
Audi proširuje svoj portfolio sa električnim modelom Q6 Sportback e-tron. Snažan i kultni SUV dizajn tipičan za Audi u novom Q6 SUV e-tron je upotpunjen suštinom karakteristika Sportbacka.
Audi će po prvi put globalnoj javnosti predstaviti Q6 Sportback e-tron na Salonu automobila u Parizu 2024. „Novi model demonstrira svestranost naše nove generacije električnih vozila“, rekao je Gernot Dolner, izvršni direktor Audi AG. „Sportback varijanta je sledeći korak u proširenju našeg portfelja električnih modela. Audi Q6 Sportback e-tron kombinuje prednosti naših novih električnih modela – efikasnost, domet i performanse – sa evokativnim, funkcionalnim dizajnom njegovog posebnog karoserije.”

Sportback dinamičnog izgleda kombinuje prostranost SUV-a sa elegancijom kupea. Sportski i izražajan, električni automobil ima prtljažni prostor od 511 litara i prednji prtljažnik od 64 litara. Kada se zadnji red sedišta preklopi, prtljažni prostor se povećava na 1.373 litara. Dugo međuosovinsko rastojanje od 2.899 milimetara pruža dovoljno prostora u unutrašnjosti, čak i na zadnjim sedištima, a Q6 Sportback e-tron ima 25 litara korisnog prostora za odlaganje stvari. Kapacitet vuče do 2.400 kilograma u Q6 Sportback e-tron quattro (2.000 kilograma u drugim varijantama pogona) predstavlja beskompromisnu pogodnost za svakodnevnu upotrebu.

Od lansiranja na tržište električnog Q6 Sportback i njegovog sestrinskog SUV modela, biće dostupna još jedna varijanta baterije sa deset modula i bruto kapacitetom od 83 kWh (neto: 75,8 kWh). To znači da je pored varijante sa pogonom na sve točkove i modela S, Q6 Sportback e-tron dostupan kao i varijanta sa pogonom na zadnje točkove, pokrivajući ceo portfelj snažnih elektromotora u porodici Q6 e-tron.

Zahvaljujući aerodinamičnom dizajnu karoserije sa cd vrednošću 0,26 (SUV varijanta: 0,28) i velikoj bateriji bruto kapaciteta od 100 kWh (neto: 94,9 kWh), 4.771 milimetar dugački, širok 1.965 milimetara (bez retrovizora) i 1.665 milimetara visok Q6 Sportback e-tron performance (37 mm niži od SUV varijante) ima domet do 656 kilometara. To znači da Sportback ima najveći domet u Q6 e-tron seriji.

Unutrašnjost Audija Q6 Sportback e-tron sistematičnije je nego ikada orijentisana na potrebe svojih putnika. Karakteristike materijala su pažljivo razmatrane od ranih faza dizajna enterijera. Zajedno sa Audi MMI panoramskim displejom i MMI displejom putnika, oni stvaraju vizuelno upečatljivu digitalnu pozornicu. Dizajn enterijera visokog kontrasta namerno postavlja elemente u prvi plan ili pozadinu, što rezultira trodimenzionalnom prostornom arhitekturom koja balansira estetiku i ergonomiju prilagođenu putnicima.
Unutrašnji ambijent je naglašeno intiman. Svetlo za dinamičku interakciju nudi širok spektar komunikacijskih funkcija, pomažući interakciji vozila sa putnicima. On obavija unutrašnjost i kokpit u velikodušnom luku. Takozvani meki omotač se proteže od vrata kroz ceo kokpit do centralne konzole, stvarajući kohezivan i prijatan osećaj prostora. Njegove boje i visokokvalitetni materijali, kao što su Argument tkanina i Dinamica mikrovlakna, od kojih su neki napravljeni od recikliranih materijala, takođe se koriste u sedištima. U varijanti S line, mekana folija koristi Elastic Melange tkaninu napravljenu od recikliranog materijala. Audi takođe veruje u održivost kada je reč o aplikacijama. Na primer, kupci koji kupuju varijantu S line ili S model mogu da izaberu tehničku tkaninu Anthracite, napravljenu od recikliranih materijala.

Dve veličine baterija i dve varijante pogona su dostupne za Q6 Sportback e-tron. Sa visokonaponskom baterijom od 83 kWh (neto: 75,8 kWh), čak se i početna varijanta električnog Sportbacka može pohvaliti sigurnim performansama u vožnji. Q6 Sportback e-tron sa pogonom na zadnje točkove ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,0 sekundi u režimu Launch Control.
Električni motor Audija Q6 Sportback e-tron performance sa pogonom na zadnje točkove ima snagu od 225 kW (306 KS) i ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi u režimu Launch Control. Sa svojom sistemskom snagom od 285 kW (387 KS), Q6 Sportback e-tron quattro do 100 km/h stiže za 5,9 sekundi.

Najmoćnija verzija, SQ6 Sportback e-tron, ima sistemsku snagu od 360 kW (489 KS) sa svoja dva elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini i dostiže 100 km/h za samo 4,3 sekunde u režimu Launch Control. Njegova velika baterija daje Audiju Q6 Sportback e-tron performance sa pogonom na zadnje točkove domet do 656 kilometara.
Sa baterijom od 83 kWh, ima domet do 545 kilometara. Model sa pogonom na sve točkove prelazi do 636 kilometara, dok SQ6 Sportback e-tron sa pogonom na sve točkove ima domet od 607 kilometara.


