
McLaren je danas i zvanično predstavio svoj novi hiperautomobil W1, obeležavajući tako 50 godina od kada je osvojio svoju prvu F1 konstruktorsku titulu i kada je Emerson Fitipaldi osvojio F1 šampionat vozača.

Ime automobila "slavi i McLarenov način razmišljanja o Svetskom šamionatu", a dolazi sa gullwing vratima i novim 4,0 litarskim biturbo V8 motorom sa električnom podrškom.

Ukupna snaga sistema iznosi 938 kW/1275 KS i 1340 Nm obrtnog momenta pa 1399 kg teški W1 od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,7 sekundi. Kao i kod McLarena P1, elektronski ograničena maksimalna brzina je 350 km/h.

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je razvijen od nule i raspolaže sa 683 kW/929 KS.

Novi V8 motor je upotpunjen E-Modulom koji se sastoji od elektromotora, kontrolne jedinice motora i baterije od 1,4 kWh. On dopunjava snagu benzinskog motora sa dodatnih 255 kW/346 KS. Čisto električni domet od 2,6 kilometara je zanemarljiv.

Snaga se prenosi na zadnje točkove preko osmostepenog automatskog menjača.
U srcu dizajna vozila je nova monokok šasija Aerocell, koja kombinuje fiksni položaj sedenja sa podešavanjem volana i pedala. W1 ima i Active Long Tail zadnje krilo inspirisano modelom F1 GTR iz 1997. godine.
U trkačkom režimu, visina vozila je 38 mm manja napred i 18 mm pozadi, dok se dugački zadnji spojler pomera do 30 cm kada se aktivira.
Tu je i McLarenov novi Race Active Chassis Control III, koja se može konfigurisati u tri podešavanja: Comfort, Sport i Race.
Što se tiče kočenja, od brzine od 100 km/h, automobil bi trebalo da se zaustavi za 28,9 metara.
Gume su Pirelli P Zero Trofeo RS, dimenzija 265/35 napred i 335/30 pozadi.

Kokpit ima 8,0-inčni ekran osetljiv na dodir sa Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnošću, kao i USB-A i USB-C portove. Mali prostor iza sedišta nudi 116 litara zapremine.

McLaren W1 u SAD-u ima cenu od 2.100.000 dolara, sa ograničenom proizvodnjom od 399 primeraka. Ovaj broj ga čini manje ekskluzivnim u poređenju sa prethodnicima F1 (106 jedinica) i P1 (375 jedinica), ali i dalje dovoljno retkim da postane kolekcionarski automobil.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs