
Rolls-Royce Motor Cars predstavlja Ghost Series II, najnoviju verziju najpopularnijeg Rolls-Royce naziva u istoriji.
U skladu sa zahtevima klijenata, suptilna evolucija monolitnog i samouverenog spoljašnjeg izgleda Ghosta služi kao moćna faza za naručivanje po meri. Da bi proširili svoj izbor, klijenti sada imaju pristup unutrašnjim završnim obradama i funkcijama koje nikada ranije nisu bile dostupne na Ghostu, kao i naprednim softverskim tehnologijama.

Ghost je jedan od najvažnijih automobila Rolls-Roycea iz doba Gudvuda. Prva generacija je predstavljena 2009. godine kako bi se zadovoljile potrebe tada potpuno nove kategorije luksuznih potrošača. Ovi klijenti, koji su bili pretežno mlađi od onih koje je marka ranije privlačila, tražili su model koji je pristupačniji i svestraniji.

Druga generacija Ghosta, lansirana 2020. godine, značajno je unapredila ove principe. Predmetna lekcija o čistoći dizajna, njegovoj površinskoj jednostavnosti skrivala je osnovni dizajn, inženjering i zanatsko umeće izuzetne složenosti - i snage. To je bio to tehnološki najnapredniji V12 Rolls-Royce ikada stvoren kada je predstavljen. Ovo se zasnivalo na brojnim impulsima: da se klijentima pruži čisto, ali samouvereno platno za narudžbine po meri, podržano jedinstveno agilnom šasijom orijentisanom na vozača.

Ghost klijenti su odmah prepoznali uticaj koji bi mogli da ostvare sa Bespoke narudžbinama. Ovo je najavilo eru eksperimentisanja i izražavanja - od kodova 'tihog luksuza' koje je kasnije popularizovala modna industrija, do neustrašivih i svetlih proslava boja. Shodno tome, Ghost klijenti ulažu, u proseku, 10% kupovne cene svog automobila u Bespoke naružbine.

Pored estetskog tretmana, 2020 Ghost je takođe uzeo krunu kao tehnološki najnapredniji Rolls-Royce ikada stvoren. Konkretno, njegov Planar Suspension Sistem, za koji je inženjerima trebalo 10 godina da usavrše, proizveo je osećaj 'leta na kopnu' koji nikada ranije nije postignut u automobilu. Sa 6,75 litarskim V12 benzinskim twin-turbo motorom, plus upravljanjem na sva četiri točka i pogonom na sva četiri točka, Ghost je brzo postao prepoznat kao najdinamičniji model u Rolls-Royce porodici i savršena mašina za putovanja. Zaista, klijenti često opisuju Ghost ne kao limuzinu, već kao vrhunski grand tourer sa četvoro vrata.
Kada je došlo vreme za ažuriranje Ghosta, Rolls-Royce je razgovarao sa svojim klijentima o njihovim zahtevima. Za njih, potencijal Ghosta kao platforme za ličnu, kao i inženjersku dinamiku, bio je centralni za njegovu privlačnost. Poštujući njihove želje, Rolls-Royce je napravio suptilna, ali značajna poboljšanja dizajna kada je formirao Ghost Series II, i ugradio izvanredan, beskompromisan pogonski sklop koji je ovaj automobil upisao u legende Rolls-Roycea.

Ghost Series II je više nego ikada usklađen sa Rolls-Royceovim čistim, monolitnim pristupom dizajnu. Moderno prisustvo Ghosta Series II je uhvaćeno u njegovim ažuriranim grafikama farova i svetla za dnevnu vožnju, koje teku od donjeg dela maske do ivice prednjih krila, spuštajući se nadole da bi naglasile izdašnu širinu automobila od 2148 mm. Donji deo prednjeg kraja pruža osnovu za masku, uvećanu novim hromiranim ukrasima koji formiraju 'lebdeće' vizuelno postolje za maskotu Spirit of Ecstasy.

Gledano pozadi, Ghost Series II ima koristi od nove konfiguracije zadnjeg svetla, usklađujući bočne i zadnje površine. Ovaj tretman je inspirisan modelom Spectre, a svaki ima dva ekspresivna, vertikalna svetlosna panela okružena zakrivljenim hromiranim elementom, diskretno ispisanim dvostrukim 'R' monogramom.