Sve varijante Q6 Sportbacka imaju maksimalnu fiksnu brzinu od 210 km/h. SQ6 Sportback e-tron dostiže maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Sofisticirano upravljanje toplotom baterija i električni sistem od 800 volti omogućavaju impresivne performanse punjenja. Na primer, Audi Q6 Sportback e-tron performance treba samo deset minuta na stanici za brzo punjenje da bi napunio domet do 265 kilometara uz maksimalnu snagu punjenja od 270 kW u idealnim uslovima. Visokonaponskoj bateriji je potrebno samo 22 minuta da se napuni od 10 do 80 procenata. S model se takođe puni do 270 kW, dok se varijante sa zadnjim točkovima pune na stanici za brzo punjenje do 260 kW (sa baterijom od 100 kWh) ili 225 kW (sa baterijom od 83 kWh).
Aktivni digitalni svetlosni potpis predstavlja jedinstveni dizajn i estetiku jedinstvenu za Audi. Digitalna OLED zadnja svetla druge generacije imaju šest OLED panela od 360 segmenata koji koriste posebno razvijen algoritam za generisanje nove slike svakih deset milisekundi, dajući svetlima živahan i inteligentan izgled. Na prednjoj strani, aktivni digitalni svetlosni potpis se generiše interakcijom algoritma sa dvanaest segmenata koji se mogu zatamniti. Sa zadnje strane se koriste svi digitalni OLED segmenti. Pojedinačni svetlosni segmenti su u interakciji tako da ukupna slika svetlosnog potpisa ne varira u intenzitetu svetlosti.
Druga generacija digitalne OLED tehnologije oblikuje izgled novih Audi modela i višestruko povećava njihov opseg funkcija. Ovo takođe poboljšava bezbednost na putu, što pokazuje komunikacijsko svetlo u digitalnim OLED zadnjim svetlima 2.0. Ova funkcija upozorava druge učesnike u saobraćaju na nezgode i kvarove. U kritičnim situacijama na putu, on prikazuje specifičan, statički potpis zadnjeg svetla sa integrisanim simbolima upozorenja pored uobičajene grafike zadnjeg svetla. Audi Sportback Q6 e-tron takođe postavlja nove standarde u personalizaciji: Sa do osam digitalnih svetlosnih potpisa (u zavisnosti od izabranog nivoa opreme) dostupnih za redizajnirana dnevna svetla u Matrix LED farovima i digitalna OLED zadnja svetla 2.0, vozači mogu personalizuju izgled svog Sportbacka. Ovo se može uraditi preko MMI ili aplikacije myAudi.
Kao i njihov sestrinski model SUV-a, modeli Q6 Sportback e-tron, A6 e-tron, A5 i Q5 serije uključuju novi ekran i koncept rada. Digitalna bina sa Audi MMI panoramskim displejom i MMI displejom za putnike dominira unutrašnjošću. Tanak, samostojeći Audi MMI panoramski displej ima zakrivljen dizajn i OLED tehnologiju. Sastoji se od 11,9” Audi virtuelnog kokpita i 14,5” MMI ekrana osetljivog na dodir. Digitalna pozornica je dopunjena opcionim 10,9” MMI displejem putnika sa aktivnim režimom privatnosti.
Opcioni head-up displej proširene stvarnosti (AR HuD) označava veliki napredak u tehnologiji displeja u Audiju. Ovaj inovativni displej projektuje veliku, nagnutu ravan slike na vetrobransko staklo, pružajući vozaču osnovne informacije kao što su brzina, saobraćajni znaci, pomoć i ikone za navigaciju.
Pored toga, Audi je značajno proširio svoje opcije glasovne kontrole. Vozač može da kontroliše mnoge funkcije vozila pomoću Audijevog glasovnog asistenta koji samostalno uči, Audi assistant. Digitalni asistent je duboko integrisan u vozilo i predstavljen je avatarom.
Novi infotainment sistem po prvi put koristi Android Automotive OS. Dolazi sa najnovijim uslugama Audi connect, kao što je poboljšani e-tron planer ruta.
Bang & Olufsen Premium Sound Sistem pruža vrhunski 3D zvučni doživljaj. Visoko efikasno pojačalo u srcu sistema pokreće 20 zvučnika ukupne snage 830 vati. Četiri zvučnika su integrisana u naslone za glavu prednjih sedišta, omogućavajući Audiju da uvede takozvane zvučne zone po prvi put.
Q6 Sportback e-tron i SQ6 Sportback e-tron se proizvode u Audijevoj glavnoj fabrici u Ingolštatu. Biće dostupni za naručivanje na prelazu 2024/2025. Početni model, Q6 Sportback e-tron sa baterijom od 83 kWh (neto: 75,8 kWh) i pogonom na zadnje točkove, počinje od 65.900 evra. Audi Q6 Sportback e-tron performance sa pogonom na zadnje točkove počinje od 71.200 evra. Q6 Sportback e-tron quattro počinje od 77.100 evra, a SQ6 Sportback e-tron od 96.200 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs