kvartalu 2025. Porodica Audi Q5 biće dostupna za naručivanje u Nemačkoj od septembra 2024.

Cene novih modela počinju od 52.300 evra za Audi Q5 TFSI 150 kW/204 KS.
Audi Q5 TFSI quattro 150 kW/204 KS košta od 54.650 evra; Audi Q5 TDI quattro 150 kW/204 KS sa dizel motorom počinje od 57.100 evra, a Audi SQ5 startuje od 82.900 evra.
Audi će inače lansirati više od 20 novih modela 2024. i 2025. – preko 10 od njih električnih. Ove godine, novi električni modeli su počeli sa Audijem Q6 e-tron na proleće i Audijem A6 e-tron krajem jula.
Istovremeno, kompanija podmlađuje svoj portfolio sa modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem kao što je porodica A5 koja je predstavljena u julu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs