
S čekanjem je gotovo, Renault 5 je najavio veliki potencijal, tu je retro-futuristički dizajn, koji je osvojio mnoge ljubitelje automobila, a iz matične kompanije dugo su sitzale najave o vozilu od kojeg se puno očekuje. Sada su britanski novinari, među prvima, imali priliku da voze taj automobil i prenosimo njihove utiske.

Kolege iz Autocara zaključuju da je Renault 5 uspešna reinvencija ikone za električnu eru. Novinar hvali vozne karakteristike, koje su spoj udobnosti i fokusiranosti. Način na koji se R5 vozi je posebno istaknut, što ga čini udobnim automobilom za svakodnevnu vožnju. Performanse su primerene snazi motora. Tu su dve opcije sa 122 KS (40 kWh baterija, domet oko 300 km) i 150 KS. Enterijer je jednako skladan kao i eksterijer, a užitak je i sedeti u njemu. Po prvi put od uspešnog ponovnog lansiranja pre četvrt veka, Mini napokon ima verodostojnog suparnika s kojim može da se bori: automobil koji ne samo da potencijalno može da ga nadmaši, već se i takmiči po poželjnosti. Viva la Renaulution, zaključuje Autocar.

Magazin Car je dao Renaultu 5 maksimalnih pet zvezdica.
– Zaista je briljantan: lagan i zabavan za vožnju, a opet udoban, iznenađujuće koristan i odlične vrednosti – piše Car i nastavlja:
– Naravno, R5 nije bez konkurencije u klasi pristupačnih električnih automobila, zahvaljujući ovogodišnjem nizu novih proizvoda, a to je sjajno za kupce. To je automobil koji želite da imate. U kojem biste želeli da budete viđeni. Uglavnom, ovo je jedan preporođeni heroj kojeg svakako treba da upoznate.

Novinar Cara posebno hvali vozne karakteristike.
– Taj široki stav, relativno niska težina ispod 1,5 tona… Čini se da reaguje pravilno. Nije jako brz, ali to je u redu jer znači da možete da iskoristite 100% potencijala bez straha za svoj život ili svoju vozačku dozvolu.
Sa snažnijim motorom i većom baterijom (52 kWh) Renault 5 ubrzava do 100 km/h za osam sekundi i ima domet od oko 400 km uz brzinu punjenja do 100 kW.

Top Gear u svom osvrtu daje Renaultu 5 izuzetnu ocenu 9/10. Piše da R5 nije prvi premium-retro EV. S Minijem i Fiatom 500 deli retro siluetu, raskošne moderne dodatke i elegantnu, vedru kabinu. Veći je od Fiata 500 i ide dalje s jednim punjenjem, praktičniji je od Minija i bolje se nosi s neravnim putevima. Nije ni najjeftiniji EV. Ali gledajući performanse i domet, na pravom je mestu, a dvosmerno punjenje moglo bi pomoći u subvencionisanju troškova. Najviše od svega, čini se doslednim jer je jednako šarmantan u vožnji kao i vizuelno.

Očekuje se da će početna verzija sa slabijim motorom i manjom baterijom koštati oko 25.000 evra na evropskim tržištima. Kao jedini minus se pominje da prostor pozadi nije raskošan. Ipak treba uzeti u obzir da je Renault 5 dugačak 392 cm.

Čini se da bi Renault mogao da ima prodajni hit, pod uslovom da se pokrene tržište električnih automobila.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault
Video: Autocar