Klijenti mogu da biraju između dva nova dizajna točkova od 22 inča sa 9 krakova, jedan potpuno i jedan delimično polirani. Oba tretmana su elegantan i moderan dodatak savremenom, ali bezvremenskom dizajnu Ghosta Series II, i suptilno odražavaju njegovu osnovnu moć.
Za Ghost Series II, dizajneri su takođe kreirali novu spoljašnju boju. Nazvan Mustique Blue, ovaj metalik završni sloj hvata nijanse i glamur karipskog ostrva po kome je nazvan, kako bi stvorio svetlucanje koje evocira sunčevu svetlost koja se odbija od tropskog mora.
Unutrašnjost Ghosta Series II slavi majstorstvo, analogno i digitalno. Smešten u novom staklenom panelu od stuba do stuba, centralni informacioni displej uključuje napredni operativni sistem marke.
Funkcije zabave i povezivanja su značajno unapređene za Ghost Series II. Putnici na zadnjim sedištima sada mogu da povežu do dva uređaja za striming na zadnjim ekranima, da strimuju nezavisno na svakom ekranu i da izaberu svoju omiljenu zabavu iz novorazvijenog interfejsa, koji takođe upravlja funkcijama sedenja kao što su masaža, grejanje i hlađenje.
Bluetooth slušalice bilo kog tipa mogu se upariti sa infotainment sistemom na zadnjim sedištima, a svi putnici imaju koristi od Wi-Fi hotspota i USB-C portova za punjenje koji su diskretno skriveni u centralnoj konzoli.
Neprevaziđena prefinjenost Rolls-Royce stvara vrhunsku salu za reprodukciju zvuka unutar Ghost kabine. Audio sistem sa 18 zvučnika razvijen za Ghost Series II sada uključuje unapređeno pojačalo od 1400 W. Kada se izabere Starlight plafon u kombinaciji sa Bespoke Audio Sistemom, optički kablovi koji se koriste za stvaranje nebeskog efekta su komprimovani specijalnom akustičnom membranom.
Pored centralnog informacionog displeja, na strani suvozača, nalazi se novi kabinet sa satom Spirit of Ecstasy. Ova vitrina sadrži analogni časovnik i figuricu Spirit of Ecstasy od čvrstog nerđajućeg čelika.
Novi unutrašnji materijal nazvan Grey Stained Ash je napravljen da dopuni elegantna poboljšanja dizajna Ghosta Series II. Kao i većina Rolls-Royceovih zanatskih izraza luksuza, ovaj izvanredan novi materijal predstavlja spoj tradicionalnog majstorskog umeća i inovacije. Ovo bogato zrnasto prirodno drvo sa otvorenim porama je ručno farbano i obogaćeno mikroskopskim metalnim česticama kako bi se stvorio jedinstven i veoma savremeni efekat svetlucanja - tehnika kojoj je bilo potrebno više od četiri godine da se razvije.
U srcu Ghost Series II je beskompromisan, moćan i skoro nečujan 6,75 litarski V12 benzinski twin-turbo motor (sa 563 KS odnosno 592 KS kod Black Badge verzije) i prepoznatljivi osmostepeni menjač, uz upravljanje na svim točkovima i pogon na sva četiri točka. Maksimalni obrtni momenat je dostupan od samo 1.600 obrtaja.

Tu je i produženi Ghost Extended Series II. Automobil nudi 170 mm više prostora u zadnjem delu, ali je sačuvana njegova elegantna silueta. Klijenti koji traže najuzvišeniji izraz mogu naručiti Serenity Seating, koji podseća na iskustvo u privatnoj kabini aviona. Kao i kod Ghosta Series II, može se dobiti i frižider za šampanjac.

Od svog lansiranja 2009. godine, Ghost je uhvatio duh Rolls-Royceove Goodvud ere, koji je definisan željom klijenata da iskažu svoje znanje kroz sve složenije i raznovrsnije naručivanje po meri. Da bi zadovoljio ovu potražnju, Rolls-Royce proširuje svoju globalnu mrežu privatnih kancelarija, nudeći klijentima širom sveta iskustvo interakcije sa dizajnerima i specijalistima po meri u njihovom regionu, kako bi njihove vizije oživele.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs