
Švedski Volvo lansiraće dugodometnu varijantu svog FH Electric kamiona, koji može da pređe do 600 km s jednim punjenjem.
Novi model, za koji se očekuje da će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini 2025., zadovoljava kupce koji zahtevaju duže prevoze maksimiziranjem prostora za bateriju uz poboljšanje softvera kamiona.

Volvo Trucks, globalni lider u električnim kamionima, rekao je da će koristiti tehnologiju elektronskih osovina koja spaja motor, menjač i osovinu u jednu jedinicu, povećavajući kapacitet baterije.
Šef odeljenja za upravljanje proizvodima i kvalitet Volvo Trucksa Jan Hjelmgren rekao je Reutersu da kompanija ubrzava svoja zelena ulaganja, ali će daljnje delovanje političara biti ključno za šire prihvatanje vozila s nultom emisijom.
Očekuje se da će tržište teških kamiona u Evropi ove godine usporiti nakon tri godine velike potražnje, koja je prošle godine rezultirala najvišim nivoima isporuke u više od 15 godina kako su se prekidi u lancu snabdevanja smanjili.
Osim toga, baterijska električna vozila gube tržišni udeo u Evropi zbog nedoslednih zelenih politika i nedostatka dovoljnih političkih subvencija.
Od prošle godine, električni kamioni su i dalje bili znatno skuplji od svojih dizelskih pandana, s cenama u rasponu od 250.000 evra do 400.000 evra (276.525 dolara do 442.440 dolara).
Prošlog meseca Volvo je rekao da je odabrao Monterej kao lokaciju za svoju novu fabriku kamiona u Severnoj Americi vrednu 700 miliona dolara, koja bi trebalo da počne s radom 2026. godine.
Hjelmgren je rekao da će fabrika u Montereju igrati ključnu ulogu u podršci severnoameričkoj strategiji rasta Volvo Trucksa osiguravanjem industrijskog kapaciteta potrebnog za zadovoljenje sve veće potražnje.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Volvo Trucks