
Hyundai je u Americi predstavio osveženi Ioniq 5 modelske godine 2025, koji sada sadrži i novu avanturističku varijantu pod nazivom Ioniq 5 XRT, dizajniranu za one koji vole da istražuju van utabanih staza.

Ioniq 5 XRT se ističe podizanjem klirensa od 25 mm, upareno sa jedinstvenim podešavanjem vešanja i 18-inčnim točkovima sa gumama za sve terene. Ova poboljšanja ga čine sposobnijom opcijom za lagane off-road avanture. Iako Hyundai nije pomenuo dodatnu zaštitu podvozja, očekuje se da će zaštita standardnog vozila izdržati većinu izlete van puta.

Vizuelno, XRT varijanta se odlikuje izmenjenim branicima ukrašenim „digitalnom kamuflažnom“ oblogom. Hyundai je opremio XRT i sa par crveno ofarbanih kuka za vuču.

Uglovi prilaza i odlaska su poboljšani na 19,8 stepeni i 30,0 stepeni, respektivno, dajući XRT-u malo više sposobnosti za off-road vožnju.

Cela linija Ioniq 5 dobija značajna ažuriranja za modelsku godinu 2025. Kapacitet baterija je povećan, sa standardnim paketom opsega koji sada nudi 63 kWh, u odnosu na 58 kWh dok je baterija dugog dometa nadograđena na 84 kWh sa prethodnih 77.4 kWh.
Očekuje se da će model XRT, koji je standardno opremljen većom baterijom i pogonom na sva četiri točka sa dva motora, isporučiti domet od 250 do 280 milja (402 do 450 km) u zavisnosti od opreme i veličine točkova i guma.
XRT model ima koristi od veće baterije i pogona na sva četiri točka sa dva motora kao standard, što je u skladu sa njegovim ambicijama na terenu. Hyundai nije otkrio konkretne podatke o snazi za bilo koju novu Ioniq opremu, ali s obzirom na to da je prethodna verzija sa dva motora generisala 320 konjskih snaga, verovatno je da će performanse ostati robusne, čak i bez značajnog povećanja snage.
Pored toga, Hyundai je predstavio novi priključak za punjenje u Teslinom NACS stilu (North American Charging Standard) koji omogućava pristup preko 17.000 Tesla Supercharger stanica, pri čemu će svaki Ioniq 5 dolaziti sa adapterom za kombinovani sistem za punjenje.

Unutra, 2025 Ioniq 5 dobija novi raspored kontrole klime, USB-C portove, fizičke kontrole grejanja sedišta i dugo očekivani dodatak bežičnih Apple CarPlay i Android Auto.
Automobil će se proizvoditi u Hyundai Motor Group fabrici u Džordžiji. Detalji o cenama tek treba da budu objavljeni, ali ovo osvežavanje obećava da će Ioniq 5 održati konkurentnim i uzbudljivim za sledeću modelsku godinu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs