
Volkswagen je na sajmu u Hanoveru predstavio potpuno novi Transporter, tako da posetioci imaju priliku da do 22. septembra vide sedmu generaciju najuspešnije linije komercijalnih vozila nemačkog brenda.

Transporter je unapređen u svakom segmentu, nudi više prostora, može da primi više tereta, povećana je maksimalna težina prikolice te je poboljšana ekonomska efikasnost. Model je opremljen najmodernijim pomoćnim sistemima koji garantuju veću bezbednost, kokpit je dobro osmišljen, a elementi kontrola čine svakodnevni posao lakšim.

Isto važi i za model Caravelle, Volkswagenov kombi s devet sedišta.

Prvi put u istoriji modela Transporter i Caravelle, ova višenamenska vozila su dostupna i s plug-in hibridnim te električnim pogonom, koji predstavljaju alternativu nizu turbodizelskih motora. "Čist" dizajn novih kombija je "osvežavajuće nov", ali ipak jasno sledi stil njihovih legendarnih prethodnika.

Predstavljanjem sledeće generacije Transportera, Volkswagen komercijalna vozila konačno implementira svoju strategiju u kojoj nudi "pravi Bulli za svakog kupca". Kada je prvi Transporter predstavljen 1949. godine, niko nije mogao ni da zamisli da će ovaj T1 postati pokretačka snaga nemačkog ekonomskog čuda u to vreme te da će se razviti u veoma uspešnu porodicu modela. Danas, 75 godina kasnije, Bulli je i dalje prisutan na sajmovima. Ponuda modela Bulli (2024) sastoji se od novog Transportera, Multivana i ID. Buzza. Linija Transportera sastoji se od komercijalnih vozila i serije Caravelle.

Multivan je porodica porodičnih rekreativnih i poslovnih kombija, koja je lansirana kao redizajnirani California kamper. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo komercijalna verzija su prve električne ikone. Transporter, Multivan i ID. Buzz, sedma generacija Bullija, trenutno formiraju najširu ponudu modela u svojoj klasi na tržištu.


Volkswagen komercijalna vozila nudi novi Transporter kao dostavno vozilo/furgon usmereno na prevoz robe, dostavno vozilo "Plus" za prevoz putnika i kombi s dvostrukom kabinom te platformskom karoserijom i dugim međuosovinskim rastojanjem. Verzije za putnike i za dostavu su opciono dostupne s visokim krovom i produženim međuosovinskim rastojanjem. Caravelle s devet sedišta je dizajniran za komercijalni prevoz putnika, kao shuttle i minibus. Volkswagen komercijalna vozila nudi nezavisni Caravelle kao osnovnu verziju, sa srednjim Life specifikacijama opreme i kao najopremljeniju Style verziju. Caravelle je dostupan i s produženim međuosovinskim rastojanjem. Transporter kao furgon i Caravelle su takođe dostupni u PanAmericana verziji za sve terene.
Redizajnirani kokpit modela Transporter i Caravelle predstavlja kombinaciju digitalnog sveta ekrana i kontrola s robusnim dugmadima, što obezbeđuje da kontrole budu lake i sigurne za korišćenje u svakoj situaciji.
Ovo takođe uključuje integraciju USB portova i 12V utičnica, kao i opciju dodavanja jedne, ili u slučaju plug-in hibridnih te električnih modela, do tri 230V utičnice.
Zapremina prtljažnika u furgon Transporteru sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i krovom je povećana za više od 10 posto na 5,8 m3. U slučaju dužeg međuosovinskog rastojanja i višeg krova, zapremina se povećava na 9 m3. Maksimalna nosivost do 1,33 tone odgovara većem obimu tereta. Volkswagen je povećao i maksimalnu masu prikolice za 0,3 tone, tako da ona sada dostiže do 2,8 tona.
Što se tiče pogona, biće dostupno sedam efikasnih verzija. Prvi put ponuda uključuje tri turbodizelska motora, plug-in hibridni (eHybrid) i tri električna pogona (e-Transporter i e-Caravelle). TDI motori razvijaju 110, 150 i 170 KS. Motor sa 150 KS je uvek uparen sa osmostepenim automatskim menjačem, a koji se može dobiti i u kombinaciji s motorom od 150 KS kao alternativa 6-stepenom manuelnom menjaču. TDI modeli od 150 KS i snažniji se mogu naručiti s 4MOTION pogonom na sva četiri točka. Plug-in hibrid koji isporučuje 232 KS je kombinovan s automatskim mjenjačem (eHybrid). Modeli e-Transporter i e-Caravelle dolaze u verzijama snage 136, 218 i 286 KS. Kapacitet baterije iznosi 64 kWh.
Izvor: Klix.ba / Volkswagen