
Novi Volkswagenov SUV je nazvan Tayron, dolazi sa pet ili opciono sedam sedišta, a pozicioniran je između Touarega (premium klasa) i Tiguana (srednja klasa).
U Tayronu u verziji sa dva reda sedišta pet putnika može da uživa, sa do 885 litara prtljažnog prostora za putovanje na odmor.

Uskoro će biti dostupno ukupno sedam efikasnih pogonskih sistema. Asortiman uključuje i dva plug-in hibridna električna vozila sledeće generacije (eHybrid). Mogu da postignu električni domet od preko 100 km i duga putovanja sa do 850 km između dva stajanja za punjenje goriva. Pored toga, sa mogućnošću vuče do 2,5 tone, Tayron je elegantno, ali dobro opremljeno vučno vozilo za prikolice svih oblika i veličina.
Pretprodaja za novi Tayeon biće otvorena sutra, 10. oktobra.

Kai Grunic, član Upravnog odbora marke Volkswagen odgovoran za razvoj: „Nakon Tiguana i Passata, Tayron takođe ima koristi od prednosti MQB evo platforme. Sa brojnim tehnološkim modulima, impresionira novom generacijom plug-in hibridnih pogona sa električnim dometom od preko 100 kilometara, vrhunskim kvalitetom enterijera, intuitivnim infotainment sistemom i najnovijom generacijom sistema za pomoć vozaču, uključujući glasovnu kontrolu sa ChatGPT-om.”

Sa dužinom od skoro 4,8 metara, Tayron se odlikuje jasnim, upečatljivim SUV dizajnom. Na prednjoj strani, LED farovi i standardno osvetljena Volkswagen značka stvaraju nepogrešiv svetlosni potpis kako padne noć. Isto važi i za zadnji deo sa LED prečkom pune dužine i osvetljenim Volkswagen logotipom. Oštro nacrtane linije naglašavaju vrhunski osećaj Tayrona i njegovu izduženu siluetu. Ovaj pristup se ogleda i u unutrašnjosti: ovde dizajnom dominiraju površine prijatnog osećaja i, u zavisnosti od opreme, elegantni materijali kao što su ArtVelours Eco (mikrovlakna) i autentično drvo, kao i osvetljeni ukrasni ukrasi.

Tayron je dugačak 4770 milimetara, što ga čini 231 milimetar dužim od Tiguana. Da bi se stvorio prostor za treći red sedišta, međuosovinsko rastojanje je produženo za 114 milimetara na 2791 milimetar. Širina je 1852 milimetra, a visina 1660 milimetara. Njegov tovarni prostor varira u zavisnosti od konfiguracije sedišta. U verziji sa tri reda, dobijate 345 litara iza poslednjeg reda. Model sa dva reda pruža izdašnijih 885 litara. Ako preklopite drugi red, tovarni prostor se značajno povećava na 2090 litara u modelu sa dva reda i 1905 litara u verziji sa tri reda. Međutim, izbor hibridnog modela malo smanjuje tovarni prostor zbog veličine baterije. Nudi 705 litara sa podignutim sedištima i 1915 litara kada su preklopljena. Hibridna verzija je dostupna samo sa dva reda sedišta, pružajući efikasniju, ali nešto manje prostranu opciju.

Početni paket SUV-a je poznat kao linija opreme Life, koju prate dva vrhunska paketa: Elegance i R-Line. Kao početna verzija, Life verzija Tayrona već nudi širok spektar standardne opreme. Ovo uključuje devet vazdušnih jastuka, trozonski automatski klima-uređaj, pozadinsko osvetljenje u 10 boja, multifunkcionalnu kontrolu doživljaja vožnje (kontroliše profile vožnje – uključujući profile pogona na sva četiri točka za modele 4MOTION), infotainment sistem (ekran ima 32 centimetra po dijagonali) sa funkcijom navigacije koja se može aktivirati i App-Connect Wireless (za Apple CarPlay i Android Auto), digitalne instrumente, LED farove uključujući automatsku kontrolu dugog svetla (Light Assist), osvetljeni Volkswagen logo napred i pozadi, 3D zadnja svetla, zavese za sunce na zadnjim vratima, kao i 17-inčne aluminijumske felne.

Standardni sistemi asistencije Tayrona Life uključuju adaptivni tempomat (ACC), sistem promene trake (Side Assist), sistem zadržavanja trake (Lane Assist), sistem automatskog kočenja u slučaju nužde uključujući praćenje pešaka i biciklista (Front Assist), Park Assist Plus, sistem kamera za zadnji pogled, dinamički displej putokaza i novi sistem upozorenja pri izlasku.
Opcioni detalji uključuju sisteme kao što su prilagodljiva kontrola šasije DCC Pro, IQ.LIGHT HD matrix prednja svetla sa interaktivnim funkcijama osvetljenja i Travel Assist za potpomognuto uzdužno i bočno navođenje. Takođe dostupan: IDA glasovni asistent sa ChatGPT integracijom (u kombinaciji sa opcionim Discover infotainment paketom), panoramski krov, Harman-Kardon audio sistem od 700 vati, kožni presvlake sa električno podesivim sedištima uključujući masažu i ventilaciju, plus električno aktivirana sigurnosna brava za decu pozadi.

Nakon lansiranja svih verzija sa blagim hibridnim pogonom (eTSI), Volkswagen će takođe ponuditi Tayron sa dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), dva benzinska turbo motora (TSI) i dva turbo dizel motora (TDI). Svi pogonski sistemi su povezani sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (DSG). Čak i početni eTSI motor sa snagom od 110 kW (150 KS) je visokotehnološki pogonski sistem (blagi hibrid sa tehnologijom od 48 V). Međutim, prednosti električnog i benzinskog pogona kombinovane su u dva inovativna plug-in hibridna modela. Isporučuju sistemsku snagu od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). Zahvaljujući bateriji od 19,7 kWh (neto), oba Tayron eHybrida mogu postići električni domet od preko 100 km. Njihove baterije se mogu puniti do 11 kW na AC zidnoj kutiji ili stanici za punjenje i sa do 50 kW na DC stanicama za brzo punjenje.

Najjači TDI sa 142 kW (193 KS) je takođe veoma efikasan i standardno je uparen sa 4MOTION pogonom na sva četiri točka. Svi Tayron 4MOTION modeli su dizajnirani za maksimalnu težinu prikolice do 2.500 kg.

Početna verzija je 110 kW/150 KS eTSI u paketu Life, koji je u Nemačkoj dostupan od 45.475 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Video prilozi: